دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

در دنیای تکراری امروز، شما یک عکاس منحصر به فرد باشید

چاپ
در دنیای تکراری امروز، شما یک عکاس منحصر به فرد باشید

در دنیای یکنواخت امروز، منحصر به فرد باشید

چرا منحصر بـه فرد بودن برای مـا انسان ها اهمیت زیادی دارد؟ انسان هاي منحصر بـه فرد بیشتر از بقیه دیده می شوند. یکی مخترع اسـت، یکی هنرمند، یکی سیاست مدار و البته یکی هم عکاس است. تضاد عجیب و غریب احساسات ما از داشتن تجربیات جالب و منحصر به فرد، و از طرفی زندگی نسبتا یکسان انسان هایی که در کنارمان هستند، این واقعیت را آشکار می‌کند که شاید آنقدر ها که فکر می‌کنیم هم منحصر به فرد نباشیم. از شنیدن این واقعیت دلسرد نشوید، چرا که کار ها و روش های زیادی وجود دارد که می‌توانید متفاوت از بقیه به نظر بیایید.

خلاقیت در عکاسی

چگونه در دنیای یکنواخت امروز، منحصر به فرد و متفاوت به نظر برسیم؟

انتخاب با شماست!

همین که سعی کنیم خودمان را بی نظیر نشان دهیم، یعنی یک قدم از بقیه جلوتر هستیم. البته که افراط در این کار، مثل اکثر امور، ممکن است نتیجه ای بر خلاف تصور شما داشته باشد. همین که انتخاب شما متمایز بودن از بقیه باشد، نیاز به تفکر را در شما تقویت می‌کند. این که کار های دیگران را تکرار نکنید یا حداقل روشی دیگر را، برای آنچه گذشتگان انجام داده اند در پیش بگیرید خودش یک مزیت محسوب می‌شود.

به خصوص خلاقیت در عکاسی ، جایی که معیشت ما، نه تنها در توانایی فنی بلکه با خلاقیت ما گره خورده است.

واقعیت این است که در صورت انتخاب، می‌توانید منحصر به فرد باشید. نکته اصلی ماجرا شناخت درونی از خودتان است. تفاوت از درون شما و بخش هایی که در شما جریان دارد آغاز می‌شود. حقیقیت این است که همه ما درونیاتی داریم که غیر قابل توصیف است. همه ما غذا می‌خوریم، می‌خوابیم، کار های روزمره مان را انجام می‌دهیم و احتمالا به دنبال آرامش در زندگی هستیم. اصالت، بیشتر در مورد تفکر اصلی در مورد انجام یک کار است، نه روشی که آن را انجام می‌دهید.

[relatedpost post=”87849″]

اصالت در عکاسی

پیشرفت مهارت ها و لوازم عکاسی، یک هدف دائما در حال رشد و پویا محسوب می‌شود. زمانی که خیلی از ما شروع به عکاسی کردیم، صرفا داشتن تجهیزات خوب، لوازم نور پردازی و یک استودیو کوچک، اصالتی خاص و باور نکردنی به شما می‌داد. زیرا فقط متخصصان خبره عکاسی چنین امکاناتی را در اختیار داشتند.

بنابراین جایی که شبیه به یک استودیو به نظر برسد و چند چراغ و یک دوربین با کیفیت هر چند معمولی شما را متمایز می‌ساخت. دیگر راه تمایز، دسترسی بود. هر فردی که می‌توانست از مناظر یا موقعیت های سخت، از لحاظ دسترسی عموم عکاسی کند، به عنوان فردی متفاوت شناخته می‌شد. همچنین عکاسی از چهره های شناخته شده سبب تمایز شما از سایرین بود، چیزی که تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است.

[relatedpost post=”104175″]

امروزه تجهیزات و دسترسی، اصالت خاصی را به همراه خود ندارند. زیرا تقریبا هر کسی که تجهیزات یا دوربین خوب بخواهد، می‌تواند حتی بدون خارج شدن از منزل یا محل کار، آن ها را به دست آورد. به لطف پیشرفت تکنولوژی دسترسی به سخت ترین و بکر ترین اماکن نیز کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد. اصالت  و خلاقیت در عکاسی به نحوه دیدن و درک شما مربوط می‌شود، پس سعی کنید آن ها را پرورش بدهید.

آموزش عکاسی

سفر کنید

با تولد شبکه های اجتماعی، محبوبیت عکاسی از افراد مشهور جایگاه سابق خود را از دست داده است. با وجود اینکه نمی‌توان آن را به صورت کامل نادیده گرفت. افراد مشهور گاهی هر ساعت یک عکس جدید از خود منتشر می‌کنند و این گونه میل عامه مردم را در برابر تمایل به دیده شدن خودشان توسط دیگران کم رنگ تر کرده اند. همچنین امروزه می‌توان در بسیاری از زمینه ها شهرت یافت. برخی با قرار دادن یک عکس یا فیلم تاثیر گذار در صفحه اجتماعی خود، یا حتی فقط نشان دادن محل کار خود هزاران بازدید کننده پیدا می‌کنند. هر شخصی که خبر یا عکس دست اولی داشته باشد می‌تواند مشهور شود.

می‌توانید با سفر از جایی که تمام سوژه ها در دسترس هستند، خود را منحصر به فرد کنید. نیازی به مهاجرت یا سفر به دور دست ها نیست. همین که از جایی که هر روز می‌بینید فاصله گرفته و از مناظر بکر عکس بگیرید برای شروع کافیست. هنگام سفر در طول جاده افرادی را می‌بینید که از وسایل نقلیه خود پیاده شده و عکاسی می‌کنند.

سعی کنید خودتان را به زحمت انداخته و از زوایا، یا مکان هایی که چشم همه توانایی پیدا کردن آن ها را ندارند عکس بگیرید. لنز دوربین شما نیست که تفاوت ها را رقم می‌زند، بلکه چشمان و احساسات شما در این امر دخیل هستند.

عکاس برتر

سعی کنید با اندکی تلاش و تفکر، منحصر به فرد باشید.

شما از همه مهمترید

برای خلاقیت در عکاسی ، نقش شما از تمام عناصر پیرامونتان بیشتر است. هیچ کس دوستان شما را ندارد، تعداد افرادی که در کوچه یا محله شما زندگی می‌کنند محدود هستند و منزل یا حیاط شما تقریبا منحصر به خودتان است. همان طور که به نظر می‌آید، ماندگار ترین شکل اصالت در سطح بسیار محلی اتفاق می‌افتد. و این واقعیت در حال تغییر دادن چشم انداز اصالت در عکاسی است.

در روز هایی که تصاویر هواپیما های بدون سرنشین، عکاسی شهری و عکس های افراد مشهور، احساس کلیشه ای بودن می‌کنند، فردیت افکار، ارزش ها و احساسات شخصی، جهان قدیم خود را حفظ کرده اند.

کریستین واتسون، یک طراح و عکاس منحصر به فرد از از شمال غربی اقیانوس آرام، با استفاده از فضای زندگی و کاری خود، که دقیقا ترکیب مناسبی از سنت و مدرنیته را داشت، نامی برای خود دست و پا کرد. از بین تمامی سوژه ها، او تصاویر ساده و جالبی را انتخاب کرد که در عین سادگی، جذابیت خاصی در آن ها نهفته بود. فضای کاری و سبک زندگی او باعث شد سرنخ هایی از مدل جدید اصالت در عکاسی به وجود آورد.

هر چند از عکاسی سفر هم استفاده می‌کرد، اما منحصر به فرد بودنش درست در میز کارش اتفاق افتاد.

خلاقیت در عکاسی

نمونه ای از کار های کریستین واتسون، خلاقیت کلید منحصر به فرد بودن است.

کلید اصالت درون شما نهفته است. با پیدا کردن ترکیبی از زندگی و شیوه نگاه کردن به آن، تفاوت را رغم بزنید. ایجاد رد پای مخصوص خودتان در جهان، یک فرآیند چند مرحله ای است که نخست به شناخت و خود آزمایی نیاز دارد. ساختن برند خودتان از طریق تصاویری که دیگران تماشا می‌کنند، کاری است که باید انجام دهید.

بهترینِ خودتان باشید!

زمانی که یک نقاش حرفه ای بوم را در مقابل خودش قرار می‌دهد، از قبل برای آنچه که می‌خواهد بکشد برنامه ریزی کرده است. تقریبا کمتر پیش می‌آید در هنگام نقاشی، طرح یا ایده خود را عوض کند. اگر می‌خواهید به عکاسی منحصر به فرد تبدیل شوید، شما هم این رویه را دنبال کنید. فقط زمانی که آماده ابداع یک اثر متفاوت هستید، دوربین را در دستانتان بگیرید.

سعی نکنید ابتدا اثر را به وجود آورده و سپس تفاوت ها را در آن پیدا کنید. تفکرو خلاقیت شماست که تفاوت ها را رقم می‌زند، نه آن چیزی که در لنز دوربین می‌بینید. احساس عمیق خالی بودن از آنچه تا کنون انجام داده اید به شما کمک می‌کند تا همه مواردی که قبلا روی آن ها کار کرده اید را فراموش کرده و به جلو حرکت کنید.

این احساس، شما را تحت فشار قرار می‌دهد تا با انگیزه بیشتر به سمت هدفتان پیش روید. نوشتن اجزای ماموریت در این مرحله موثر است. با سه سوال اساسی شروع کنید. چه کاری انجام دهم؟ برای چه کسی این کار ها را انجام دهم؟ و اینکه چرا نیاز به انجام آن ها دارم؟

نگاه کردن به درون خودتان برای منحصر به فرد بودن لازم است، اما کافی نیست. هنگامی که با دنیای بیرون ارتباط بر قرار می‌کنید و بر روی نیاز های دیگران تمرکز می‌کنید، منحصر به فرد می‌شوید.

خلاقیت در عکاسی

مانند یک نقاش، قبل از شروع عکاسی تفکر کنید و ایده خود را بسازید.

[relatedpost post=”107600″]

خودتان، خودتان را قضاوت کنید

حتی نوشتن یا گفتن این جمله سخت است، چه برسد به انجام دادن آن، که بسیار کار مشکل و البته مهمی است. سعی کنید ملاک هایی برای کارتان در نظر بگیرید، که حداقل ها در آن رعایت شود. ارزش گذاری کار هایتان را، اول از همه خودتان انجام دهید. داشتن مجموعه ای از ارزش ها در کارتان مانند وجود آب در رودخانه است.

اغلب می‌شنوید که دیگران، شما را به محدود کردن تمرکز در کار ها توصیه می‌کنند. می‌توان برای کار های معمولی این توصیه را در نظر گرفت، اما این امر خلاقیت در عکاسی شما را محدود می‌کند و خلاقیت در عکاسی یکی از ارکان تفاوت است. اکثر انسان های خلاقی که در اطراف ما وجود دارند، از انجام کارهای مختلف لذت می‌برند. بسیاری از موسیقی دان ها تمایل دارند که نویسندگان بسیار خلاق باشند و بسیاری از بازیگران به کارگردان تبدیل می شوند.

امروزه زندگی و کار هنرمند در هم تنیده شده است. از جهان دعوت کنید تا ببینند که شما که هستید، کجا زندگی می‌کنید و چه کار هایی انجام می‌دهید. با استفاده از دو کارشناس اصلی، که در واقع مخاطب و ملاک های خودتان هستند، آثار خود را ارزش گذاری کرده و راه درست منحصر به فرد شدن را پیدا کنید.

 

2 دیدگاه
  • Jasmine گفت:

    امکان استفاده از این مطالب رو در اینده داریم؟!

  • حسین صادقی گفت:

    برای نشر مطلبی به این زیبایی و کاربردی و پرمعنا سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
1 سال پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
1 سال پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
چاپ عکس پولاروید چیست و چه کاربردی دارد ؟
1 سال پیش - زمان مطالعه : 4 دقیقه