دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

تجهیزات حرفه‌ای‌ها در جام‌جهانی روسیه

اخبار عکاسی
تجهیزات حرفه‌ای‌ها در جام‌جهانی روسیه

در اینجا می‌توانید موارد استفاده شده برای ثبت کردن لحظات جام‌جهانی را مشاهده کنید:

 

دوربین

 

دوربین استفاده شده در جام‌جهانی

 

برای عکاسان ورزشی، اهمیت رزولوشن معمولا بعد از عملکرد و مقاومت مطرح می‌شود، به همین دلیل است که این عکاسان حرفه‌ای معمولا یک دوربین بسیار بزرگ از سری Canon EOS-1D و Nikon Dx را در جام‌جهانی به همراه دارند، دوربین‌های بسیار مقاوم در شرایط آب و هوایی مختلف و ساخته شده از آلیاژ سخت منیزیم.

 

دوربین‌هایی مانند EOS-1D X Mark II، با 20 مگاپیکسل یا Nikon D5، با 20.8 مگاپیکسل، می‌توانند در شرایط بسیار سختی باشند، بر زمین بیفتند و خیس شوند. با اینکه رزولوشن حسگرهای آنها شاید حتی قادر به رقابت با دوربین‌هایی با یک سوم قیمت نیز نباشند.

 

البته حسگرهای فول فریم این دو دوربین پرچم دار، می‌توانند نتایج خیره کننده‌ای را با حساسیت بسیار بالا به کاربر ارائه دهند که با اکثر دوربین‌های دیگر، غیرممکن است.

 

برای زمانی که بخواهید در نور کم کار کنید و نیاز به توقف لحظه‌ای داشته باشید، سیستم‌های بسیار پیچیده فوکوس خودکار هر دو دوربین، بدین معنی است که می‌توانند حتی بازیکنی که از همه نامنظم‌تر حرکت می‌کند را دنبال کند.

 

درحالی که عکاسان جام‌جهانی معمولا چند دوربین پرچم‌دار مانند این را بر گردن دارند، به احتمال زیاد، یک یا دو DSLR با رزولوشن بالاتر نیز به همراه دارند، با دوربین‌هایی مانند مدل 30.4مگاپیکسلی Canon EOS 5D Mark IV و مدل 45.4مگاپیکسلی Nikon D850، برای کارهای تجاری، که به پیکسل بیشتری نیاز است.

 

Canon و Nikon تمامی بازار جام‌جهانی را در دست ندارند، با مدل بسیار هوشمندانه Sony Alpha A9، که به لطف سرعت بسیار بالای عکاسی، فوکوس خودکار سریع و شاتر بیصدا، اخیرا توسط حرفه‌ای‌ها استفاده می‌شود. اما در حال حاضر توسط لنزهای بلند، کمی محدود شده است…

 

چرا Sony Alpha A9 بهترین دوربین بدون‌آینه برای عکاسی ورزشی است؟

 

لنز اصلی

 

تجهیزات عکاسی در جام‌جهانی

 

لنز اصلی برای عکاسان ورزشی، یک لنز 400 میلی‌متری f/2.8 است. این عدسی‌های بسیار بزرگ، به عکاسان اجازه می‌دهد تا قاب را با موضوع خود پر کنند، و دیافراگم حداکثری سریع و باز، به آنان انعطاف پذیری خاصی می‌دهد.

 

ویژگی‌های این لنز نه تنها به آنها اجازه می‌دهد تا موضوع خود را متمایز کنند، بلکه دیافراگم سریع حداکثری، به آنان در حفظ کردن سرعت بالای شاتر نیز کمک می‌کند (وقتی با عملکرد ایزوی بی‌نظیر Canon EOS-1D X Mark II و Nikon D5 ترکیب شود)، و همچنین بدین معنی است که عکاسان می‌توانند مبدل تله 1.4برابر و 2برابر به آنها متصل کنند و بازه آنها را بدون محدود کردن عملکرد فوکوس خودکار، گسترش دهند.

 

جدیدترین نسل‌های تله فوتو 400 میلی‌متری، Canon EF 400mm f/2.8L IS USM II و Nikon AF-S 400mm f/2.8E FL ED VR، هستند. این درحالی است که Sony به تازگی، مدل FE 400mm f/2.8 GM OSS را معرفی کرده‌است، اولین لنز تله فوتو مخصوص برای دوربین‌های بدون‌آینه فوم فریم.

 

لنزهای تکمیلی

 

جام‌جهانی روسیه

 

به علاوه یک 400 میلی‌متری f/2.8، دوربین دوم عکاسان ، ممکن است یک زوم تله فوتو 70-200 میلی‌متری f/2.8 نیز متصل به خود داشته باشد. این بدین معنی است که عکاسان می‌توانند در صورت نزدیک شدن موضوع، به راحتی دوربین دوم را به کار بگیرند.

 

عکاسی از فوتبال، فقط محدود به لنز تله‌فوتو نیست. احتمال وجود یک لنز 16-35 میلی‌متری f/2.8 یا 14-24 میلی‌متری f/2.8 در مجموعه یک عکاس ورزشی، بسیار زیاد است.

 

این لنز استفاده‌های زیادی دارد، از ثبت صحنه تمرین پیش از بازی در تمام استادیوم گرفته تا پایان مسابقه، در حالی که عکاسان همه باهم، برای ثبت عکس‌العمل بازیکنان، به یک نقطه هجوم برده‌اند. این لنزها در مواقعی که دوربین از راه دور در پشت استندهای دور زمین ثابت شده‌اند نیز، استفاده می‌شوند، و به عکاسان اجازه می‌دهد، گل‌ها را ثبت کنند، حتی اگر در نقطه دیگری از زمین باشند.

 

مدل 24-70 میلی‌متری نیز جایگاه خود را دارد. شاید به اندازه لنزهای دیگر، درخشان نباشد اما، می‌تواند با بسیاری از شرایط مختلف عکاسی، تطبیق داده شود و برای زمانی که موضوع دقیقا در مقابل عکاس است، بسیار کارآمد می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: بهترین لنز‌ها برای عکاسی ورزشی

 

ابزار ضروری در جام‌جهانی

 

جام‌جهانی 2018 روسیه

 

عکاسی با لنزی بزرگ و سنگین مانند 400 میلی‌متری f/2.8، بدین معنی است که داشتن یک پشتیبان ضروری است و پایه ، بهترین مورد برای این پشتیبانی است.

 

با اینکه استفاده از فلاش، برای عکاسی از حرکات در یک استادیوم بزرگ، با یک لنز 400 میلی‌متری امکان پذیر نیست، یک اسپیدلایت می‌تواند برای ثبت عکس‌العمل بازیکنان در پایان بازی، بسیار مناسب باشد، که به عکاسان اجازه می‌دهد تا به راحتی موضوع را متوقف کرده و آن را کمی روشن کنند.

 

یک ابزار کلیدی دیگر، برخی از رادیو تریگر مانند سیستم Plus IV از شرکت PocketWizard می‌باشد.

 

این وسیله به عکاسان اجازه می‌دهد تا دوربین‌های خود را که در نقطه‌ای دیگر از زمین ثابت کرده‌اند، از راه دور کنترل کنند. این کنترل کننده دارای قابلیت داخلی فرستنده و گیرنده‌های رادیویی است،و بر خلاف تریگرهای دیگر، به خط دید مستقیم نیازی ندارند و می‌تواند تا فاصله 500 متری خود را ثبت کند.

 

در آخر، یک ابزار که یک عکاس ورزشی بدون آن وارد استادیوم نمی‌شود، یک صندلی جمع شو کوچک برای استراحت است. هیچکس دوست ندارد به مدت 90 دقیقه زانو بزند، پس اینها به عکاسان اجازه می‌دهند تا از نقطه ای مناسب و بسیار نزدیک به زمین، به راحتی عکاسی کنند.

 

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *