دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

رصد خورشید گرفتگی 1 تیر با حضور نورنگار در اولین پژوهشگاه رصدی خورشیدی

اخبار عکاسی
رصد خورشید گرفتگی 1 تیر با حضور نورنگار در اولین پژوهشگاه رصدی خورشیدی

در این رویداد که در تقارن با خورشید گرفتگی جزئی در آسمان ایران از ساعت 9 صبح تا 11:30 برگزار می‌شود جمعی از اساتید دانشگاهی و نخبگان حضور خواهند داشت و علاوه بر رصد خورشیدگرفتگی با تلسکوپ خورشیدی (که دارای بیشترین میزان بزرگنمایی از خورشید است) امکان بازدید از مکان مدنظر قرار گرفته برای پژوهشگاه رصدی خورشیدی نیز وجود دارد.

موسسه پژوهشی سایه با توجه به خلاء آزمایشگاه‌های رصدی خورشیدی یک قطعه زمین را در ارتفاعات سیاه سنگ نور مکانیابی نموده است و توانسته است پس از 6 سال موافقت‌ها و مجوزهای لازم را برای احداث این آزمایشگاه کسب نماید. در طرح مذکور خورشید به صورت آرایه‌ای و با در نظر گرفتن طرح‌ها و ایده‌های کاربردی پژوهشگران، به صورت مستمر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین با استفاده از رادیوتلسکوپ تلاش‌های زیادی برای شناسایی فعالیت‌های خورشیدی و دسترسی به شناخت بیشتر پیرامون انرژی خورشیدی صورت می‌گیرد.

جدیری خداشناس با اشاره به ابعاد علمی مهم این طرح افزود: با انجام این طرح بستر برای فعالیت‌های کاربردی دانشجویان و پژوهشگران داخلی و بین‌المللی مهیا خواهد شد و برای این موضوع، جلب مشارکت علمی اساتید و جامعه دانشگاهی از اقصی نقاط کشور، در مکان یابی و انجام پژوهشهای مرتبط به عمل آمده است.

مدیر این موسسه پژوهشی با اعلام اینکه یکشنبه یکم تیر ماه اولین روز بهره‌برداری از این پژوهشگاه است گفت: روز « یکشنبه» یکم تیرماه ، ساعت «9صبح الی یازده و نیم»، در تقارن با رخداد خورشیدگرفتکی جزئی، برنامه رصدی، در تشریک مساعی با دانشگاه مازندران و آموزش و پرورش شهرستان نور، توأم با بازدید و معرفی مکان موقعیت یابی شده به مسئولین و مقامات استان مازندران و با حضور برخی از استید و جامعه دانشگاهی تدارک دیده شده تا به لطف و مسئلت الهی، ضمن رصد خورشیدگرفتگی با تلسکوپ خورشیدی، که واجد بیشترین بزرگنمایی از خورشید در میان تلسکوپ های خورشیدی خاورمیانه است، نخستین بهره برداری رصدی از موقعیت مکان یابی شده صورت گیرد.

نورنگار نیز با حضور در این رویداد حمایت خود از برنامه‌های تحقیقی و پژوهشی را اعلام می‌دارد. شایان به ذکر است که پس از اتمام رویداد گزارش تصویری و عکس‌های گرفته شده از این خورشید گرفتگی جزئی در اولین پژوهشگاه رصدی خورشیدی به سمع و نظر شما خواهد رسید.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *