021-7356

حافظه پنهان دوربین‌ 85 سال پیش و کاشفان یخبندان

حافظه پنهان دوربین‌ 85 سال پیش و کاشفان یخبندان

 

کاشفان یخبندان ، حافظه پنهان دوربین‌ هایی را که 85 سال پیش به جا مانده بوده را کشف کردند .تیم اعزامی Griffin Post به سمت یخچال والش در پارک ملی Kluane در یوکان رفتند تا به جستجوی دوربین‌هایی بپردازند که توسط کوهنورد افسانه‌ای برادفورد واشبرن 85 سال پیش باقی مانده بود. پس از نزدیک به یک هفته جستجو، آب و هوای بد حدود نیمی از خدمه را مجبور به پرواز کرد و بقیه اعضای تیم نیز در آستانه خروج از آنجا بودند. با این حال، در آخرین روز شکار، یکی از دانشمندان تیم به نام Dora Medrzycka، نظریه ای را برای اینکه ابزار کجا می تواند باشد، ارائه کرد.

 

Griffin Post در ادامه اکتشافات خود در ماه آگوست گفت: «به معنای واقعی کلمه یک ساعت قبل از برگشت وقت داشتیم، زمانی که شروع کردیم به یافتن بخش‌هایی از وسایل و بقایای سفرشان که مسلماً مال آنها بود». خیلی سورئال بود. شما به نوعی ناباورید، و می گویید: “اوه خدای من – حق با ما بود! این وجود دارد!”

کاشفان یخبندان ، حافظه پنهان دوربین‌هایی را که 85 سال پیش به جا مانده بوده را کشف کردند

تحقیقات جاذبه تتون / لزلی هیتمایر

مدرسیکا، یکی از همکاران فوق دکتری در دانشگاه اتاوا، فکر می‌کرد که این کشف بستگی به این دارد که یخچال از زمانی که واشبرن در اوایل قرن بیستم روی یخچال قرار داشته است چقدر مسافت را طی کرده است. مدرسیکا توضیح داد که یخچال والش مانند یخچال های طبیعی معمولی حرکت نمی کند. چرخه‌های جریان آهسته و منظم و سپس دهه‌ها «سکون » را طی می‌کند.

 

مدرسیکا توضیح داد: «یخچال‌های در حال افزایش… دارای دوره‌های کوتاه فعالیت شدید و این رفتار نامنظم هستند که واقعاً بازسازی حرکت این یخچال‌ها در مقیاس‌های طولانی مدت را دشوار می‌کند. در روز آخر اکشتاف ، او متوجه نوارهایی از زباله شد که بینشی را در مورد چگونگی و زمان بالا آمدن یخچال طبیعی فراهم می کرد. او سپس حرکت یخچال‌های طبیعی را برون‌یابی کرد و نظریه جدیدی را فرموله کرد، که «معلوم شد که بسیار دقیق است».

کاشفان یخبندان ، حافظه پنهان دوربین‌هایی را که 85 سال پیش

تحقیقات جاذبه تتون / لزلی هیتمایر

Griffin Post از زمانی که در مورد صعود واشبرن به کوه لوکانیا در سال 1937 رفته ،به نگهداری تجهیزات علاقه مند شد. در طول سفر، واشبرن وسایل را رها کرد. در حالی که اطلاعات کمیاب بود، علاقه پست برانگیخته شد. پست از برنامه‌های نقشه‌برداری سه‌بعدی در کنار عکس‌های اکسپدیشن Washburn استفاده کرد تا سعی کند مکان‌هایی را که ممکن است این ابزار پنهان شده است را مشخص کند. او سپس به یخبندان شناسان از جمله لوک کوپلند، استاد یخبندان شناسی در دانشگاه اتاوا و معلم مدرسیکا ایمیل زد. کوپلند در گذشته این منطقه را مطالعه کرده بود و شنیده بود که آثار قدیمی در یخچال های دیگر پیدا شده است. با این حال، “پیدا کردن جایی که [تجهیزات Washburn] 85 سال بعد بود، یک چالش واقعا سخت است.”

 

Eton Research Gravity / تایلر راول

کوپلند و دیگران به این نتیجه رسیدند که این ابزار احتمالاً در قسمت پایینی یخچال باقی مانده است .کوپلند توضیح داد: «ما پیش‌بینی می‌کردیم که احتمالاً 10 کیلومتر به سمت پایین یخچال حرکت کنیم ، اما وقتی آنها واقعاً به میدان رسیدند، واقعاً خیلی بیشتر حرکت کرده بود. طول این یخچال بیش از 70 کیلومتر (43 مایل) و عرض آن چند کیلومتر است. این یک منطقه جستجو بزرگی است. هنگامی که تیم وارد آنجا شدند احساس کردیم در جستجوی سوزنی در انبار کاه هستیم .

 

کاشفان یخبندان ، حافظه پنهان

تحقیقات جاذبه تتون / تایلر راول

تعدادی سرنخ پیدا می شود. حافظه پنهان Washburn شامل دوربین هوایی معروف F-8، دوربین های فیلمبرداری، تجهیزات کوهنوردی، چادرها و وسایل آشپزی است. بردفورد واشبرن کاشف، کوهنورد، عکاس و نقشه‌بردار مشهور بود. او تنها یک سال پس از سفر به یخچال والش، موزه علوم بوستون را تأسیس کرد. او پیشگام عکاسی هوایی بود و نقشه هایی از رشته کوه های متعدد را نقشه برداری کرده . کمی ناعادلانه به نظر می رسد که تلاش کنیم دستاوردهای اصلی او را فقط در یک پاراگراف فهرست کنیم، زیرا کار او در طول 96 سال بسیار پربار بود. واشبرن در سال 2007 درگذشت.

 

در کنار بازیابی آثار تاریخی شگفت انگیز، تیم پست همچنین داده های قابل توجهی در مورد یخچال و تاریخ آن جمع آوری کرد. تجهیزات Washburn به پارک های کانادا تحویل داده شده است که در حال کار بر روی حفظ آثار هستند.

 

تصاویر استفاده شده حافظه پنهان دوربین‌ 85 سال پیش با اجازه از Teton Gravity Research. اعتبار عکاسی فردی در شرح تصویر موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *