دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

اطلاعات و تصاویر جدید DJI Mavic Air 2

اخبار عکاسی
اطلاعات و تصاویر جدید DJI Mavic Air 2

اما چیزی که الان می‌دانیم این است که DJI شمارش معکوس را برای عرضه پهپاد DJI Mavic Air 2 با شعار «Up Your Game» آغاز کرده است. DJI اعلام کرده است که ساعت 9:30 دقیقه 27 آپریل به وقت شرق آمریکا از این پهپاد رونمایی خواهد کرد. تا چند روز گذشته یک عکس آینده‌نگرانه و با کنتراست بالا تنها چیزی بود که ما از طرف خود DJI منتشر شده بود.

اما اطلاعات زیادی از طریق گواهینامه‌های که با شرکت‌های دولتی در کشورهای مختلف نوشته شده‌اند به بیرون درز پیدا کرده است. مهم‌ترین اطلاعاتی که به بیرون درز پیدا کرده است افزایش رزولوشن دوربین این کوادکوپتر تاشو است. کیفیت ویدیویی هنوز همان 4K مانده است اما ماکزیمم رزولوشن عکس‌های این دوربین به 48 مگاپیکسل (12 مگاپیکسل در Mavic Air اولیه) افزایش یافته است.

البته در واقعیت این خبر خیلی هیجان‌انگیز نیست زیرا پهپاد DJI Mavic Air 2 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کند اما از یک الگوریتم خاص برای به هم چسباندن عکس‌ها و رسیدن به رزولوشن بالاتر استفاده می‌کند. البته انتظار می‌رود ابعاد سنسور این پهپاد نسبت به مدل قبلی کمی بزرگتر باشد.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

قابلیت‌ها

بهبود قابل توجه بعدی در زمان پرواز رخ داده است. زمان پرواز Mavic Air برابر با 21 دقیقه بود اما DJI اعلام کرده است که زمان پرواز این پهپاد جدید حدودا 34 دقیقه است. این مقدار از 30 دقیقه زمان پرواز DJI Mavic Mini که در انتهای سال گذشته میلادی معرفی شد هم بیشتر است. بیشترین سرعت این پهپاد جدید برابر با 68.4 کیلومتر بر ساعت است و برد آن نیز با استفاده از باتری 3500 آمپر ساعتی 11.5 ولت لیتیوم پلیمر برابر با 8 کیلومتر است.

همچنین گفته شده است که پهپاد DJI Mavic Air 2 از ActiveTrack 3.0 استفاده می‌کند. این قابلیت یک سیستم ردیابی اشیا با استفاده از هوش مصنوعی است که DJI قبلا در لرزشگیرهای گیمبال Ronin خودش استفاده کرده است اما تابحال در هیچگونه پهپادی دیده نشده است.

همچنین گفته شده است که دو مدل مختلف از DJI Mavic Air 2 به بازار عرضه می‌شود که در یکی از آن‌ها یک دریافت کننده ADS-B داخلی قرار دارد و در دیگری این دریافت کننده وجود ندارد. تکنولوژی ADS-B یا طبق گفته‌ی خود DJI تکنولوژی AirSense می‌تواند هواپیماها و هلیکوپترهای اطراف را شناسایی کند و به هدایت‌کننده پهپاد هشدار دهد. اینکه شما باید کدام مدل را خریداری کنید به موقعیت مکانی شما و قوانین پرواز در کشوری که زندگی می‌کنید بستگی دارد.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *