دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین گوپرو Fusion با امکان فیلمبرداری ۳۶۰ درجه

اخبار عکاسی
دوربین گوپرو Fusion با امکان فیلمبرداری ۳۶۰ درجه

شرکت آمریکایی گوپرو که سال پیش دوربین Omni را برای فیلمبرداری محتوای واقعیت مجازی معرفی کرده بود ظاهرا از قیمت بالای این محصول بازار خوبی را بدست نیاورده است. دوربین ۵۰۰۰ دلاری Omni و اندازه بزرگ آن باعث شد تا این شرکت به فکر عرضه دوربین گوپرو Fusion بیفتند که علاوه بر اینکه می‌تواند ویدئو‌های ۳۶۰ درجه را ثبت کند، قیمت بسیار مناسب‌تری نیز خواهد داشت و احتمالا می‌تواند مورد توجه کاربران عمومی و فیلمبرداران مستقل نیز قرار بگیرد.

دوربین گوپرو Fusion

دوربین گوپرو Fusion دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که فیلمبرداران واقعیت مجازی انتظار دارند: فیلمبرداری از تمامی جهات به صورت همزمان. مهندسان این شرکت شش دوربین را در داخل Fusion ظراحی کرده‌اند که به صورت موازی با هم عمل کرده و تصویری یک‌پارچه از محیط اطراف خود را ضبط می‌کنند. رزولوشن ویدئو‌های این دوربین برابر ۵.۲ مگاپیکسل است و احتمالا به شدت مورد علاقه شرکت‌های تولید محصولات واقعیت مجازی مانند عینک‌های VR و شرکت‌های بازی‌سازی قرار می‌گیرد.

در ویدئوی ۲ دقیقه‌ای بالا می‌توانید ببینید که دوربین گوپرو Fusion دقیقا چطور کار می‌کند. استفاده از این دوربین دقیقا مانند این است که با ۶ دوربین‌ گوپرو، هر آنچه که در اطرافتان است را ضبط کنید و نهایتا در هنگام ویرایش، کادر مورد نظرتان را از تصویر جدا کنید با فرمت HD ذخیره کنید. البته در اینجا یک ویدئوی ۳۶۰ درجه دوربین گوپرو Fusion را روی تصویری ۲ بعدی می‌بینید. تصویری که پس از برش زدن ویدئو و در انتهای کار اختیار خواهید داشت دقیقا مانند بخش میانی در ویدئوی بالا است و اعوجاجی که در کناره‌های تصویر می‌بینید در تصویر نهیی دیده نمی‌شود. متاسفانه گوپرو خبری از زمان و قیمت دقیق عرضه این محصول و حتی مشخصات دقیق Gopro Fusion اعلام نکرده است، اما گفته می‌شود تا آخر امسال و با قیمتی بسیار کمتر از Omni وارد بازار خواهد شد. برای اطلاعات درباره بیشتر دوربین گوپرو Fusion با مجله نورنگار همراه باشید.

نویسنده : امیر یاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *