021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین‌هایی که برای عکاسی در سفر و چهره‌های ایرانی مناسبند

دوربین‌هایی که برای عکاسی در سفر و چهره‌های ایرانی مناسبند

برندگان سومین جشنواره عکس نورنگار را دیدید؟ بخش مهمی از عکس‌هایی که در این جشنواره به دست ما رسید مربوط به چهره‌های ایرانی بود. برای عکاسی از چهره‌های ایرانی می‌توانید به سرتاسر این سرزمین پهناور سفر کنید و عکس های خوبی بگیرید. اما برای عکاسی در سفر چه دوربین‌هایی مناسب هستند؟ نسل جدیدی از دوربین‌های دیجیتال برای توریست‌های عکاس وجود دارند که عکس‌هایی با کیفیت فوق العاده را در اختیارتان قرار می‌دهند و در عین حال پکیجی بسیار کوچک و سبک‌تر از دوربین‌های عادی را دارا هستند. ما در اینجا دوربین‌های دیجیتالی را که به درد عکاسی در سفر می‌خورند مورد بررسی قرار می‌دهیم.


در زیر لیست موضوعی از دوربین‌های دیجیتال را داریم که در نورنگار می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، ما معمولا این دوربین‌ها را به توریست‌ها و گردشگران پیشنهاد می‌دهیم و برای عکاسی توریستی و تعطیلات کاربرد زیادی دارند. این دوربین‌ها برای عکاسی سفری مناسب تر از دوربین‌های حرفه‌ای رده بالایی مانند 5D Mark IV هستند. چون با دوربین‌های رده بالا، عموما وسایل سنگینی چون لنز‌ها، فلش‌ها و سه‌پایه‌هایی بزرگ استفاده می‌شود که برای عکاسی سفری چندان مناسب نیست.

در عوض، دوربین‌های درون این لیست می‌توانند هم برای عکاسان حرفه‌ای مناسب باشند و هم برای کسانی که صرفا به دنبال ثبت خاطرات خود هستند و می‌خواهند سبک سفر کنند، اما دوست دارند عکس‌های با کیفیتی بیندازند که وضوح تصویر کاملی داشته باشد و مثلا بتوانند آنها را چاپ کنند و روی دیوار خانه‌شان آویزان کنند یا به دوستانشان نشان بدهند.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

کوچک‌ و هوشمند‌تر

خبر خوب این است که شما می‌توانید با آخرین نسل دوربین‌های کوچک عکس‌هایی عالی بیندازید. اخیرا در طراحی دوربین‌ها نوآوری زیادی انجام شده است و در نتیجه رقابتی شدید بین تولید کننده‌گان دوربین به وجود آمده است که محصولاتشان قابل‌انعطاف‌تر از قبل باشد و در هنگام چاپ عکس ، حتی با وجود نور کم نیز بتواند با وضوح کامل و کیفیت خوب چاپ شود. یکی از ویژگی‌های استاندارد این تغییر کم شدن لرزش و حذف نیاز به وجود سه‌پایه در برخی از شرایط است.

ما در این لیست برای اینکه دوربین‌های سفری دارای امکانات مناسب سفر باشند، به دنبال یک سری از ویژگی‌های مهم می‌گردیم:

اندازه و وزن دوربین باید کوچک و کم باشد
کیفیت عکس دوربین باید به حدی باشد که قادر باشید در کمترین شرایط عکس را با کیفیت خوب و با وضوح مناسب برای ابعاد حدود 30 در 40 سانتی‌متر چاپ بگیرید.
امکانات عکاسی در نور کم: قابلیت‌های کاهش لرزش، لنز سریع با دیافراگم باز، سنسور‌های بزرگ و عملکرد خوب در ISO بالا، قابلیت‌هایی هستند که با آن می‌توانیم عکس‌های بهتری را در نور کم بگیریم.
استفاده‌ی آسان: مطمئنا نمی‌خواهید در هنگامی که صحنه‌ها از جلوی چشمتان می‌گذرند با تنظیمات درگیر شوید. بنابراین ما این شرایط را هم در نظر می‌گیریم.
انعطاف‌پذیری: سیستم دوربین چطور عمل می‌کند؟ آیا می‌شود روی آن لنز جدا نصب کرد، یا خودش یک لنز بسیار خوب دارد؟

در اینجا به چند دوربین با این مشخصات نگاهی خواهیم داشت، که بدون هیچ ترتیب خاصی معرفی شده‌اند. با این دوربین‌ها می‌توانید سبک‌تر سفر کنید، اما حاصل سفر‌های زمستانی شما عکس‌هایی عالی خواهد شد.

دوربین‌های دیجیتال

Canon PowerShot G7X

چرا: چون تنها کمی بزرگ‌تر از دوربین‌های دیجیتال کامپکت معمولی است، اما سنسوری بزرگ‌تر از 1 اینچ دارد و بر طبق آزمایش‌های ما در نورنگار، کیفیت عکسش در حد دوربین‌های DSLR رده متوسط است. مخصوصا اینکه لنزش با دیافراگم باز f/1.8 باعث می‌شود عکس‌ها در نور کم کیفیت خوبی داشته باشند.
امکانات کلیدی: سنسور 1 اینچ 20 مگاپیکسل CMOS، لنز 4x ( معادل 35mm : 24-100mm) ، سرعت شاتر تا 1-1/4000 ثانیه، عکاسی با فرمت‌های RAW+JPEG، فیلم‌برداری Full HD 1080، لرزشگیر عکس در شش جهت، مانیتور لمسی 3 اینچ LCD، مد HDR و امکانات ارتباطی NFC و WiFi و البته سازگار با اندروید. و دارای حلقه کنترل دور لنز.
قابلیت حمل: داخل جیبتان جا نمی‌شود اما با توجه به سنسور بزرگ و کیفیت تصویرش به صورت قابل توجهی کوچک و سبک است.

دوربین‌های دیجیتال
Canon EOS Rebel T6 یا EOS 1300D

چرا: چون یک DSLR کامل، با همه‌ی تنظیمات خودکار و دستی و کیفیت عکس معمول در دوربین‌های DSLR است، اما قیمتی مثل قیمت دوربین‌های دیجیتال کامپکت دارد. این دوربین با همه‌ی فلاش‌ها و لنز‌های قابل اتصال به کانن سازگار است و به شما امکان استفاده از wifi و NFC را نیز می‌دهد .پس می‌توانید آن را به گوشی هوشمند خود وصل کرده و به سادگی عکس‌هایتان را هر جا که هستید آپلود کنید.
امکانات کلیدی: سنسور 18 مگاپیکسل CMOS APS-C، نمایشگر 3 اینچ، با رزولوشن 920k، دارای حساسیت ISO 100-6400، ضبط ویدیو با کیفیت Full HD 1080p، فیلتر‌های خلاقانه، انواع مد‌های خودکار و دستی و فوکوس خودکار 9 نقطه‌ای.
قابلیت حمل: یکی از کوچک‌ترین دوربین‌های DSLR موجود است، به لطف ساختار بدنه پلی کربنات بسیار سبک وزن (حدود 485 گرم) است.

نکته‌ای مهم برای خرید: اگر یکی از لنز‌های سری STM سبک‌وزن و کوچک را برای این دوربین انتخاب کنید، نه تنها می‌توانید از کیفیت بالای عکاسی آن استفاده کنید، بلکه ویدئو‌هایی با فوکوس بسیار سریع و بی‌صدا را با ان ضبط خواهید کرد. مثلا لنز EF 40mm f/2.8 STM Pancake کانن یکی از بهترین لنز‌ها برای این دوربین سبک‌وزن است.

Nikon P900

چرا: دوربین P900 نیکون یک دوربین کوچک کامپکت به شمار نمی‌آید و وقتی ان را در دست می‌گیرید، ابعادی نسبتا بزرگ و تقریبا هم اندازه دوربین‌های DSLR کوچک این شرکت مانند D3400 نیکون  دارد. اما مهم‌ترین قابلیت این دوربین برای توریست‌ها و عکاسان سفری، لنز زوم بسیار بلند آن با بزرگنمایی اپتیکال ۸۳ برابر است که برای عکاسی از فواصل دور عالی است.

امکانات کلیدی: ۱۶ مگاپیکسل، نوع حسگر CMOS، محدوده دیافراگم F2.8 – F6.5، دارای لرزشگیر اپتیکال، بزرگنمایی اپتیکال ۸۳ برابر، حساسیت از ISO 100 تا ISO ۶۴۰۰ قابل گسترش تا ۱۲۸۰۰، مانیتور ۳ اینچ کاملا متحرک،  قابلیت تصویربرداری با فرمت Full HD، سیستم WiFi داخلی با NFC

قابلیت حمل: قطعا به یک کیف آویز کوچک مانند Benro Beyond Z20  نیاز دارید، اما امکانات یک دوربین بسیار حرفه‌ای را در اختیار خواهید داشت و شما را در هیچ کجا از مسیر سفرتان تنها نمی‌گذارد.

Canon Powershot D30

چرا: چون این یکی از بهترین دوربین‌های دیجیتال موجود در بازار است که برای عکاسی زیر آب و فضای آزاد مناسب است و انتخاب خوبی برای ماجراجویی و مسافرت‌های دریاییست.
امکانات کلیدی: ضد آب تا عمق 25 متر، ضد ضربه، ضد یخ‌زدگی تا -10 درجه، رزولوشن ۱۲٫۱ مگا پیکسل، بزرگنمایی اپتیکال ۵ برابر (لنز ۱۴۰ – ۲۸ میلی‌متر)، حساسیت از ISO 100 تا ISO 3200، دارای لرزشگیر اپتیکال، مانیتور ۳ اینچ، قابلیت تصویربرداری با فرمت Full HD

قابلیت حمل: این دوربین بسیار کوچک و سبک وزن است و از آنجا که در برابر شرایط بد محیطی کاملا مقاوم است احتمالا نیازی به کیف ندارید و می‌توانید آن را در جیب شلوار یا کاپشن‌تان جا دهید.
وزن این دوربین حدود 300 گرم است.

دوربین‌های دیجیتال
Nikon D5300 با لنز 18-55mm

چرا: یکی از اشکالاتی که در برخی تصاویر رسیده به سومین جشنواره عکس نورنگار وجود داشت این بود که عکاسان این تصاویر زحمت زیادی برای رفتن به نقاط دورافتاده ایران کشیده بودند، اما عکس‌هایی که برای ثبت چهره‌های ایرانی استفاده کرده بودند کیفیت چاپ چندان مناسبی نداشتند. دوربین دیگری که برای عکاسی سفری پیشنهاد می‌کنیم Nikon D5300 است، چون نیکون D5300 دقیقا کیفیت عکس دوربین پیشرفته‌تر Nikon D7100 را دارد، زیرا هر دو همان سنسور 24 مگاپیکسل DX CMOS را دارند، اما بدنه آن به مراتب کوچکتر است و جزو معدود دوربین‌های نیکون است که نمایشگر آن به سمت بیرون باز می‌شود. اگر به دنبال دوربینی می‌گردید که از دوربین‌های بزرگ DSLR سبک‌تر باشد اما بتوانید عکس های آن را با کیفیت قابل توجه چاپ کنید، احتمالا این دوربین گزینه مناسبی برای‌تان خواهد بود.

امکانات کلیدی: لنز کیت AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6 G VR II، رزولوشن حسگر ۲۴ مگاپیکسل، نوع حسگر: CMOS، پردازشگر: EXPEED ۴، مانیتور ۳ اینچ کاملاً متحرک، تصویربرداری با رزولوشن Full HD، حساسیت ۱۲۸۰۰-۱۰۰ قابل گسترش تا ۲۵۶۰۰، دارای سیستم WiFi داخلی

قابلیت حمل: نیکون D5300 با وزن 480 گرم، در مقابل دیگر دوربین‌های شبیه به خودش کوچک و سبک است، اما به شما همان کیفیت عکس دوربین‌های نسبتا بالاتر را می‌دهد.

دوربین‌های دیجیتال
Sony A6300

چرا: یکی از معروف‌ترین دوربین‌های دیجیتال شرکت سونی است که  اتفاقا یکی از بهترین دوربین‌های توریستی هم هست. دوربین A6300 سنسور 24 مگاپیکسل APS ، قابلیت ضبط با کیفیت بالای ISO، سرعت فوکوس بالا، سیستم لنز پیشرفته، ضبط ویدیو 4K و یک منظره یاب الکترونیکی دارد که اکثرا در دوربین‌های بزرگ‌تر گذاشته می‌شود.
امکانات کلیدی: سنسور 24 مگاپیکسل APS-C CMOS، محدوده‌ی ISO 100-51200، فیلمبرداری 4K. ، عکس‌برداری پی‌درپی تا 11fps، فوکوس 425 نقطه‌ای .سازگار با لنز‌های E-mount. مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت و سازگار با Wi-Fi و NFC.
قابلیت حمل: کوچکترین دوربینی است که لنز‌های A-mount سونی با آن سازگاری دارد (البته با آداپتور). A6300 خیلی بزرگتر‌ از دوربین‌های دیجیتال معمولی نیست و با توجه به کیفیت فیلم‌برداری 4K و امکان عکاسی با سرعت 11 فریم بر ثانیه برای مسافرت دوربین خیلی خوبیست.

دوربین‌های دیجیتال
Sony RX100 IV

چرا: این دوربین بسیار کوچک، برای عکاسان رده بالا که به دنبال عکس‌هایی برجسته و باکیفیت با درخشش فوق‌العاده هستند کارایی دارد. دوربین کوچک RX100 IV سونی میتواند یکی از برترین دوربین‌های دیجیتال که در حال حاضر در بازار هستند باشد. این دوربین دارای لنزی درونی ساده و منظره‌یاب الکترونیکی بی‌نظیر برای سطح چشم در هنگام عکسبرداری است. همچنین مجهز به نمایشگر LCD تاشو برای سلفی خودکار هم هست که برای عکاسی در مکان‌های دیدنی کاربرد زیادی دارد. این دوربین می‌تواند تصاویر برجسته و ممتازی را حتی در محیط‌های کمنور با ISO ثبت کند.
امکانات کلیدی: دارای سنسور 1 اینچ 24 مگاپیکسل، فیلم‌برداری 4K، پردازشگر بسیار پرسرعت BIONZ، نمایشگر تاشو، و دارای قابلیت‌های ارتباطی WiFi و NFC. اگر برای تهیه این دوربین مردد هستید بد نیست نخستین ویدئو‌های منتشر شده از دوربین rx100-markv را ببینید.
وزن221 گرم
نکته‌ای برای خرید: این دوربین برای عکس برداری در نور کم فوق العاده است. بنابراین اگر میخواهید عکاسی در شب را تجربه کنید و یا می‌خواهید عکس های بیشماری از فضا های بسته بیاندازید این دوربین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست.

فراموش نکنید اگر به سفر رفتید از چهره‌های ایرانی عکس بگیرید. بهرحال بعید نیست یکی از برندگان جشنواره عکس نورنگار در سال آینده شما باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *