021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

فوجی‌فیلم X-E3؛ یک انتخاب اقتصادی

فوجی‌فیلم X-E3؛ یک انتخاب اقتصادی

X-E3 در مقایسه با مدل X-Pro2 مانند دوربین X-T20 در برابر X-T2 است؛ یک نسخه‌ی کوچک‌تر، ارزان‌تر و دارای صفحه‌نمایش لمسی که چند ویژگی X-Pro2 را ندارد، ولی بااین‌حال باز هم قابلیت‌های زیادی را حفظ کرده است.

 

 

X-E3 دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با قطع APS-C و نام X-Trans III است. هم‌چنین پردازنده‌ی سیگنال‌های تصویری آن X-Processor Pro است و ددوربین ارای پیچ‌هایی برای تنظیم سرعت شاتر و جبران نوردهی است. علاوه‌براین مانند مدل X-Pro2 روی آن شاهد یک جوی‌استیک کوچک مخصوص کنترل فوکوس هستیم. این دوربین قابلیت ضبط ویدئو با وضوح 4K را دارد که البته این وضوح با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در پایان سال جاری میلادی به دوربین X-Pro2 هم می‌آید.

 

 

FujiFilm X-E3 مجله عکس نوریاتو

 

 

بزرگ‌ترین قابلیتی که این مدل نسبت به X-Pro2 از آن بی‌بهره است، چشمی هیبریدی است. X-E3 دارای چشمی الکترونیکی است، اما چشمی اپتیکال از آن حذف شده است و شاید همین عاملی باشد که خریداران، مدل X-Pro2 را به X-E3 ترجیح دهند.

 

 

X-E3 به‌طرز محسوسی کلیدهای کمی دارد؛ چراکه دارای صفحه‌نمایش لمسی است و کلیدهای چهارجهته از کنار صفحه‌نمایش حذف شده است. البته ممکن است این کار به مذاق برخی عکاسان خودش نیاید، چون کلیدهای فیزیکی را ترجیح می‌دهند. هم‌چنین گفتنی‌ست پیچ تنظیم ISO از کلید شاتر این دوربین حذف شده است. نهایتاً کلید مخصوص تعویض حالت‌های مختلف نوردهی نیز از روی آن حذف شده است.

 

 

احتمالاً مدل X-T20 هنوز هم بهترین مدل برای خریدارانی باشد که به‌دنبال ورود به اکوسیستم دوربین‌های فوجی هستند. بااین‌حال سری X-E هم به‌دلیل طراحی خاص خود طرفداران زیادی دارد. ازطرفی بالأخره پس از ۴ سال شاهد تغییرات اساسی در این سری هستیم؛ گرچه سال گذشته فوجی‌فیلم مدل X-E2S را معرفی کرد، اما از برتری‌های خاصی بهره نمی‌برد و بیش‌تر یک آپدیت نرم‌افزاری بود!

 

 

دوربین بدون آینه‌ی X-E3 در مهرماه و در سه نسخه‌ی مختلف وارد بازار شد که همه در رنگ‌های مشکی یا نقره‌ای موجود هستند: بدنه‌ی خالی بدون لنز با قیمت ۸۹۹.۹۵ دلار، با لنز  ۱۸-۵۵ میلی‌متری f/2.8-4 با قیمت ۱۲۹۹.۹۵ دلار و نهایتاً با لنز ۲۳ میلی‌متری f/2 با قیمت ۱۱۴۹.۹۵ دلار. گزینه‌ی آخر می‌تواند وسوسه‌برانگیز باشد، چراکه نسخه‌ی ارزان‌تری از دوربین X100F فوجی‌فیلم است که چشمی هیبریدی ندارد، اما لنز آن قابل تعویض است.

 

 

 

 

فوجی‌فیلم هم‌چنین امروز یک لنز جدید ۸۰ میلی‌متری XF با دیافراگم f/2.8 را معرفی کرد که در تصویر بالا روی مدل نقره‌ای X-E3 نصب شده است. این اولین لنز ماکروی با نسبت ۱:۱ مناسب سری X است که دارای لرزش‌گیر تصویر و مقاومت در برابر آب‌وهوا است. این لنز نیز دو ماه دیگر و با قیمت ۱۹۹۹.۹۵ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *