دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

ضعف‌های سخت‌افزاری باعث مشکلات SSD های شرکت SanDisk شد

اخبار عکاسی
ضعف‌های سخت‌افزاری باعث مشکلات SSD های شرکت SanDisk شد

یک کارشناس بازیابی اطلاعات مستقر در اتریش اظهار می‌کند که مشکلات فعلی در محصولات SSD قابل حمل شرکت SanDisk ناشی از “ضعف ساختاری” هستند که شامل مواد جوشکاری استفاده شده و اندازه‌گیری نادرست اجزا می‌شود.

 

حجم مشکلات در SSD‌های قابل حمل شرکت SanDisk به گونه‌ای بالاست که PetaPixel دیگر توصیه آن‌ها را نمی‌کند و در این موضوع تنها نیست. این درایوها با مشکلات گوناگونی از جمله از دست دادن داده تا شکست کلی روبرو هستند. دلیل این اتفاقات تاکنون واضح نبوده است، با اینکه یکی از تنها اظهارنظرهای عمومی که SanDisk درباره این مشکلات داشته، در قالب یک به‌روزرسانی فریمور بود که در آن ادعا کرد که به مشکلات پرداخته شده است.

 

سندیسک در وب‌سایت خود اعلام کرده است : “ما یک مشکل فریمور شناسایی کرده‌ایم که می‌تواند باعث قطع ناگهانی از یک کامپیوتر در محصولات SanDisk Extreme Portable SSD V2، SanDisk Extreme Pro Portable SSD V2، و WD My Passport SSD” شود .

 

“برای پرداختن و حل این مشکل، یک ابزار به‌روزرسانی فریمور توسعه داده‌ایم که امکان نصب فریمور مورد نیاز را فراهم می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که از SSD خود در دستگاه Windows و/یا macOS خود به‌طور مداوم استفاده کنید.”

 

SanDisk به درخواست‌های تکرارشده PetaPixel برای نظردهی پاسخ نداده است، اما با توجه به اظهارات عمومی آخرین مشکلات SSD خود، احتمالاً شرکت این مسئله را به پایان می‌برد .

 

 مشکلات SSD شرکت SanDisk

 

به هر حال، در گزارشی از Futurezone، تخصصی در بازیابی اطلاعات، شرکت Attingo، اعلام کرده که در چند ماه گذشته به انجام خدمات برای تعداد زیادی از SSD‌ها با برند SanDisk درخواست داده شده است و به همین دلیل مشکلات چشمگیری در سطح سخت‌افزاری محصولات را متوجه شده که با به‌روزرسانی فریمور قابل حل نیستند.

 

“Attingo”، که در حوزه بازیابی اطلاعات در حدود ۲۵ سال سابقه دارد، به Futurezone گفته است: “حداقل هر هفته یک نفر به ما یک هارد دیسک خارجی SanDisk می‌آورد چون دیگر کار نمی‌کند.

 

تخصص بازیابی اطلاعات به دو مشکل خاص اشاره می‌کند که باور دارد به احتمال زیاد باعث مشکلات شده‌اند.

 

مدیر اجرایی Attingo به نام Markus Häfele به Futurezone می گوید : این به‌طور قطع یک مشکل سخت‌افزاری است و یک ضعف در طراحی و ساختار است. کل فرآیند جوشکاری SSD مشکلاتی دارد. ماده جوشکاری مورد استفاده، یعنی جوش، حباب‌ها ایجاد می‌کند و به همین دلیل به راحتی شکسته می‌شود .

 

علاوه بر این، اجزا استفاده شده برای طراحی متناسب با برد بسیار بزرگ‌تر هستند… به عبارت دیگر، اجزا کمی بالاتر از برد قرار دارند و تماس با پد‌های مقصودی ضعیفتر است. تنها چیزی که لازم است، یک موضوع کوچک است تا اتصالات جوشکاری به ناگهان شکسته شوند.”

 

هافله اظهار می‌کند که چندین دلیل وجود دارد که ممکن است جوش حبابی و ضعیف شود، هرچند ساده‌ترین توضیح این است که کیفیت ضعیف یا شرایط کارخانه که جوشکاری انجام می‌دهد برای کار با الکترونیک مناسب نیست (به عنوان مثال، رطوبت بسیار بالا ممکن است این امر را ایجاد کند). همچنین ممکن است ترکیبی از این عوامل باشد.

 

ضعف‌های SSD شرکت SanDisk

 

به گفته هافله از Attingo، تنها راه حل مناسب برای این مشکل فراخوانی تمام درایوهای تحت تأثیر SanDisk است، زیرا این مشکل با یک راه‌حل از راه دور مانند به‌روزرسانی فریمور قابل حل نیست.

 

هافله می‌گوید که احتمالاً شرکت SanDisk و شرکت مادرش Western Digital، مشکل جوش را متوجه شده‌اند، زیرا Attingo نسخه‌های جدیدتری از این SSD‌ها را دریافت کرده که علاوه بر جوش، رزین اپوکسی نیز بر روی اجزا اعمال شده است. با این حال، اجزا هنوز هم بزرگ‌تر هستند و بدون شک هنوز به اندازه کافی قابل اعتماد نیستند، زیرا برای بازیابی اطلاعات به Attingo فرستاده شده‌اند.

 

SanDisk به درخواست برای نظردهی پاسخ نداده است و هرگز به‌صورت علنی به هیچ پرسشی درباره جبران خسارت برای اطلاعات از دست‌رفته به دلیل محصولات نادرست پاسخ نداده است.

 

 

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *