021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

V1D، طرح مفهومی دوربین جدید ۷۵ مگاپیکسلی هاسلبلاد

V1D، طرح مفهومی دوربین جدید ۷۵ مگاپیکسلی هاسلبلاد

به نظر می‌رسد با حضور شرکت چینی DJI به عنوان سرمایه‌گذار، هاسبلاد از دورانی که با دوربین مانند جواهر رفتار می‌کرد فاصله گرفته است. به دنبال معرفی نخستین دوربین قطع متوسط بدون آینه با نام X1D، هاسلبلاد در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶ از طرح مفهومی دوربین جدید دوربین hasselblad v1d نیز رونمایی کرد. هدف از این طرح ساخت دوربینی ۷۵ مگاپیکسلی، مشابه با دوربین های کلاسیک سری V هاسلبلاد است که می‌تواند بر اساس نیاز کاربران به صورت سفارشی ساخته شود.دوربین hasselblad v1d

هاسلبلاد طرح مفهومی دوربین hasselblad v1d را “جعبه سیاه” نامیده است. این بدان معنی است که شما می‌توانید قسمت بالا و پایین دوربین را با “نمایشگرها، منظره‌ یاب‌ها و نگهدارنده‌های لوازم جانبی” تجهیز کنید، در حالیکه در بخش‌های کناری دوربین کنترل‌ها، گریپ‌ها و موارد مشابه قرار می‌گیرند. به گفته شرکت هاسلبلاد، کاربران می‌توانند از این دوربین به همان صورتی که هست یا شبیه به دوربین هاسبلاد V کلاسیک استفاده کنند. ایده و هدف اصلی در طراحی این دوربین، استفاده راحت و مناسب همه کاربران به ویژه افراد چپ دست از آن است. به علاوه، نسبت بدنه و فرمت تصویر ۷۵ مگاپیکسلی مربعی، نشان دهنده فاصله گرفتن از مدل‌های کلاسیک هاسلبلاد است. با این وجود، هاسلبلاد هنوز عنوان نکرده است که برنامه‌ای برای ساخت نمونه‌ای از این دوربین دارد.

دوربین Hasselblad X1D 4116
شرکت هاسلبلاد کماکان تمایل به کسب درآمد از بازار دوربین های لوکس را حفظ کرده است، و به همین منظور از نسخه ویژه دوربین X1D با نام “۴۱۱۶” نیز رونمایی کرد. دوربین قطع متوسط ۵۰ مگاپیکسلی و بدون آینه X1D، با توانایی‌های جذابی مانند تفکیک‌پذیری ۵۰ مگاپیکسلی، حسگر قطع متوسط و همین‌طور ویژگی های مدرنی مانند WiFi، GPS، دامنه حساسیت تا ISO 25600، دو درگاه کارت sd و اتصال از طریق درگاه USB 3.0، بی‌شک بهترین محصول هاسلبلاد در دوران اخیر بوده است.
با در نظر گرفتن ویژگی‌های ذکر شده، X1D “۴۱۱۶” از نمونه عادی خود گرانتر خواهد بود. این دوربین ۱۳۰۰۰ دلاری کاملا مشکی رنگ است و به همراه بند دستی چرمی، ضمانت با مدت طولانی‌تر و جعبه سفارشی ارائه می‌شود. به همراه این دوربین لنز ۲۳۰۰ دلاری XCD 45mm نیز عرضه می‌گردد، بنابراین بقیه اقلام همراه این دوربین “تنها” ۱۷۰۰ دلار بیشتر از مدل عادی دوربین هزینه در بر خواهد داشت که باید آن را یک موفقیت برای هاسلبلاد دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *