021-7356

دسته بندی محصولات

بررسی اولیه فوجی فیلم X-T5

بررسی اولیه فوجی فیلم X-T5

دوربین Fujifilm X-T5 یک دوربین بدون آینه 40 مگاپیکسلی APS-C  شرکت فوجی می باشد .

 

Fujifilm X-T5

 

ویژگیهای فوجی فیلم X-T5

  • سنسور 40 مگاپیکسلی BSI CMOS با آرایه فیلتر رنگی X-Trans
  • عکاسی پیاپی تا 15 فریم در ثانیه
  • تثبیت درون بدن تا 7.0 EV 
  • 6.2K یا ‘HQ’ 4K از ضبط 6.2K تا 30p (برش 1.23 برابر)
  • نمونه فرعی 4K با عرض کامل تا 60p
  • انتخاب 10 بیت H.265 یا 8 بیت H.264
  • گزینه های F-Log2، F-Log یا HLG
  • خروجی ویدیوی خام 6.2K
  • lcd لمسی شیب دار دو محوره
  • اسلات کارت SD دوقلو UHS-II

Fujifilm X-T5 از 17 نوامبر با قیمت پیشنهادی 1699 دلار در دسترس خواهد بود. 

 

فوجی فیلم X-T5

X-T5 چیست؟

X-T5 دوربین عکاسی حرفه ای تری نسبت به X-T4 است، X-T5 همچنین می تواند فیلمبرداری کند، اما تصویربرداری 8K. از دو اسلات کارت sd UHS-II استفاده می کند .در بخش عکاسی، مشخصات بسیار شبیه به X-H2 است، به طوری که دوربین قادر است با استفاده از شاتر مکانیکی، تصاویر 40 مگاپیکسلی را تا 15 فریم بر ثانیه بگیرد.  

 

بررسی اولیه فوجی فیلم X-T5

 

 

مقایسه این دوربین 

فوجی‌فیلم یکی از معدود شرکت‌هایی است که هنوز مدل‌های پیشرفته APS-C را تولید می‌کند و اکثر برندهای دیگر برای پیشنهادات علاقه‌مندان به عکاسی بر روی فول فریم تمرکز می‌کنند. این تعادل هزینه/اندازه/کیفیت تصویر متفاوتی را به ارمغان می‌آورد، به خصوص زمانی که لنزهایی را که ممکن است استفاده کنید در نظر بگیرید. در این مثال ما پاناسونیک S5 را برای مقایسه انتخاب کرده ایم. گزینه‌های فول فریم ارزان‌تری وجود دارد، اما S5 یکی از رقبای ارزان‌تر است که به نظر می‌رسد با سطح عکس‌برداری و قابلیت فیلمبرداری X-T5 مطابقت دارد.

 

دوربین EOS R7 کانن به خوبی X-T5 به نظر نمی رسد، اما یکی از معدود دوربین های APS-C با هدف علاقه مندان است که در چند سال گذشته عرضه شده است. بنابراین ما آن را برای مرجع مقایسه در نظر گرفته ایم .

 

علیرغم قیمت پایین‌تر، EOS R7 کانن، X-T5 را از نظر مشخصات بسیار نزدیک اجرا می‌کند، با سرعت پشت سر هم سریع‌تر، مشخصات ویدیویی مناسب و سنسوری که تنها 7 مگاپیکسل کمتر دارد. فوکوس خودکار آن نیز در حالت عکس بسیار خوب است. 

X-T5 یک تجربه عکاسی بسیار متفاوت، یک منظره یاب بزرگتر و با وضوح بالاتر و آرایش صفحه عقب مورد علاقه ما برای عکاسی عکس ارائه می دهد. فوجی فیلم همچنین به سیستم بسیار جامع تری از لنزهای طراحی شده با در نظر گرفتن APS-C دسترسی دارد که اعتبار آن را برای عکاسان علاقه مند بیشتر می کند.

 

بدنه و تنظیمات

بررسی اولیه فوجی فیلم X-T5

 

اگرچه ظاهر آن بسیار شبیه به نمونه‌های قبلی خود است، اما بدنه آن کمی کوچک‌تر است، با فرورفتگی انگشت‌شکل بیشتری در بالای دسته دست و شیب آرام‌تری به سمت قوز منظره یاب. اگرچه ظاهر یک SLR کلاسیک را حفظ کرده است. همچنین حدود 50 گرم (.11 پوند) سبک تر از X-T4 است.

 

همانند مدل‌های قبلی X-T، دارای صفحه‌های اختصاصی برای سرعت شاتر، ISO و جبران نوردهی است. همچنین یک جفت کلید فرمان، جلو و عقب وجود دارد که می تواند برخی از این عملکردها را به آنها تنظیم کرد. هر دو کلید فرمان را می توان به سمت داخل فشار داد تا به عنوان دکمه های عملکرد عمل کنند یا عملکرد شماره گیری را تغییر دهند.

 

در جلوی بدنه، کنترل اختصاصی حالت AF وجود دارد که در مدل‌های اخیر X-H2 وجود نداشت.

 

X-T5

 

X-T5 هنوز از منظره یاب OLED نقطه‌ای 3.64M استفاده می‌کند، اما از اپتیک‌های بزرگنمایی بالاتر X-H2 استفاده می‌کند و معادل 0.8 برابری به آن می‌دهد. بزرگنمایی این یاب را می توان تا 100 فریم در ثانیه در حالت Boost به جای 120 فریم در ثانیه ارائه شده در X-H2 کار کرد. 

فوجی‌فیلم می‌گوید سنسور چشمی برای سوئیچ بین LCD و EVF باید دو برابر سریع‌تر از X-T4 باشد و باعث می‌شود دوربین حس واکنش‌پذیری بیشتری داشته باشد.

 

با حفظ تمایز بین سری X-H و X-T، X-T5 سوکت هدفون ندارد و از یک پورت micro HDMI برای خروجی ویدئو استفاده می کند. 

 

این شبیه مشابه X-T4 است و مانند آن دوربین، X-T5 می تواند صدا را با استفاده از یک آداپتور USB موجود در جعبه خروجی دهد.

 

با نگاهی به پایین دوربین، هیچ درگاه توسعه ای برای اضافه کردن یک دستگیره عمودی وجود ندارد، بنابراین اگر ویژگی مورد نیاز شماست، دوباره باید به X-H2 نگاه کنید. یک دستگیره دستی فلزی اختیاری (MHG-XT5) وجود خواهد داشت که کمی بیشتر به جلوی دوربین و سازگاری با سه پایه Arca-Swiss را فراهم می کند.

 

X-T5 از باتری های NP-W235 مشابه مدل قبلی خود استفاده می کند. این یک واحد 16 وات ساعتی است که دوربین را به امتیاز 590 عکس در هر بار شارژ با استفاده از منظره یاب یا 580 عکس با استفاده از lcd عقب می رساند. این اعداد به ترتیب به 500 و 570 شات کاهش می‌یابند، اگر از حالت Boost برای افزایش نرخ تازه‌سازی یاب به 100 فریم در ثانیه یا صفحه‌نمایش عقب به 60 فریم در ثانیه استفاده کنید.

 

برداشت های اولیه

بررسی اولیه فوجی فیلم X-T5

اگرچه بسیار شبیه به مدل های قبلی خود است، دستگیره X-T5 دوباره طراحی شده است. این دوربین همچنین 5.1 میلی‌متر باریک‌تر از X-T4 و 1.8 میلی‌متر کوتاه‌تر است، که آن را کمی به اندازه X-T1 اصلی و دوربین‌های فیلمی نزدیک‌تر می‌کند.

 

X-T5 دقیقاً شبیه دوربینی است که بسیاری از کاربران فوجی‌فیلم از آن درخواست کرده‌اند: این دوربین به رویکرد ظاهری کلاسیک/ تنظیمات اختصاصی ادامه می‌دهد که بسیاری از عکاسان سری X عاشق آن شده‌اند.

 

این شامل بسیاری از قابلیت‌های X-H2 گران‌تر، مانند سنسور 40 مگاپیکسلی، – در درجه اول در بخش ویدیویی – است که تمایز معقولی بین این دو مدل ایجاد می‌کند. بدون شک برخی از افرادی هستند که X-H2 با شماره گیری را ترجیح می دهند، یا اصرار دارند که فقط ویژگی های ویدئویی باید حذف شده باشند، و X-T5 باید قابلیت اضافه کردن باتری را داشته باشد، اما به نظر می‌رسد که تفاوت‌های کافی برای ایجاد تمایز معنی‌دار بین مدل‌ها وجود دارد و به X-T5 اجازه می‌دهد تا قیمت پایین‌تری داشته باشد بدون اینکه قابلیت های اساسی خود را زیر پا بگذارد.

 

کمی علامت سوال روی فوکوس خودکار دوربین وجود دارد. بدون سنسور سریع X-H2S، X-T5 چیزی شبیه به‌روزرسانی‌های مکرر در مورد آنچه در صحنه اتفاق می‌افتد دریافت نمی‌کند، و حتی این شرکت اذعان می‌کند که با پرچم‌دار پرسرعت در این زمینه همخوانی ندارد. 

دوذبین X-T5

 

مشخصات ویدیویی آن نه تنها یک پله پایین تر از X-H2 است، بلکه از برخی جهات، احتمالاً یک گام به عقب تر از X-T4 است. 4K پهنای کامل آن نمونه‌برداری فرعی است و در حالی که ویدیوی 4K ‘HQ’ بیش از حد آن باید کمی جزئی‌تر باشد، برش 1.23 برابری دارد که بر عملکرد نویز تأثیر می‌گذارد. 

اگرچه مدل جدید گزینه 10 بیتی 4:2:2 را به دست می آورد. Hindsight می‌گوید که X-T4 سعی می‌کند بین مدل‌های X-H بازی کند، نه اینکه در درجه اول یک دوربین عکاسان باشد، و اگر از دست دادن برخی مهارت‌های ویدیویی بهایی است که باید برای بازگشت نمایشگر شیب دو طرفه عالی پرداخت شود. ما گمان می کنیم که بسیاری ازعکاسان از این ترتیب کاملاً راضی خواهند بود.

 

X-T5 فراتر از این نیست که فرمول برنده را به هم نریزد، بلکه نشان دهنده بازگشت به نسخه قبلی و متمرکزتر آن چشم انداز است. بدنه جدید است، با شکل مربعی‌تر و کمی دست‌پسندتر، شیب ملایم‌تری نسبت به منظره یاب و همچنین بازگشت صفحه‌نمایش دوست‌دار عکس. صفحه نمایش جبران نوردهی که به تازگی بزرگ شده است کمی نامتناسب با چشم من به نظر می رسد، اما اندازه افزایش یافته کار با انگشت شست را آسان تر می کند، بنابراین می توانم تغییر را درک کنم.

2 دیدگاه

  • محمد گفت:

    خیلی ترجمه‌ی بدی بود آدم حس می کنه با گوگل ترجمه کرد

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر 🌸
      ممنون از ثبت نطرتون به روی چشم در مقالات بعدی حتما اصلاح میکنیم ممنون از این که مارو همراهی میکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *