دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

اپسون به پشتیبانی از دوربین‌های قدیمی خود پایان داد

اخبار عکاسی
اپسون به پشتیبانی از دوربین‌های قدیمی خود پایان داد

اپسون قرار است در سال آینده به پشتیبانی از خط دوربین های دیجیتال خود پایان دهد ، در حالی که این نشانگر پایان یک دوره است . برخی از این دوربین‌ها که هنوز هم پشتیبانی می‌شوند ، بیش از 20 سال است که در قفسه‌های فروشگاه‌ها دیده نشده‌اند.

 

این اعلامیه از وب‌سایت پشتیبانی ژاپنی اپسون ، مشاهده شده توسط Digicame Info ، منتشر شده است و نه تنها مجموعه‌ای از دوربین‌های دیجیتال اپسون ، بلکه مجموعه‌ای از چاپ ، اسکنر و سایر دستگاه‌های مشابه از دوران گذشته را نیز شامل می‌شود . اما شاید قابل توجه ترین مورد برای عکاسان ، جدول زمانی پایان عمر برای پشتیبانی خدمات برای خط دوربین های دیجیتال اپسون باشد.

 

17 دوربین در کل در وب سایت اپسون فهرست شده است ، از جمله برخی از آنها که قبل از آغاز هزاره منتشر شده بودند مانند CP-800 یک دوربین 2.1 مگاپیکسلی که در ابتدا در سال 1999 راه اندازی شد و همچنین مدل های قبلی آن CP-100. ، 200، 500، 600 و 700Z. برخی از این دوربین‌ها به قدری قدیمی هستند که به تنها وب‌سایت‌های غربی مانند DPreview و Imaging Resource که پوشش خود را به آنها اختصاص داده بودند ، قدمت دارند.

 

همچنین در این لیست ، دوربین های سری R-D1 اپسون قرار دارند ، R-D1، R-D1s و R-D1xG . این دوربین‌ها ، بسیار قدیمی بودند زیرا در اوایل دهه 2000 عرضه شدند ، اما شاید بیشتر شناخته شده باشند چون در سال 2021 ، اپسون 30 دوربین R-D1s باز نشده را در یک انبار پیدا کرد و به‌جای دور انداختن آنها را به طرفداران این برند عرضه کرد . دوربین ها همچنان کار می کردند.

 

اپسون به پشتیبانی از دوربین‌های قدیمی خود در سال جدید پایان می دهد

 

سری R-D1 ابتدا در سال 2004 معرفی شد و تا اواخر سال 2014 برای خرید در دسترس بود . اپسون بعداً فاش کرد که برنامه‌هایی برای ادامه این سری داشته است اما در اواخر چرخه توسعه به دلیل کاهش سهم شرکت از بازار دوربین‌های دیجیتال آنها را کنار گذاشت .

 

چیزی که ممکن است در ابتدا بیشتر عکاسان از آن شگفت زده شوند ، تعداد زیاد دوربین هایی است که اپسون در طول تاریخ خود در تولید دوربین های دیجیتال در بازار داشته است ، اما چیزی که شاید جذاب تر است این است که این شرکت هنوز از نظر فنی از آنها پشتیبانی می کند. و در حالی که سرانجام به پایان می رسد ، این اعلامیه به عنوان یک “سرخط” قابل توجه است زیرا تاریخ پایان پشتیبانی برای 31 مارس 2024 برنامه ریزی شده است ، بیش از یک سال از زمان انتشار.

 

از نظر فنی ، آن 30 عکاس خوش‌شانس که در سال 2021 دوربین‌های R-D1s جدید را دریافت کردند ، می‌توانند و برای سال آینده مستقیماً برای پشتیبانی با اپسون تماس بگیرند ، که نشان‌دهنده تعهدی به مشتریان است که برای هر تولیدکننده کاملاً غیرعادی است. .

 

منبع خبر : پتاپیکسل

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *