دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

امتیاز بیش از 100 DxO، اولین‌بار برای حسگر Red Helium

اخبار عکاسی
امتیاز بیش از 100 DxO، اولین‌بار برای حسگر Red Helium

شرکت سازنده دوربین‌های پیشرفته RED سه ماه پیش دوربین‌هایی را به بازار معرفی کرد که در آن از حسگر Helium 8K این شرکت با رزولوشن 35.4 مگاپیکسل استفاده شده بود. این دو دوربین با بهره‌گیری از سنسور Red Helium امکان ثبت تصاویر RAW با رزولوشن ۳۵ مگاپیکسل و نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه را دارند. وب‌سایت DxO که کارآیی حسگر دوربین‌های مختلف را بررسی کرده و نتایج این بررسی‌ها را در قالب یک امتیاز منتشر می‌کند، در جدیدترین بررسی خود این حسگر را نیز در بوته آزمایش قرار داد. اما نتیجه آزمون DxO که معمولاً عددی بین 1 تا 100 بود، برای این حسگر به امتیاز عجیب 108 رسیده است!

شرکت DxO درباره Red Helium گفته این حسگر نسبت به Epic Dragon یک به‌روز‌رسانی کامل محسوب می‌شود. تمامی جنبه‌های کیفیتی Red Helium 8K مانند عمق میدان، پردازش نویز، حساسیت بالاتر در نور کم و Dynamic Range این حسگر نسبت به مدل قبلی خودش پیشرفته‌تر شده است.

Red Helium (1)اگرچه هر دو حسگر Helium و Dragon از نظر فیزیکی شبیه به هم هستند، اما چگالی سلول‌های Red Helium با میانگین اندازه 3.65 میکرون برای هر سلول، بسیار بالاتر از مدل قبلی خودش است. البته DxO درباره Dynamic Range این حسگر که در تبلیغات آن، بیش از 16.5 استاپ عنوان شده انتقاد کرده و آن را حدود 15.2 استاپ اعلام کرده است. البته حتی همین محدوده پویا حسگر نیز نسبت به مدل قبلی که 14.8 استاپ بود بسیار پیشرفته‌تر محسوب می‌شود.

از آنجا که هم Red Helium 8K و هم Epic Dragon، هر دو توسط تجهیزات بسیار پیشرفته آزمایش شده‌اند، هیچ‌کدام از این دو محصول در لیست رده‌بندی محصولات DxOMark قرار نگرفته‌اند و این رتبه نوعی شبیه‌سازی برای مقایسه بین این حسگر‌ها و حسگر‌های دوربین‌هایی مانند Sony a7R II یا Nikon D810 و غیره به شمار می‌رود. البته این حسگر‌ها هم از نظر از کیفیت، از تمامی دوربین‌های مذکور در وب‌سایت DxO نیز بالاتر قرار می‌گیرند.

Red Heliumدوربین‌های سینمایی 8K Weapon و Epic-W به ترتیب ۴۹٫۵۰۰ و ۲۹٫۵۰۰ دلار قیمت دارند. البته این قیمت فقط مربوط به بدنه‌ی دوربین است و برای دریافت سایز ماژول‌های موردنیاز نظیر باتری و لنزها باید بودجه‌ای حدود ۶۰٫۰۰۰ دلار در نظر داشت. البته این دو دوربین را نباید محصولاتی عمومی در نظر بگیرید، زیرا دوربین‌های RED اغلب برای استفاده در کاربردهای اختصاصی نظیر تهیه‌ی ویدیو برای فیلم‌های سینمایی تولید می‌شوند. انتظار می‌رود این دوربین عملکرد خود را در فیلم‌های سینمایی بعدی کارگردانی نظیر مایکل بی کارگردان فیلم‌هایی نظیر ترنسفورمرز و آرماگدون) نمایش دهد که نتیجه آن تصاویری فوق‌العاده شارپ‌تر است. مایکل بی نمونه‌ای از دوربین‌های جدید RED را پیش از عرضه‌ی رسمی دریافت کرده است.

 

نویسنده : امیر یاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *