021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

فوجی با آپدیت نرم‌افزاری، فیلمبرداری 120fps را به X-T2 آورد

فوجی با آپدیت نرم‌افزاری، فیلمبرداری 120fps را به X-T2 آورد

طبق عادت چند سال گذشته، فوجی باز هم یک سری آپدیت‌های جدید را برای دوربین‌های بدون آینه خودش منتشر کرد که امکانات و قابلیت‌های تازه‌ای را در قالب دوربین‌های موجود در بازار خودش ارائه می‌کند. دوربین‌هایی که شامل این به روز‌رسانی‌ها شده‌اند این مدل‌ها هستند: X-H1، X-T2، X-Pro2، X-E3 و X100F که همگی آن‌ها از سری دوربین‌های بدون آینه با حسگر APS-C این شرکت هستند. این حسگر را گاهی اوقات هاف‌فریم (نسخه کوچک‌تر از فول‌فریم) نیز می‌نامند. علاوه بر این دوربین‌ها، فوجی یک آپدیت جدید هم برای دوربین مدیوم فرمت خودش یعنی Fuji GFX-50s منتشر کرده و یک لنز گران‌قیمت پرایم با فاصله کانونی 240mm و دیافراگم f/4 هم برای این دوربین معرفی کرده است که بلند‌ترین لنز موجود برای این سیستم‌ است و 3300 دلار هم قیمت دارد.

شاید مهم‌ترین آپدیت در این میان مربوط به X-T2 باشد. این دوربین که تقریباً دو سال از عمر آن می‌گذرد، با آپدیت نرم‌افزاری جدیدی که برای آن منتشر شده قادر است با رزولوشن Full HD 1080p خودش، با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. علاوه بر این قابلیت F-Log هم به این دوربین اضافه شد که برای فیلم‌برداران حرفه‌ای اهمیت بسیار زیادی دارد. هر دوی این قابلیت‌ها از دوربین جدید و قدرتمند X-H1 گرفته شده است. فراموش نکنیم که X-T2 هم قدیمی‌تر و هم حدود 400 دلار ارزان‌تر از X-H1 است و ضمناً شرکت فوجی X-H1 را با تمرکز بیشتر بر قابلیت‌های فیلم‌برداری آن به بازار معرفی کرده است. بنابراین X-T2 نیز می‌تواند از این به بعد با Dynamic Range بسیار بهتری نسبت به قبل فیلم‌برداری کند. هم اکنون هر دو دوربین X-T2 و X-T1 می‌توانند از لنز‌های سینمایی X-Mount این شرکت یعنی  MKX 18-55mm T2.9 و  50-135mm T2.9 پشتیبانی کنند. هر دو این لنز‌ها اساساً در ابتدا برای سونی معرفی شده بودند.

 

فوجی فوجیعلی‌رغم چنین آپدیت مهمی، فوجی فیلم، شبیه‌ساز Eterna را که در دوربین X-H1 معرفی کرده بود، به X-T2 نیاورده است. این شبیه‌ساز که رنگ و نور فیلم‌های معروف Eterna شرکت فوجی را روی ویدئو‌ها اضافه می‌کند، یکی از امکانات جالب X-H1 بود که کاربران زیادی آرزوی استفاده از آن را در X-T2 داشتند. این تنظیمات رنگی، قابلیت نرم‌افزاری بسیار ساده‌ای است و فوجی می‌توانست به راحتی آن را در آپدیت جدیدش قرار دهد. اما به نظر می‌رسد که قصد دارد همچنان آن را به صورت اختصاصی در X-H1 حفظ کند.

همه دوربین‌های APS-C گفته شده، در آپدیت‌های خودشان این امکان را پیدا کرده‌اند که نحوه نمایش اطلاعات روی مانیتور یا منظره‌یاب دوربین را سفارشی کنند. فوجی فیلم می‌گوید، با این آپدیت، فوکوس تشخیص فاز این دوربین‌ها سریع‌تر شده و در محیط‌های مختلف، کارآیی بهتری پیدا کرده‌اند. هر دو دوربین X-T2  و  X-Pro2 نیز، هم اکنون قابلیت Flicker Reduction که قبلاً در X-H1 بود را دارند. با این قابلیت، وقتی دوربین در زیر نور لامپ‌های مهتابی عکس می‌گیرد، لحظه ثبت عکس را طوری انتخاب می‌کند که پرش نوری این لامپ‌ها در تصویر بی‌تاثیر باشد.

فوجی

فوجی فیلم اما تجهیزات بیشتری را برای کاربران Fujifilm GFX50s معرفی کرد. علاوه بر لنز بلندی که گفته شد، یک اکستندر 1.4X با قیمت 850  دلار و دو اکستنشن تیوب 18mm و 45mm با قیمت‌های 340 و 410 دلار هم برای این لنز معرفی کرده است. (اکستندر 1.4X می‌تواند فاصله کانونی این لنز را به 336mm افزایش دهد) و اکستندر تیوب‌ها هم برای کاهش حداقل فاصله فوکوس این لنز به منظور عکاسی ماکرو استفاده می‌شوند. همه این تجهیزات از آخر ماه می 2018 همراه با خود لنز وارد بازار می‌شوند.

دوربین GFX50s هم آپدیت نرم‌افزاری قابلیت flicker reduction را دریافت کرده است. تمامی این آپدیت‌ها را می‌توانید از صفحه بخش پشتیبانی فوجی‌فیلم دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *