021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

مانیتور جدید دل Dell اولین نمایشگر 6K

مانیتور جدید دل Dell اولین نمایشگر 6K
آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

اولین نمایشگر 6K که از فناوری IPS Black استفاده می کند

 

مانیتور Dell UltraSharp 6K  وعده ارائه جزئیات استثنایی ، وضوح و دقت رنگ را می دهد و این شرکت ادعا می کند که این اولین نمایشگر 6K است که از فناوری مشکی IPS ال جی استفاده می کند که نوید کنتراست بالاتر و رنگ مشکی عمیق تر را می دهد.

 

فناوری IPS مشکی سال گذشته در نمایشگاه CES معرفی شد و توسط ال‌جی توسعه یافت و نوید 35 درصد رنگ مشکی عمیق‌تر از سایر نمایشگرهای IPS را می داد که نسبت کنتراست قبلی را دو برابر می‌کند. مانیتورهای IPS ، که مخفف کلید سوئیچینگ در صفحه است ، از کریستال های مایع که به صورت موازی تراز شده اند ، برای تولید رنگ ها استفاده می کنند بنابراین با الگوهای تغییر در آن کریستال های مایع تعریف می شوند. توانایی کریستال مایع برای جابجایی افقی منجر به زوایای دید بهتر می‌شود و نمایشگرهای IPS نیز برای نمایش دقیق رنگ‌ها به صورت ثابت استفاده می‌شوند.

 

در حالی که پنل‌های OLED اکنون می‌توانند دقت رنگ فوق‌العاده و سیاهی بسیار عمیق‌تری تولید کنند ، نمایشگرهای مشکی IPS به رقابت نزدیک‌تر می‌شوند. از آنجایی که تولید پنل‌های IPS ارزان‌تر است و هیچ خطری برای سوختن ندارد، همچنان بسیار محبوب هستند.

 

شرکت دل قبلاً از فناوری IPS Black ال‌جی در نمایشگرها استفاده کرده است ، از جمله نمایشگرهای 27 و 32 اینچی UltraSharp 4K که سال گذشته عرضه شد ، و در حال توسعه این خط با نمایشگر جدید 32 اینچی 6K است که امروز عرضه می‌شود.

 

مانیتور جدید دل Dell اولین نمایشگر 6K

 

شرکت دل می گوید که مانیتور UltraSharp  6K (6144 در 3456 پیکسل) تا 99٪ از DCI-P3 و Display P3، 100٪ sRGB و 100٪ Rec را پشتیبانی می کند. طیف رنگی 709 و دارای گواهینامه VESA DisplayHDR 600 است که نشان می دهد مانیتور به طور معقولی روشن می شود و حداقل 600 نیت روشنایی اوج می یابد. دل می‌گوید این نمایشگر توانایی نمایش 1.07 میلیارد رنگ را دارد، که احتمالاً از طریق FRC است.

 

دل می‌گوید: مانیتور جدید UltraSharp 6K با 150 درصد پیکسل‌های بیشتر در وضوح 6K در مقایسه با 4K، جزئیات بیشتر و وضوح بیشتری را به مجموعه داده‌ها و گرافیک‌های شما می‌آورد. گنجاندن فناوری IPS Black به معنای افزایش عمق برای اجسام تاریک – حتی در محیط‌های تاریک – و مشاهده رنگ‌های دقیق از هر زاویه است.

 

شرکت Dell می‌گوید که مطالعه‌ای که اخیراً انجام داده است نشان می‌دهد که IPS Black تا 41 درصد سطح سیاهی عمیق‌تری نسبت به نمایشگرهای استاندارد IPS ارائه می‌دهد که کمی بهتر از 35 درصدی است که ال‌جی در هنگام عرضه این فناوری در سال گذشته وعده داده بود. Dell می‌گوید که مزایای IPS Black هنگام نمایش رنگ‌های خاکستری کم بیشتر قابل توجه است.

 

مانیتور جدید دل Dell اولین نمایشگر 6K با فناوری IPS Black

 

مانیتور UltraSharp  6K می تواند از طریق Thunderbolt 4 یا DisplayPort 2.1 به دو منبع ویدیوی جداگانه متصل شود و آنها را همزمان با استفاده از عملکردهای تصویر به تصویر و تصویر در تصویر نمایش دهد. در مجموع، این مانیتور دارای یک پورت HDMI 2.1، یک mini DisplayPort 2.1، دو پورت USB-C، دو پورت Thunderbolt 4 با توان 140 وات و دو پورت USB-A است.

 

در بالای صفحه نمایش یک دوربین بزرگ حرفه ای وجود دارد که نمی توان از آن گذشت ، به گفته دل یک وب کم 4K دوگانه HDR و لنز چند عنصری است که می گوید می تواند تصاویر کریستالی را ارائه دهد . این دوربین می تواند با کیفیت 4K تا 30 فریم در ثانیه یا Full HD تا 60 فریم در ثانیه ضبط و پخش کند. همچنین می توان آن را از صفر تا 20 درجه کج کرد و دارای میدان دیدی است که بین 65، 78 و 90 درجه قابل تنظیم است.

 

مانیتور جدید دل Dell با فناوری IPS Black جدید

 

 

این مانیتور همچنین دارای یک میکروفون داخلی لغو اکو و دو بلندگوی 14 واتی است.

 

دل قصد دارد این مانیتور را بین آوریل و ژوئن سال 2023 عرضه کند، اما اعلام نکرد که قصد دارد آن را به چه قیمتی بفروشد.

 

منبع خبر : petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *