021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

QuickRelease One جایگزین تمام پلیت‌های سه‌پایه

QuickRelease One جایگزین تمام پلیت‌های سه‌پایه

یکی از مشکلات عکاسان این است که وقتی از سه‌پایه‌های مختلف استفاده می‌کنند، نصب کفشک‌های مختلف روی دوربین هم وقت‌گیر است و هم باعث می‌شود به طور اتفاقی پلیت‌های سه‌پایه خود را گم کنند. به همین دلیل است که بسیاری از فروشگاه‌های تجهیزات عکاسی مانند نورنگار، پلیت‌های استاندارد سه‌پایه‌ها را هم عرضه می‌کنند. اما به نظر می‌رسد شرکت Edelkrone که تجهیزات جانبی عکاسی و فیلم‌برداری تولید می کند با ابتکاری که در محصولی جدید به نام  QuickRelease One به خرج داده، خیال شما را بابت گم شدن پلیت‌های مختلف راحت می‌کند.

QuickRelease Oneبا این وسیله جانبی که مطابق با استاندارد سه‌پایه‌های مختلف ساخته شده است به راحتی می‌توانید دوربین را از روی سه‌پایه‌های مختلف باز کنید و روی تجهیزات دیگری که پیچ استاندارد 1/4 اینچی دارند ببندید. ممکن است بپرسید که اگر قرار باشد دوربین را روی یک پیچ استاندارد 1/4 اینچی ببندیم، دیگر نیازی به QuickRelease One نیست و می‌توان دوربین را روی پیچ هر سه‌پایه ای قرار داده و چرخاند تا محکم شود. اما نکته مهم درباره این محصول همین است که دیگر نیازی به چرخاندن دوربین دور یک پیچ ندارید و می‌توانید به راحتی از سیستم قفل سریع آن استفاده کنید. به این ترتیب دیگر نگران جهت دوربین، در حین پیچاندن آن نیز نخواهید بود. کافیست که QuickRelease One را روی پیچ استاندارد بگذارید و قفل آن را محکم کنید.

همانطور که در ویدئوی دموی این محصول می‌بینید، دیگر لازم نیست QuickRelease One را از زیر دوربین باز کنید. کافیست هر بار قفل آن را آزاد کنید، دوربین را روی یک سه‌پایه قرار دهید، و دوباره قفل را محکم کنید. Edelkrone مدعیست که این وسیله می‌تواند تا 3 کیلوگرم بار را تحمل کند. یعنی تقریبا تمامی دوربین‌های DSLR ، بدون آیینه و کامپکت موجود در بازار می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند، مگر اینکه بخواهید روی دوربین‌های DSLR سنگین مانند EOS 5D Mark IV از لنز‌های تله‌فوتو سنگین وزن مانند Canon EF 70-200mm f/2.8 IS II استفاده کنید.

QuickRelease Oneشاید برخی تجهیزات جانبی دوربین‌ها مانند فلاش‌های اکسترنال یا لنز‌های دوربین‌های DSLR به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های پیچیده، نتوانند با هم سازگار باشند، اما چقدر خوب بود اگر برخی از ایده‌های بدیهی مانند QuickRelease One را در مورد پلیت‌های سه‌پایه‌های مختلف که نیازمند تکنولوژی‌های پیچیده نیستند نیز می‌دیدیم.

QuickRelease Oneاین وسیله هم اکنون در وب‌سایت Elenkrone و همچنین وب‌سایت B&H با قیمت 95 دلار قابل سفارش است. فکر می‌کنید استفاده از چنین تجهیزاتی برای عکاسان حرفه‌ای چقدر سودمند است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *