دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • لوازم جانبی موبایل

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

ساخت اتاق تولید محتوا حرفه‌ای؛ امپراتوری‌تان را نشان بدهید

ساخت اتاق تولید محتوا حرفه‌ای؛ امپراتوری‌تان را نشان بدهید

در دنیای پر رقابت امروزی در تولید محتوا، بی‌شک کسب‌وکارها و افرادی برنده بازی هستند که محتواهای حرفه‌ای‌تری تولید کنند. ساخت یک اتاق تولید محتوا حرفه ای در محل کار شما، می‌تواند به شما در صرفه جویی در وقت و همچنین تولید محتوای باکیفیت کمک شایانی نماید. در این مقاله به نحوه ساخت این محیط و معرفی تجهیزات حرفه‌ای مورد نیاز آن پرداخته‌ایم.

مزایای ایجاد اتاق تولید محتوای حرفه‌ای

تولید محتوای حرفه‌ای اگر در یک فضای حرفه‌ای و تخصصی انجام گیرد، جاذبه بیشتری برای مخاطب خواهد داشت. آموزش ساخت یک اتاق تولید محتوای حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا فضایتان را خودتان طراحی کرده و محیط را متناسب با محتوای خود دیزاین کنید، شرایط نورپردازی را تنظیم نمایید و همچنین بدون داشتن محدودیت در قسمت‌های مختلف اتاق مشغول فیلمبرداری شوید.

همچنین داشتن یک اتاق تولید محتوای حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا با قرار گرفتن در شرایط کاری، با جدیت و تمرکز بیشتری به اهداف ساخت یک محتوا فکر کنید، باعث رشد و شکوفایی خلاقیت شما می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند تا شرایط محیطی را بهتر و راحت‌تر کنترل کنید و بدون حواس پرتی به کار خود مشغول باشید.

تجهیزات صدای مناسب اتاق تولید محتوا

بسته به اینکه تولید محتوای شما در چه زمینه‌ای باشد و بودجه‌ای که می‌خواهید به آن اختصاص دهید چقدر است، تجهیزات مورد نیاز می‌تواند متغیر باشد. در این بخش به تجهیزات صدای مناسب در یک اتاق تولید محتوا حرفه‌ای می‌پردازیم.

تجهیزات صدای مناسب
با تجهیزات مناسب صدابرداری، می‌توانید اتاق تولید محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید که در آن محتوای شگفت‌انگیزی ایجاد کنید.

میکروفن

میکروفن‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع محتوایی که قصد تولید دارید متفاوت‌اند. برای ساخت محتواهای صوتی و همچنین ضبط پادکست استفاده از میکروفن‌های استودیویی مونو بسیار کاربردی هستند. این میکروفن‌ها برای ضبط دقیق صدا و بلاک کردن نویزهای اطراف کاملاً کاربردی هستند و به شما امکان ضبط صدایی واضح و شفاف را می‌دهند.

همچنین برای ضبط محتواهای تصویری هم از میکروفن استودیویی و هم از میکروفن یقه‌ای می‌توانید استفاده کنید. برای محتواهای بلاگری و گفتگو محور استفاده از میکروفن‌های شاتگان هم می‌تواند گزینه مطلوبی باشد. این میکروفن‌ها با کیفیت بالای ضبط صدا و راه‌اندازی آسان یکی از انواع انتخاب‌های متناسب با کار تولید محتوا و بلاگری هستند.

یکی دیگر از انواع میکروفن‌ها که امروزه بسیار محبوب و کاربردی هستند، میکروفن‌های یقه‌ای و بی سیم هستند. این میکروفن‌ها با امکان جابجایی آسان، بدون نیاز به سیم و سازگاری با انواع تجهیزات ضبط، کیفیت صدای ضبطی محتوای شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهند، سبک هستند و برای ضبط‌های خارج از استودیو براحتی قابل حمل‌اند که کار راه‌اندازی لوکیشن فیلمبرداری را هم سرعت می‌بخشند.

پنل آکوستیک

یکی از ویژگی‌هایی که هر اتاق تولید محتوای حرفه‌ای باید به آن مجهز باشد، عایق صدا بودن است. ضبط برخی محتواها مانند پادکست و محتواهای صوتی به دلیل تمرکز بر روی صدا، باید در محیطی آرام و بدون نویز انجام شود و با شرایط زندگی شلوغ شهری، این امر براحتی قابل انجام نیست. با این حال برای افرادی که در این آموزش، به‌دنبال ساخت یک اتاق تولید محتوا حرفه‌ای هستند، استفاده از پنل‌های آکوستیک برای کاهش و حذف صداهای خارجی و کنترل داشتن بر سکوت، ضروری است.

پنل اکوستیک
اگر به دنبال راهی برای بهبود کیفیت صدا در اتاق خود هستید، پنل های آکوستیک یک گزینه عالی هستند.

اگر شرایط برای ساخت یک اتاق ضبط صدای کوچک در گوشه استودیوی تولید محتوا برایتان فراهم باشد، می‌توانید فقط همان اتاق ضبط را عایق کرده و هزینه‌های ساخت اتاق تولید محتوای حرفه‌ای را کاهش دهید.

رکوردر صدا

برای افرادی که قصد تولید محتوای صوتی را دارند استفاده از یک رکوردر یا دستگاه ضبط صدا نتایج بسیار فوق العاده‌ای را ایجاد خواهد کرد. برای هرکار حرفه‌ای نیاز با ابزار و تجهیزات حرفه‌ای هست و هرچقدر بیشتر به کیفیت تجهیزات خود دقت کنید، نتایج بهتری را نیز خواهید داشت. خرید یک رکوردر صدای حرفه‌ای هم برای داشتن یک صدای باکیفیت بر روی ویدیوها مناسب است و هم اساسی‌ترین تجهیز برای پادکسترها و تولیدکنندگان محتواهای صوتی است.

رکوردر صدا
برخی از ضبط کننده های صدا بسیار کوچک و قابل حمل هستند، در حالی که برخی دیگر بزرگتر و پیچیده تر هستند.

کارت صدا

یکی از تجهیزات بسیار ضروری برای اتاق تولید محتوای حرفه‌ای کارت صدا است. معمولاً تولیدکنندگان محتوا بیشترین تمرکز خود را بر روی جلوه‌های تصویری محتوای خود می‌گذارند و وقتی بحث کیفیت صدا به میان می‌آید سعی می‌کنند تنها با یک میکروفن کار را به سرانجام برسانند، درحالیکه کیفیت صدا نیز به به اندازه کیفیت تصویر در حرفه‌ای نشان دادن محتوای شما تاثیر دارند.

کارت صدا
برخی از کارت‌های صدا دارای ویژگی‌های اضافی مانند اکولایزر، تقویت کننده صدا و افکت‌های صوتی هستند.

با استفاده از کارت صدا تجهیزات صوتی و میکروفن به کامپیوتر شما متصل می‌شود و سیگنال‌های آنالوگ به اطلاعات صوتی تبدیل می‌شوند؛ چون سیستم کامپیوتری نمی‌تواند همه سیگنال‌های ورودی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد، کارت صدا این سیگنال‌ها را به اطلاعات صوتی دیجیتال برای پردازش کامپیوتر تبدیل می‌کند.

هدفون مانیتورینگ

هدفون‌ها در رنج‌های قیمتی متنوع و با کارآیی و کیفیت‌های مختلفی در بازار وجود دارند اما هدفونی که برای کار تولید محتوا استفاده می‌شود بسیار متفاوت است. هدفون‌‌های مانیتورینگ با تفاوت‌های خاصی در طراحی و ساخت و همچنین کارآیی، یک وسیله اساسی برای یک استودیوی تولید محتوای حرفه‌ای است.

هدفون مانیتورینگ
برخلاف هدفون‌های معمولی که برای افزایش لذت شنیداری طراحی شده‌اند و اغلب باس و فرکانس‌های بالا را تقویت می‌کنند، هدفون‌های مانیتورینگ برای ارائه یک پاسخ فرکانسی صاف و دقیق تلاش می‌کنند.

به‌طور کلی با هدفون مانیتورینگ شما می‌توانید یک تجربه متفاوت از شنیدن صدای ضبط شده و اعمال ویرایش روی آن را داشته باشید. بیشتر این هدفون‌ها با طراحی گوشی ایزوله کننده صدا و سیستم نویز کنسلینگ، به شما در پیدا کردن خطاهای صوتی مخصوصاً برای محتواهای ASMR و پادکست‌ها کمک بسیاری می‌کنند.

تجهیزات صدا برای تولید محتوا؛ راهنمای جامع انتخاب و خرید

مقاله مرتبط: تجهیزات صدا برای تولید محتوا؛ راهنمای جامع انتخاب و خرید

تجهیزات نورپردازی برای اتاق تولید محتوای حرفه‌ای

برای محتواهای تصویری هیچ کدام از تجهیزات به اندازه تجهیزات نورپردازی حائز اهمیت نیستند. یک نور مناسب می‌تواند کیفیت فیلمبرداری شما را تا حدی تغییر دهد که حتی با تعویض دوربین اما فیلمبرداری در نور کم هم این کار ممکن نیست. در ادامه به معرفی بهترین تجهیزات نورپردازی برای اتاق تولید محتوای حرفه‌ای می‌پردازیم.

تجهیزات نورپردازی
تجهیزات نورپردازی درست و با توجه به نیاز مسیر ساخت ویدیوهای با کیفیت را برای شما هموار می‌کند.

رینگ لایت

رینگ لایت‌ها جز ابزار نورپردازی با کارآیی مبتدی تا حرفه‌ای هستند که افراد زیادی از قشرهای مختلف می‌توانند برای کار خود تهیه نمایند. با این‌حال رینگ لایت‌های حرفه‌ای تفاوت اساسی با رینگ‌ لایت‌های معمولی دارند.

رینگ لایت
رینگ‌لایت‌ها در اندازه و کاربردهای متنوع در بازار موجود هستند که با شناخت آنها می‌توانید رینگ‌لایت مناسب استودیو خود را پیدا کنید.

مزایای استفاده از رینگ لایت برای تولید محتوا حرفه‌ای:

  • قابلیت تنظیم دمای نور آفتابی و مهتابی
  • امکان کم و زیاد کردن شدت نور
  • قابلیت چرخش 360 درجه
  • قابلیت تنظیم ارتفاع
  • تصویربرداری و عکاسی در فواصل نزدیک
بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا؛ معرفی محبوب‌ترین مدل‌ها

مقاله مرتبط: بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا؛ معرفی محبوب‌ترین مدل‌ها

پنل‌های LED

پنل‌های LED در دسته تجهیزات نورپردازی حرفه‌ای قرار می‌گیرند چون می‌توانند طیف گسترده‌ای از رنگ‌های نور متنوع را اختیار شما قرار دهند. این پنل‌ها جلوه‌های ویژه‌ای مهم دارند که می‌توان به کمک آنها موقعیت‌هایی مانند رعد و برق، آتش، برف و حتی نور چراغ پلیس را بازسازی کرد.

پنل‌های LED
پنل های LED مزایای متعددی نسبت به نورهای سنتی مانند لامپ های رشته ای و لامپ های فلورسنت دارند. آنها انرژی کارآمدتر هستند، عمر طولانی تری دارند و گرمای کمتری تولید می کنند.

پنل‌های LED حرفه‌ای با امکان کم و زیاد کردن شدت و دمای نور، متمرکز کردن نور بر روی سوژه و یا پخش آن در محیط فیلمبرداری، به شما این امکان را می‌دهند تا یکی از بهترین نورپردازی‌های ممکن را برای محتواهای خود تدارک ببینید و با ایجاد جلوه‌های نوری زیبا، کیفیت کارهای خود را تا حد فیلم‌های سینمایی بالا ببرید.

سافت باکس

سافت باکس‌ها یکی از ابزار نورپردازی مناسب برای فضاهایی همچون اتاق تولید محتوای حرفه‌ای با نور کم هستند. این وسیله با شکل خاصی که دارد نور محیط را به نحوی که شما بخواهید شکل می‌دهد، آن را نرم می‌کند و در قسمتی که نیاز دارید متمرکز می‌کند تا با شرایط نوری بهتری بتوانید فیلمبرداری کنید. به کمک سافت باکس می‌توانید نورهای پراکنده را کاهش و در یک نقطه متمرکز کنید، ابعاد و جزئیات سوژه را تغییر دهید و با امکان ایجاد کنتراست، دست شما را در اعمال تغییرات متنوع باز می‌گذارد.

آموزش ساخت اتاق تولید محتوا در خانه؛ ارزان و شیک بساز

مقاله مرتبط: آموزش ساخت اتاق تولید محتوا در خانه؛ ارزان و شیک بساز

استریپ باکس

استریپ باکس هم یکی از شکل دهنده‌های نور در دسته سافت باکس‌ها است که از نظر ظاهری کشیده‌تر و بلندتر از سافت باکس‌ها هستند و برای ایجاد افکت‌های نورری در اطراف سوژه مورد استفاده قرار می‌گیرند. شکل دهنده‌های مختلف این امکان را به شما ‌می‌دهند تا منبع نور خود را با دقت و ظرافت بیشتری کنترل کنیدو با بازی با نور، کیفیت محتواهای خود را به شکل خیره کننده‌ای تغییر دهید.

استریپ باکس در ساخت اتاق محتوا
نورهای استریپ باکس در جبران و مواقع کمبود نور به کمک شما می‌آیند.

چتر نورپردازی

چتر نورپردازی یکی از محبوب‌ترین ابزار نورپردازی حرفه‌ای است که تولیدکنندگان محتوا برای شکل دادن به نور در هنگام فیلمبرداری بسیار از آن استفاده می‌کنند. چتر نورپردازی یک شکل دهنده نور منحصر بفرد است که با طراحی خاص خود و پوشش داخلی بازتابنده‌ای که دارد، شدت نور خروجی را به حداکثر می‌رساند و می‌توانید با جابجایی منبع نور در طول میله چتر، تمرکز نور را تغییر دهید.

اسنوت یا خرطومی

گاهی یک نور می‌تواند جلوه‌های ویژه سوژه را برجسته کند یا با محو جزئیات، تصویر را یکدست سازد. دراماتیک کردن و برجسته سازی صحنه یکی از ویژگی‌های نورپردازی صحیح بوده که نیازمند تجهیزات حرفه‌ای است. اگر در محتواهای تولیدی خود به دنبال ساخت موقعیت‌های دراماتیک و برجسته‌تر کردن یک سوژه هستید می‌توانید اسنوت را هم در لیست خرید خود قرار بدهید.

اسنوت در ساخت اتاق تولید محتوا
از اسنوت می‌توان برای نورپردازی قسمت‌های خاصی از سوژه استفاده کرد، مثلاً برای روشن کردن چشم‌ها در پرتره یا برجسته کردن جزئیات یک محصول.

اسنوت با متمرکز کردن نور بر روی بخشی که مدنظر دارید، محیط را کم نما و ویژگی‌های سوژه را برجسته‌تر می‌کند. همچنین با کمک اسنوت می‌توانید پشت سوژه نور پس‌زمینه ایجاد کنید و نمایی کلاسیک و خاص به لوکیشن فیلمبرداری خود اضافه کنید.

ساخت یک اتاق تولید محتوا حرفه‌ای به افراد کمک می‌کند تا محتواهای با کیفیت و یونیک را در محل کار خود تولید کنند؛ این امکان باعث می‌شود تا شما در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و تعداد بیشتری محتوای با کیفیت را در فضای وب منتشر کنید. محتوای با کیفیت بیشتر، ورودی و درآمد بیشتر ایجاد می‌کند؛ در نتیجه ساخت اتاق تولید محتوا حرفه‌ای و خرید تجهیزات مورد نیاز، به‌نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

بهترین تجهیزات تولید محتوا؛ معرفی وسایل ضروری محتواسازان ۲۰۲۴

مقاله مرتبط: بهترین تجهیزات تولید محتوا؛ معرفی وسایل ضروری محتواسازان ۲۰۲۴

تجهیزات تصویربرداری برای اتاق تولید محتوا

بسته به نوع محتوا می‌توان بین تجهیزات حرفه‌ای صوتی و نورپردازی گزینه‌های متنوعی را انتخاب کرد؛ اما برای داشتن یک محتوای تصویری عالی و حرفه‌ای بیش از هرچیزی نیاز به تجهیزات تصویربرداری حرفه‌ای دارید. در راستای آموزش ساخت اتاق تولید محتوا حرفه‌ای، در ادامه به معرفی تجهیزات تصویر پرداخته‌ایم.

دوربین و لنز

با یک دوربین حرفه‌ای می‌توان پا جای پای حرفه‌ای‌ها گذاشت و تصاویر باکیفیت و جذابی را در معرض نمایش قرار داد. برندهای مختلف دوربین در بازار وجود دارد که شاید انتخاب از بین آنها برای شما سخت باشد؛ اما بهترین گزینه برای یک اتاق تولید محتوای حرفه‌ای، بی‌شک یک دوربین حرفه‌ای است.

دوربین و لنز برای تولید مجتوا
انتخاب دوربین و لنز مناسب تاثیر زیادی در کیفیت تصویر تولید محتوای شما می‌گذارد.

از سمت دیگر اکثر دوربین‌های حرفه‌ای با قابلیت نصب و تعویض لنزهای متنوع ساخته شده‌اند. بسته به نوع محتوا و مدل دوربین خود می‌توانید با گرفتن یک مشاوره کوچک، یک لنز مناسب را برای کار خود انتخاب کنید.

سه پایه

سه پایه یکی از بهترین تجهیزات برای داشتن یک فیلمبرداری بی‌نقص است. با کمک سه‌ پایه دوربین را با استحکام و توازن بهتری می‌توان در یکجا ثابت کرد و بدون خطا و لرزش اضافی، یک محتوای حرفه‌ای خلق کرد. سه پایه‌ها انواع مختلفی دارند اما برای یک اتاق تولید محتوای حرفه‌ای بهتر است سه پایه‌ای تهیه کنید که قابلیت چرخش 360 درجه، امکان تنظیم زاویه و ارتفاع، تحمل وزن بالا و پایه‌های محکمی داشته باشد که براحتی سقوط نکند.

سه پایه برای اتاق تولید محتوا
سه پایه‌های دوربین در انواع مختلفی از مواد، از جمله آلومینیوم، فیبر کربن و چوب ساخته می‌شوند. آنها همچنین در طیف وسیعی از اندازه‌ها، از مدل‌های جمع و جور و سبک تا مدل‌های بلند و سنگین ارائه می‌شوند.

گیمبال

گیمبال‌های تجهیزاتی مشابه دسته‌های سلفی هستند که میتوانید دوربین را برروی آن نصب کرده و براحتی جابجا کنید. تفاوت اصلی گیمبال و دسته سلفی در قابلیت ضدلرزش بودن گیمبال است. گیمبال با بهره بردن از یک سیستم نرم‌افزاری ویژه و فعال بودن آن برای زوایای مختلفش، در هنگام لرزش و جابجایی به گونه‌ای حرکت می‌کند که زاویه دید دوربین تغییری نکند و لرزش‌های حرکتی با حرکت‌های متقابل گیمبال به سمت مخالف، برطرف شود.

گیمبال
برخی از گیمبال ها دارای ویژگی هایی مانند کنترل های زوم و جوی استیک هستند که بسته به نیاز خود می‌توانید این نوع از گیمبال‌ها را تهیه کنید.

همچنین با نصب نرم‌افزار گیمبال بر روی تلفن همراه می‌توانید تنظیمات موردنیاز آن را حین فیلمبرداری و یا پیش از آن اعمال کنید. گیمبال‌ها قابلیت نصب روی سه پایه را هم دارند و از این طریق هم می‌توان لرزش‌های احتمالی زمان تصویربرداری را به کمترین میزان ممکن رساند.

فون یا پرده فیلمبرداری

با استفاده از فون، شما می‌توانید رنگ و طرح بک‌گراند را در ادیت تغییر دهید؛ اما در فضاهای اجاره‌ای این کار ممکن نیست. در اینجاست که مسئله استفاده از فون‌ها به‌عنوان بک‌گراند مطرح می‌شود. فون یا پرده عکاسی و فیلمبرداری، با قابلیت نصب و جابجایی در هر مکانی به شما امکان ایجاد تغییرات در گوشه و کنار استودیو بدون تغییر جزئیات مکان را می‌دهد. فون‌ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند که بسته به نیاز و سلیقه می‌توانید آن را تهیه کنید. همچنین برای تولید محتواهای حرفه‌ای که با ادیت پس‌زمینه و استفاده از جلوه‌های ویژه همراه است، با تهیه پرده‌های سبز معروف می‌توان شرایط ادیت سریع‌تر و حرفه‌ای‌تر را برای خود فراهم کرد.

فون یا پرده فیلمبرداری
می‌توانید از یک فون با طرح یا رنگ خاص برای ایجاد یک فضای خاص برای عکس‌هایتان استفاده کنید.

سیستم کامپیوتری و نرم افزار ادیت

اگر به‌دنبال ساخت یک اتاق تولید محتوای حرفه‌ای هستید، اولین و مهمترین قدم، گذراندن دوره‌های ادیت محتوا و نحوه کار با نرم‌افزارهای ویرایش است. لپ‌تاپ‌های بسیاری با کارت گرافیک و پردازنده های متنوع وجود دارند که در آنها شما می‌توانید با نرم افزارهای ادیت مانند پرمیر و فیلمورا ادیت فیلم انجام دهید. بسته به حجم کار باید لپ تاب مناسب ادیت خریداری نمایید. برخی از نرم افزارهای موبایلی نیز هستند که امکانات خوبی برای ادیت فیلم دارند که عبارتند از:

  • In shot
  • Cap cut
  • Filmora
  • Video maker
  • Canva
بهترین لپ‌تاپ‌ها‌ برای تولید محتوا 2024، از آماتور تا حرفه‌ای

مقاله مرتبط: بهترین لپ‌تاپ‌ها‌ برای تولید محتوا 2024، از آماتور تا حرفه‌ای

راهنمای آکوستیک کردن اتاق تولید محتوای حرفه‌ای

یک اتاق تولید محتوای حرفه‌ای بسته به اندازه و فضایی که در اختیار شما قرار می‌دهید باید نسبت به سر و صدای محیط اطراف عایق شود. با کمک گرفتن از یک دیزاینر و یا متخصص در این زمینه می‌توانید خود را از سردرگمی در انتخاب بهترین متریال نجات دهید. با این‌حال فرآیند آکوستیک کردن اتاق تولید محتوای حرفه‌ای به شرح زیر است.

  1. پنجره‌های اتاق تولید محتوای حرفه‌ای مخصوصاً آن دسته از اتاق‌هایی که در یک محیط شلوغ ساخته می‌شوند، باید دوجداره باشد.
  2. اگر اندازه اتاق تولید محتوای شما خیلی بزرگ نیست و رفت‌و‌آمد در راه‌پله و کریدر منتهی به اتاق شما زیاد است، می‌توانید با یک درب عایق صدا، این سر و صدا را کاهش دهید.
  3. برای اتاق‌هایی که کف آنها سنگ یا سرامیک است می‌توانید با پارکت کردن یا خرید موکت‌های زخیم از انعکاس صدا در هنگام ضبط جلوگیری کنید.
  4. عایق‌های آکوستیک متنوعی برای نصب بر روی دیوار وجود دارند که بسته به صدای محیط اطراف و همچنین میزان صدای تولیدی در هنگام تولید محتوا باید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کرد. برای این‌کار بهتر است از یک متخصص و نصاب در این زمینه کمک بگیرید.
  5. معمولاً نیازی به عایق کردن سقف نیست اما اگر در واحد طبقه بالای اتاق تولید محتوا، افرادی ساکن هستند و صدای ناشی از رفت و آمد آنها زیاد است می‌توانید برای سقف اتاق هم عایق صدا تهیه و نصب کنید.

ایده دکوراسیون اتاق تولید محتوای حرفه‌ای

بسته به اینکه محتواهای شما با چه سبک و موضوعی باشد، دکوراسیون اتاق تولید محتوا نیز متغیز است. برای محتواهای آموزشی مخصوصاً کلاس‌های درسی، پس زمینه و محیط باید با کمترین دکوراسیون، پس زمینه به رنگ روشن و یک تخته برای یادداشت نکات باشد. شلوغی بیش از حد فضا در محتواهای آموزشی می‌تواند حواس مخاطب را پرت کند و بازدهی زحمات شما را کاهش دهد.

در ساخت هر محتواهای حرفه‌ای می‌توان از تجهیزات متنوعی که مربوط به همان موضوع و حرفه است استفاده کرد. مثلاً اگر محتوای شما در زمینه تجهیزات کامپیوتری است می‌توانید با یک چیدمان بروز با استفاده از مانیتور و لپ‌تاپ‌، قفسه چیده شده با تجهیزات و کارتن‌های قطعات مختلف و همچنین کتابخانه‌ای با کتاب‌های مربوطه، یک پس زمینه و محیط کاری حرفه‌ای را بسازید.

برای سایر محتواها نیز به همین شکل است. یعنی شما براحتی می‌توانید با استفاده از چند قفسه و چیدمان تجهیزات اضافی و مربوط به آن محتوا، یک فضای حرفه‌ای را در معرض دید مخاطب قرار دهید. همچنین استفاده از رنگ‌های خاص در پس زمینه می‌تواند برند شما برای شناخته شدن نسبت به سایر رقبا باشد.

نکاتی برای ساخت اتاق تولید محتوا حرفه‌ای

تمام اطلاعاتی که برای ساخت یک اتاق تولید محتوای حرفه‌ای و تجهیزات آن نیاز داشتید بطور کامل و جامع در بخش‌های قبل گفته شد، با این‌حال نکات جالب توجه و کوچکی نیز وجود دارد که می‌تواند راهنمای شما در ساخت اتاق تولید محتوای حرفه‌ای باشد.

  1. توجه داشته باشید که می‌توان از هر فضای چهاردیواری با ایجاد تغییرات و تهیه تجهیزات یک اتاق تولید محتوای حرفه‌ای ساخت. این فضا می‌تواند یکی از دفاتر شرکت، زیرزمین‌های بزرگ واحدهای مسکونی، اجازه یک سوله و یا یک واحد در یک ساختمان اداری باشد.
  2. با توجه به محدودیت بودجه‌ای که وجود دارد، ابتدا تمرکز خود را بر خرید اقلام و تجهیزات ضروری و همچنین ساخت و دیزاین یک بخش از اتاق تولید محتوای خود بگذارید و به مرور زمان بسته به نیاز سایر تجهیزات را تهیه کنید.
  3. استفاده از رنگ‌های ملایم برای اتاق تولید محتوا میتواند در هنگام کار و مواجهه با موقعیت‌های تنش‌زا می‌تواند تا حد زیادی برای شما آرامش‌بخش باشد.
  4. همیشه ترندترین فضاها، مکان‌هایی با دیزاین مینیمال هستند، می‌توانید با یک دکور ساده و در عین حال بروز، توجهات بیشتری را نسبت به یک پس زمینه شلوغ جلب کنید.
  5. استفاده از فیلترهای رنگی برای ایجاد افکت‌های نوری و تصویری متنوع هم می‌تواند بدون نیاز به تغییر رنگ اتاق، هربار یک جلوه جدید را بسته به نوع محتوا برای شما فراهم کند، پس از خرید فیلترهای متناسب با تجهیزات نورپردازی خود غافل نشوید.

سخن پایانی

برای حرفه‌ای شدن در هرکاری قرار گرفتن در فضای مناسب اولین و مهمترین قدم برای هر فرد است. ساخت یک اتاق تولید محتوای حرفه‌ای این امکان را به شما می‌دهد تا با دسترسی آسان به تجهیزات مختلف، کنترل کامل بر فضا و امکان تغییر محیط به شکل دلخواه، مدیریت کاملی بر نحوه ساخت و تولید محتوای خود داشته باشید و در هر زمانی هم بتوانید با کمک گرفتن از سایر افراد حرفه‌ای، بازدهی کار خود را افزایش دهید.

شیدا ندایی

نویسنده : شیدا ندایی

عکاسی و ترجمه، دو بال پرواز من برای به تصویر کشیدن دنیای ذهنم هستند.

2 دیدگاه
  • کامیار علیزاده گفت:

    اگه میشه نرم افزار های ادیت فیلم های بیشتری معرفی کنید…

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      بله حتما بفرمایید:
      Movavi Video Editor
      Magix Video Pro X
      EDIUS PRO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *