مجله نورنگار
مجله نورنگار
معرفی کوادکوپتر DJI Avata 2؛ همراه با عینک واقعیت مجازی و ریموت کنترل DJI

معرفی کوادکوپتر DJI Avata 2؛ همراه با عینک واقعیت مجازی و ریموت کنترل DJI

زمان مطالعه : 11 دقیقه

DJI Avata 2 یک پهپاد FPV (First Person View) است که برای ارائه تجربه‌ای هیجان‌انگیزتر و امن‌تر از نسل قبلی خود طراحی شده است. این پهپاد با تصویربرداری باکیفیت‌تر، ایمنی بیشتر و عمر باتری طولانی‌تر، به شما امکان می‌دهد تا به ارتفاعات جدیدی در فیلمبرداری و عکاسی با پهپاد برسید.

عینک DJI 3

 پیشرفت رویایی: DJI Goggles 3 اکنون دارای Real View PiP (Picture-In-Picture) است. این عینک‌های واقعیت مجازی که به شما امکان می‌دهند تا تصاویر و ویدیوهای پهپاد را به صورت زنده از دیدگاه اول شخص مشاهده کنید. این عینک‌ها دارای صفحه نمایش OLED با وضوح بالا و میدان دید 150 درجه هستند که تجربه‌ای واقعی و غوطه‌ور در دنیای پرواز را برای شما به ارمغان می‌آورند.

این عینک‌های واقعیت مجازی به شما امکان می‌دهند تا تصاویر و ویدیوهای زنده‌ی پهپاد DJI Goggles 3 را از دیدگاه اول شخص با کیفیتی استثنایی مشاهده کنید.

DJI RC Motion 3

ریموت کنترل جدیدی است که به شما امکان می‌دهد تا Avata 2 را به طور دقیق و آسان کنترل کنید. این ریموت کنترل دارای دو جوی استیک، دکمه‌های قابل تنظیم و صفحه نمایش لمسی است که به شما امکان می‌دهد تا تنظیمات پهپاد را به طور آسان تغییر دهید.

DJI RC Motion 3
 برای DJI Mavic 2، ریموت کنترل جدیدی به نام DJI Smart Controller معرفی شد.

این ریموت کنترل دارای چندین ویژگی جدید است که پرواز با پهپاد را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند:

حرکات آکروباتیک آسان: با استفاده از DJI RC Motion 3، می‌توانید حرکات آکروباتیک هوایی دشوار را به طور آسان انجام دهید. این ریموت کنترل دارای دکمه‌های اختصاصی برای انجام تلنگرها، دریفت‌ها و سایر مانورهای جذاب است. و شما می‌توانید با این قابلیت این حرکات را به راحتی انجام دهید:

  • تلنگر با یک فشارمی‌توانید با این قابلیت یک چرخش 360 درجه جلو یا عقب را انجام دهید تا هیجانی جدید به فیلم‌های خود اضافه کنید.
  • با استفاده از رول تک فشاری یک چرخش 360 درجه چپ یا راست را انجام دهید تا هر شات را از یک شات معمولی به شاتی هیجان‌انگیز تبدیل کنید.
  • یک فشار 180 دریفت این امکان را به شما می‌دهد که دریفت‌های جانبی با سرعت بالا را برای انحراف انجام دهید، با 180 درجه چرخش و دور شدن سریع می‌توانید به شات‌های چشمگیری دست پیداکنید.

 Easy ACRO برای فیلمبرداران جدید و باتجربه به طوریکسان ایده‌آل است.  با Easy ACRO، می‌توانید به سادگی و بدون نیاز به صرف زمان و تلاش زیاد، فیلم‌های FPV شگفت‌انگیزی را خلق کنید.

حالت‌های پرواز جدید: DJI RC Motion 3 دارای چندین حالت پرواز جدید است که به شما امکان می‌دهد تا پهپاد خود را به روش‌های جدید و هیجان‌انگیز کنترل کنید.

مانورهای پیشرفته

کنترل از راه دور جدید DJI FPV 3: با استفاده از ریموت کنترل جدید DJI FPV 3، می‌توانید در حالت دستی با سرعت بالا در فضاهای تنگ پرواز کنید. این امر به شما امکان می‌دهد تا خلاقیت خود را در فیلمبرداری و عکاسی با پهپاد به نمایش بگذارید.

حالت دستی به کاربران کنترل کامل بر پهپاد را می‌دهد و به آنها امکان می‌دهد تا مانورهای پیچیده‌ای را انجام دهند.

حالت‌های عکس‌برداری جدیدAvata

دارای چندین حالت عکس‌برداری جدید است که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های خلاقانه‌ای را با پهپاد خود ثبت کنید. این حالت‌ها شامل حالت Single Shot، حالت Burst Shot و حالت Timelapse هستند. همچنین Avata 2 به سنسور تصویر 1/1.3 اینچی جدید مجهز شده است که محدوده دینامیکی را افزایش می‌دهد و شرایط نور کم را به طور موثرتری مدیریت می‌کند. این امر به شما امکان می‌دهد تا در هر شرایط نوری، فیلم‌ها و عکس‌های باکیفیت را ثبت کنید.

حالت‌های عکس‌برداری جدیدAvata
کوادکوپتر DJI Avata 2 دارای چندین حالت عکاسی جدید و سنسور تصویر 1/1.3 اینچی جدید است.

غوطه‌وری عمیق‌تر در دنیای پرواز با Avata 2

کوادکوپتر DJI Avata 2 با ارائه ویدیوهای 4K/60fps HDR و قابلیت‌های تثبیت‌کننده تصویر پیشرفته، به شما امکان می‌دهد تا به پتانسیل کامل خود در فیلمبرداری و عکاسی با پهپاد برسید. این پهپاد ویدیوهایی با کیفیت 4K با نرخ فریم 60 فریم در ثانیه و با دامنه دینامیکی بالا (HDR) ضبط می‌کند. این امر جزئیات بیشتر و رنگ‌های دقیق‌تری را به شما می‌دهد، حتی در شرایط نوری دشوار می‌توانید با خیال راحت به عکسبرداری بپردازید.

RockSteady

این پهپاد به جدیدترین الگوریتم تثبیت‌کننده تصویر DJI مجهز شده است که لرزش‌های دوربین را در سه محور از بین می‌برد. این امر به شما امکان می‌دهد تا حتی در هنگام پرواز با سرعت بالا یا در شرایط باد، فیلم‌های صاف و ثابتی را ضبط کنید.

HorizonSteady

هلی‌شات Avata 2 به طور خودکار چرخش‌های افقی پهپاد را تا 360 درجه جبران می‌کند. این امر به شما اطمینان می‌دهد که فیلم‌های شما همیشه در حالت افقی فوکوس شده‌اند، حتی اگر پهپاد به شدت بچرخد یا خیلی زیاد تاب بخورد.

میدان دید فوق عریض 155 درجه

این کوادکوپتر دارای میدان دید 155 درجه است که به شما امکان می‌دهد تا جزئیات بیشتری از محیط اطراف خود را در هر فریم مشاهده کنید. این امر برای فیلمبرداری از مناظر یا پروازهای با سرعت بالا در ارتفاع کم ایده‌آل است. علاوه براین،  Avata 2 به شما امکان می‌دهد تا تنظیمات ویدیو و تصویر خود را در عینک DJI Goggles 3 به طور دقیق تنظیم کنید. این شامل موارد زیر است:

میدان دید فوق عریض 155 درجه
Avata 2 دارای میدان دید 155 درجه است که به شما دید وسیع‌تری از محیط اطراف خود در هر فریم می‌دهد.
  • سطح وضوح: می‌توانید وضوح ویدیو را برای جزئیات دقیق‌تر تنظیم کنید.
  • کاهش نویز: می‌توانید میزان کاهش نویز را برای تصاویر صاف‌تر تنظیم کنید.
  • FOV: می‌توانید بین FOV فوق عریض، زاویه باز و زاویه معمولی یکی را انتخاب کنید

فیلمبرداری باکیفیت

پهپاد Avata 2 از فرمت ویدیویی 10 بیتی D-Log M پشتیبانی می‌کند که طیف وسیعی از رنگ‌ها و جزئیات را برای ویرایش و درجه‌بندی رنگ در پس از تولید به شما می‌دهد.

ایمنی جامع

 Avata 2 دارای طراحی ملخی جدیدی است که آن را سبک‌تر و چابک‌تر می‌کند و به آن امکان می‌دهد تا آزادانه در فضاهای تنگ حرکت کند. این پهپاد همچنین به چندین ویژگی ایمنی پیشرفته مجهز شده است، از جمله: رها کردن شتاب‌دهنده در RC Motion 3 یا فشار دادن دکمه قفل، این قابلیت پهپاد را متوقف می‌کند و به شما امکان می‌دهد موقعیت‌های غیرمنتظره را با آرامش مدیریت کنید. عملکرد خودکار بازگشت به خانه (RTH) هنگامی که باتری پهپاد کم است یا در صورت از دست دادن سیگنال، یک لایه امنیتی اضافی به پهپاد ضافه می‌‌شود.

پیش نمایش سه بعدی/ پیش نمایش AR

این هلی‌شات از پیش نمایش سه بعدی و پیش نمایش AR پشتیبانی می‌کند که به شما کمک می‌کند تا محیط اطراف خود را بهتر درک کنید و پروازهای ایمن‌تر و دقیق‌تر انجام دهید. Avata 2 همچنین به سنسورهای جدیدی مجهز شده است که موقعیت‌یابی بصری رو به پایین و عقب را در طول پروازهایی در ارتفاع کم و در فضای داخلی امکان‌پذیر می‌کند و ثبات و ایمنی پرواز را افزایش می‌دهد.

حالت لاک‌پشت

در صورت بروز مشکل، می‌توانید با فعال کردن حالت لاک‌پشت، Avata 2 را به طور خودکار به موقعیت برخاستن برگردانید. این به شما امکان می‌دهد تا به سرعت پهپاد را بازیابی کنید و دوباره آن را در هوا به پرواز دربیاوردید. حالت لاک‌پشت ممکن است در همه شرایط به طور کامل کار نکند، به عنوان مثال، در فضاهای بسیار محدود یا در باد شدید. قبل از استفاده از حالت لاک‌پشت، مطمئن شوید که با نحوه فعال کردن و استفاده از آن آشنا هستید. بهتر است از حالت لاک‌پشت فقط در مواقع ضروری استفاده کنید.

حالت لاک‌پشت یک ویژگی ایمنی مهم در Avata 2 است که به شما امکان می‌دهد در صورت بروز مشکل، پهپاد را به طور خودکار به موقعیت برخاستن برگردانید.

زمان پرواز طولانی‌تر

 Avata 2 با حداکثر زمان پرواز 23 دقیقه، به شما امکان می‌دهد تا مدت زمان بیشتری پرواز کنید و تصاویر و ویدیوهای بیشتری را ثبت کنید. همچنین از شارژ سریع PD پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید به سرعت آن را شارژ کنید و دوباره به بفرستید.

هاب شارژ دو طرفه DJI Avata 2

این هاب دارای یک عملکرد ذخیره‌سازی انرژی است که به شما امکان می‌دهد تا انرژی باقیمانده از چندین باتری را به باتری با بالاترین سطح شارژ منتقل کنید. درواقع این حالت به شما یک “باتری اضافی” در مواقعی که به آن نیاز دارید می‌دهد.

انتقال ویدئو 04، ادراک پیشرفته

DJI Avata 2 با استفاده از سیستم انتقال ویدئو O4 پیشرفته، تجربه پرواز را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. این سیستم به شما امکان می‌دهد تا در هر پرواز به طور کامل غرق شوید و در عین حال ایمنی را افزایش می‌دهد. برخی از قابلیت‌های این حالت به شرح زیر است :

  • پایداری پیشرفته: O4 از طراحی دو فرستنده، چهار گیرنده و چهار آنتن استفاده می‌کند که عملکرد ضد تداخل قوی را تضمین می‌کند و حتی در محیط‌های پیچیده نیز تصویری روان و بدون تاخیر ارائه می‌دهد.
  •  برد دورتر: O4 حداکثر فاصله انتقال ویدئو را تا 13 کیلومتر افزایش می‌دهد، به این معنی که می‌توانید بدون نگرانی از قطع شدن سیگنال، دورتر پرواز کنید.
  •  تاخیر کم: O4 تاخیر انتقال را به کمتر از 24 میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد، که به شما امکان می‌دهد تا کنترل بی‌درنگ و واکنشی پهپاد را تجربه کنید.
  •  کیفیت تصویر بالا: O4 از ارسال ویدئو 1080p با نرخ فریم 100 فریم بر ثانیه و نرخ بیت 60 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید تصاویر و ویدیوهای باکیفیت بالا را به طور زنده مشاهده کنید.

اشتراک‌گذاری آسان‌تر و ویرایش سریع‌تر لحظات هیجان‌انگیز شما

DJI Avata 2 با ارائه امکانات اشتراک‌گذاری بی‌سیم و ویرایش یکپارچه، تجربه پرواز با پهپاد را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد. با این کوادکوپتر یا پهپاد، می‌توانید به راحتی لحظات هیجان‌انگیز خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و به سرعت و به آسانی ویدیوهای خود را ویرایش کنید.  شما میتوانید از فید زنده عینک DJI Goggles 3  در برنامه DJI Fly روی دستگاه هوشمند خود استفاده کنید. همچنین قابلیت اتصال تا فاصله 5 متر با Avata 2 به دستگاه هوشمند خود و به طور زنده و بدون تاخیر ویدیو را به اشتراک گذاشتن را برای شما امکان پذیر می‌کند. همچنین می‌توانید با اشتراک‌گذاری تجربیات خود، به دیگران کمک کنید تا پرواز با پهپاد را یاد بگیرند.

ضبط و ویرایش یکپارچه

Avata 2 مجهز به حافظه داخلی 46 گیگابایتی است که می‌تواند تقریباً 90 دقیقه ویدیوی 1080p/60fps HDR را ذخیره کند.

همچنین می‌توانید با اتصال Wi-Fi، به سرعت فایل‌ها را از پهپاد به تلفن خود منتقل کنید. حتی می‌توانید ویدیوهای خود را به طور مستقیم در برنامه DJI Fly ویرایش کنید و پس از ویرایش، کار خود را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید.

ویرایش و جلوه‌های ویژه آسان با LightCut

DJI Avata 2 با ادغام برنامه LightCut، ویرایش و افزودن جلوه‌های ویژه به ویدیوهای پرواز شما را آسان‌تر از همیشه می‌کند. این برنامه به طور مستقیم از طریق Wi-Fi به Avata 2 متصل می‌شود، نیازی به دانلود ویدیوها قبل از ویرایش نیست. LightCut  با ابزارهای ویرایش ساده و کاربرپسند، ویرایش سریع و آسان ویدیوهای شما را امکان‌پذیر می‌کند. همچنین با استفاده از قابلیت “ویرایش با یک ضربه”، می‌توانید به سرعت و به آسانی محتوای عالی و آماده برای به اشتراک‌گذاری را تولید کنید.

Sky VFX

Sky VFX مجموعه ای از جلوه‌های ویژه جذاب است که می‌توانید به ویدیوهای پرواز خود اضافه کنید. این حالت جلوه های بصری خلاقانه را به ویدیوهای خود اضافه می‌کند. می‌توانید متن‌های متحرک را به ویدیوهای خود اضافه کنید تا پیام خود را به طور واضح‌تر بیان کنید. شما همچنین می‌توانید اطلاعات پرواز مانند سرعت، ارتفاع و جهت را به ویدیوهای خود اضافه کنید.

کد تخفیف نورنگار

ویرایش one-tap

ویرایش one-tap در برنامه LightCut به معنای ویرایش خودکار و سریع ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی است. در این حالت، LightCut به طور خودکار بهترین بخش‌های ویدیوی شما را شناسایی می‌کند، آنها را به یک ویدیوی کوتاه و جذاب تبدیل می‌کند و افکت‌های بصری و صوتی مناسب را اضافه می‌کند.  این قابلیت برای کسانی که می‌خواهند بدون صرف زمان زیاد برای ویرایش دستی، ویدیوهای خود را به سرعت و به آسانی ویرایش و به اشتراک بگذارند، بسیار مفید است. ویرایش ویدیو با استفاده از one- tap بسیار سریع‌تر از ویرایش دستی است. همچنین نیازی به دانش یا مهارت ویرایش ویدیو نیست. LightCut ازهوش مصنوعی برای ایجاد ویدیوهای جذاب و حرفه‌ای استفاده می‌کند.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

منابع : dji.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

منبع تغذیه و شارژرهای مستقل و پر‌قدرت DJI 4 ساعت پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه
معرفی و بررسی لنزهای موبایل ۳ Moment T-series 4 روز پیش - زمان مطالعه : 7 دقیقه