دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

تجهیزات صدا برای تولید محتوا؛ راهنمای جامع انتخاب و خرید

راهنمای انتخاب
تجهیزات صدا برای تولید محتوا؛ راهنمای جامع انتخاب و خرید

تهیه تجهیزات صدا برای تولید محتوا از مهم‌ترین مقدمات برای ضبط یک ویدیو یا پادکست جذاب است. امروزه تمام بلاگرها، ولاگرها، پادکسترها، یوتیوبرها و تمام کسانی که به نحوی با تولید محتوا برای شبکه‌های مختلف اجتماعی در ارتباط هستند، می‌دانند رمز یک محتوای باکیفیت با صدای واضح، داشتن تجهیزات مناسب صدابرداری است. مطمئن باشید اگر به دنبال موفقیت در زمینه تولید محتوا هستید، از صرف هزینه برای این ابزارهای مهم پشیمان نخواهید شد. انتخاب لوازم جانبی همیشه یک چالش برای کاربران بوده و هست. پس برای آشنایی بیشتر با تجهیزات ضبط صدا برای تولید محتوا همراه نورنگار باشید.

اهمیت تجهیزات صدا برای تولید محتوا

تجهیزات صدایی که برای تولید محتوای صوتی و تصویری استفاده می‌کنید درست به اندازه تجهیزات ضبط ویدیو برای محتوای ویدیویی مهم و ضروری هستند. به کمک تجهیزات صدابرداری می‌توانید هنگام ضبط، صدایی باکیفیت داشته باشید، نویز و صداهای اضافی را حذف کنید و نتیجه نهایی مطلوبی داشته باشید. هر چقدر از تجهیزات حرفه‌ای‌تری استفاده کنید در جذب مخاطب موفق‌تر خواهید بود. چرا که مخاطبین شما دوست دارند محتوای خوب ببینند و بشنوند و در این صورت تعامل بهتری با شما خواهند داشت.

با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای ضبط صدا برای تولید محتوای صوتی یا ویدیویی شما نه تنها به مخاطب خود احترام می‌گذارید، بلکه ارزش کار خود را نیز بالا می‌برید.

علاوه بر این، رقابت در زمینه تولید محتوا بالا است و اگر کیفیت کار شما پایین باشد، از رقبا عقب می‌مانید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تجهیزات حرفه‌ای، روند تولید محتوا را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند. در ادامه پرکاربردترین تجهیزات صدا برای تولید محتوا را معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: تجهیزات تولید محتوا؛ محتوای خود را با این تجهیزات ارتقا دهید

میکروفون برای ضبط صدا

برای هر سازنده محتوایی که گویندگی، صداگذاری یا اجرا انجام می‌دهد، اولین قدم در خرید تجهیزات صدابرداری برای تولید محتوا، خرید یک میکروفون باکیفیت است. پیش از آنکه انواع میکروفون را معرفی کنیم، از بین چندین آپشنی که هر میکروفون دارد، باید هنگام انتخاب و خرید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

تجهیزات صدا برای تولید محتوا
اولین قدم در خرید تجهیزات صدا برای تولید محتوا، خرید یک میکروفون باکیفیت است.
  • کانکتور خروجی: انواعی از میکروفون‌ها برای اتصال مستقیم به گوشی هوشمند، کامپیوتر یا لپ‌تاپ، دارای خروجی USB یا ligtning هستند و این در حالی است که میکروفون‌های حرفه‌ای خروجی ۳ پین XLR دارند. برای اتصال میکروفونی که XLR دارد به ورودی رابط صوتی، میکسر یا دستگاه ضبط‌کننده خود باید یک کابل استاندارد XLR داشته باشید.
  • میکروفون داینامیک یا نوع خازنی: میکروفون‌های خازنی که دیافراگم بزرگی دارند، برای ضبط صدا گزینه‌های مناسب‌تری هستند. هر چند میکروفون‌های داینامیک در بین کاربران محبوب‌ترند، اما انواع خازنی آن‌ها جزئیات بیشتری را ثبت می‌کنند و کیفیت ساخت قوی‌تری ارائه می‌دهند.
  • میکروفون پیکاپ: برای ضبط محتوا یا صداگذاری، استفاده از میکروفونی با الگوی پیکاپ کاردیوئید که قابلیت رد نویز پس‌زمینه را دارد، ایده‌آل است. میکروفون‌هایی که الگوی پیکاپ دارند دارای قابلیت ضبط چند جهته نیز هستند و انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها به شما امکان می‌دهد الگوهایشان را به راحتی تغییر دهید.
  • مونو یا استریو: بهتر است برای تولید محتوا از میکروفون مونو استفاده کنید. چرا که فرایند تولید محتوا در فضای بسته مانند استودیو انجام می‌شود، اما میکروفون استریو مناسب ضبط صدا در فضای باز است.

میکروفون‌ها بسته به کاربردی که دارند، در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. میکروفون‌های مناسب برای تولید محتوا و ویژگی‌های آن‌ها در جدول زیر آمده‌اند.

نوع میکروفونویژگی‌هاکاربردها
میکروفون یقه‌ایضبط صدای واضح و شفاف
حذف صداهای جانبی و نویزاستفاده آسانسبک و قابل حملقابلیت بی‌سیمقابلیت اتصال به گوشی، لپ‌تاپ و غیره
ضبط پادکستضبط محتوای بلاگتهیه ولاگتولید محتوا برای یوتیوب
میکروفون استودیوییدارای گیرنده کاردیوئید برای استفاده آسانقابلیت تنظیم و تغییر زاویهدارای خازنفیلتر نرم‌کنندگی صداضبط استودیوییضبط پادکست همراه با مهمانتولید محتوای یوتیوب
میکروفون شاتگانکیفیت و وضوح بالابرد بیشتر و امکان ضبط در محیط‌های بزرگ و استودیوپخش زندهضبط پادکستضبط محتوای آموزشی

هدفون استودیویی برای تولید محتوا

هدفون استودیویی با نوع معمولی آن کاملاً تفاوت دارد و افرادی که در کار تولید محتوا فعالیت می‌کنند، از این هدفون هنگام ضبط حرفه‌ای صدا استفاده می‌کنند. این محصول برای مانیتورینگ، میکس صدا و شنیدن صدای واقعی ضبط شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت شما می‌توانید به کمک آن تمام جزئیات صدای ضبط شده را گوش دهید. این هدفون با شناسایی طیف گسترده‌ای از فرکانس‌ها بدون اعوجاج یا تحریف، صدای دقیق را جهت مانیتورینگ منتقل می‌کند.

هدفون استودیویی یکی از مهم‌ترین تجهیزات صدا برای تولید محتوا است.

این محصولات تنوع زیادی در برند و نوع دارند. در جدول زیر چند برند از هدفون‌های مانیتورینگ برای تولید محتوا معرفی شده‌اند.

برند هدفونویژگی‌هاکاربردها
هدفون مانیتورینگ بویادرایو ۴٠ میلی‌متریکابل جداسازی و تعویضطراحی روی گوش به منظور ایزوله کردن صداامپدانس ۶٠ اهمضبط موسیقی، پادکست و تهیه ولاگ
هدفون رودطول کابل ۲۴۰۰ میلی‌مترپاسخ فرکانسی 5Hzتولید محتوای صوتی و ویدیویی مانند پادکست و ولاگ
هدفون باسیم سونیدارای میکروفون با قابلیت تنظیم زاویه قرارگیری درایوهای با قطر ۴٠ میلی‌متر با صدای استریودارای آهنربای نئودیمیم برای حداکثر انرژی و حداقل اندازهطراحی جمع‌وجور و تاشوضبط پادکست و محتوای ویدیویی

کارت صدا برای تولید محتوا

کارت صدا نیز از دیگر تجهیزات صدا برای تولید محتوا است که در انواع مختلفی در بازار وجود دارد. به کمک این ابزار می‌توانید کیفیت صدایی که ضبط کرده‌اید را بالاتر ببرید. این محصول از طریق درگاه یا پورت به میکروفون، هدفون و ورودی‌های دیگر متصل می‌شود.

کارت صدا برای برای تولید محتوا
کارت صدا یکی دیگر از تجهیزات صدا برای تولید محتوا است.

در جدول زیر انواع کارت صدایی که می‌توانید برای تولید محتوا استفاده کنید، معرفی شده‌اند.

انواع کارت صداویژگی‌هاکاربردها
کارت صدا استودیوییامکان ضبط حرفه‌ای صدابالا بردن کیفیت صدا و موسیقیسازگاری با سایر تجهیزات صداضبط پادکست و ولاگ
کارت صدا اینترنالقرار گرفتن داخل کیس کامپیوترمناسب برای مبتدی‌هاضبط پادکست و ولاگ
کارت صدا اکسترنالاستفاده به صورت پرتابل یا رومیزیاشغال فضای کماستفاده برای ضبط حرفه‌ای صداضبط پادکست و ولاگ

میکسر برای ضبط محتوا

یک میکسر صوتی که از طریق USB به لپ‌تاپ شما متصل می‌شود، این امکان را به شما می‌دهد که بر میزان صدا و لحن گوینده محتوا یک کنترل دستی داشته باشید. این میکسر می‌تواند جایگزین خوبی برای رابط‌های صوتی هنگام تولید محتوا شود، زیرا رابط صوتی را در ساختار و اجزای درونی خود دارد. میکسرهای آنالوگ که ویژگی‌های دیجیتالی مانند ورودی/خروجی USB دارند، به میکسرهای هیبریدی معروف هستند.

میکسرصدا بهترین رابط‌ صوتی برای تولید محتوا
میکسر صدا بهترین جایگزین برای رابط‌های صوتی هنگام تولید محتوا میباشد.

برای ترکیب صدا هنگامی که چندین منبع صوتی در تجهیزات صدا برای تولید محتوا دارید یا از چند میکروفون برای ضبط استفاده می‌کنید، حتی برای اضافه کردن موسیقی پس‌زمینه محتوای خود به میکسر صدا نیاز دارید. میکسرها معمولا چندین خروجی ارسال دارند و می‌توانند علاوه بر انتقال صدا از میکروفون به دستگاه ضبط شما، به هدفون و بلندگوها نیز از طریق درگاه USB متصل شوند. از جمله امکانات و ویژگی‌های میکسرها می‌توان به گیرنده صوتی بلوتوث، اسلات کارت sd یا افکت‌های آن برای بهبود کیفیت صدا و موسیقی پس‌زمینه اشاره کرد.

انواع مختلفی از میکسرها در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ترکیب صدا هنگام تولید محتوا استفاده کنید که پرکاربردترین آن‌ها در جدول زیر آمده‌اند.

انواع میکسر تولید محتواویژگی‌هاکاربردها
میکسر آنالوگکاربری آسانقابلیت تنظیم دستیتغییرات صوتی محدودقابلیت اتصال به لپ‌تاپتولید انواع پادکست، محتوای بلاگ و ولاگ
میکسر دیجیتالیحرفه‌ای و پیچیدهقابلیت تنظیم اتوماتیکگزینه‌های متعدد تغییرات صوتیدارای چند ورودیتولید محتوای حرفه‌ای برای انواع شبکه‌های اجتماعی

دستگاه ضبط صدا

دستگاه‌های ضبط صدا یا رکوردرها انواع مختلفی دارند که برای تولید محتوا نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. البته می‌توانید از گوشی هوشمند خود نیز برای ضبط صدا هنگام تولید محتوا استفاده کنید. با این وجود دستگاه‌های ضبط صدای متنوعی نیز وجود دارند که جزو تجهیزات صدا برای تولید محتوا هستند. به کمک آن‌ها شما می‌توانید صدای ضبط شده را بدون اتصال به کامپیوتر ادیت کنید. مثلا صداها را برش بزنید، به هم بچسبانید یا سرعت ضبط را کم و زیاد کنید. این دستگاه‌ها از طریق بلوتوث، وای‌فای و USB به گوشی هوشمند، کامپیوتر و لپ‌تاپ وصل می‌شوند.

دستگاه‌های ضبط صدا جزو تجهیزات صدا برای تولید محتوا هستند.

رکوردرهایی که برای تولید محتوا استفاده می‌شوند با امکاناتی که دارند به ضبط صدای بدون نویزو باکیفیت کمک می‌کنند، قابل حمل و سبک هستند و برای افراد حرفه‌ای مناسبند. اما بهتر است مبتدی‌ها برای ضبط از گوشی خود استفاده کنند. انواع دستگاه‌هایی که می‌توانید برای ضبط تولید محتوا از آن‌ها استفاده کنید در جدول زیر معرفی شده‌اند.

انواع دستگاه ضبط صداویژگی‌هاکاربردها
گوشی هوشمندکاربری راحت و دسترسی آسانکیفیت ضبط خوبقابلیت اتصال به لپ‌تاپ از طریق بلوتوث، وای‌فای و USBضبط صدا برای تولید محتوای ولاگ، بلاگ، اینستاگرام، یوتیوب و پادکست، مخصوص افراد مبتدی
رکوردر زوم H6قابلیت اتصال به لپ‌تاپ از طریق USBدارای دو درگاه ورودی XLR و TRSامکان ضبط همزمان ۶ لاین به طور مستقلکیفیت ضبط بالاضبط حرفه‌ای انواع پادکست و محتوای ویدیویی، مخصوص حرفه‌ای‌ها
رکوردر سونیباتری لیتیومی با قابلیت شارژ سریعابعاد کوچک و وزن سبکقیمت مناسبدارای حافظه داخلی و امکان اتصال micro SDضبط صدای حرفه‌ای برای محتوای بلاگری، ولاگ، یوتیوب و قابل استفاده برای اینلوئنسرها، مخصوص افراد حرفه‌ای که به دنبال برندهای معروف هستند.

لوازم جانبی صدابرداری

تجهیزات صدابرداری که برای تولید محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند، علاوه بر ابزارهای اصلی که در بالا معرفی کردیم، شامل یک سری لوازم جانبی مانند کیف، سه‌پایه، پایه میکروفون و کابل و اتصالات صدا نیز می‌شوند. شما می‌توانید طبق نیاز و سلیقه خود هر کدام از این تجهیزات را از فروشگاه تخصصی نورنگار خریداری کنید.

کدام تجهیزات صدا برای شما مناسب است؟

انتخاب تجهیزات صدا برای تولید محتوا کار راحتی است. فقط کافی است به چند فاکتور توجه کنید تا بتوانید تجهیزاتی که مناسب کار شما هستند را خریداری کنید.

فاکتورهای انتخاب تجهیزات صدا شامل نوع محتوایی که تولید می‌کنید، بودجه‌ای که برای خرید تجهیزات در اختیار دارید، هدف شما از تولید محتوا، رسانه‌ای که محتوا را برای آن ضبط می‌کنید و سلیقه شخصی شما هستند.

انتخاب تجهیزات بر اساس نوع محتوا

تجهیزات ضبط صدا برای تولید محتوا را می‌توانید بر اساس نوع محتوایی که تولید می‌کنید انتخاب کنید. مثلا اگر محتوای آموزشی تولید می‌کنید بهتر است از میکروفون یقه‌ای استفاده کنید، اما اگر محتوای شما مصاحبه‌ای است و علاوه بر خودتان از مهمان هنگام ضبط استفاده می‌کنید بهتر است میکروفون استودیویی داشته باشید.

انتخاب تجهیزات بر اساس بودجه

شاید مهم‌ترین عاملی که خرید تجهیزات ضبط صدا را برای تولیدکنندگان محتوا به چالش می‌کشد، بودجه‌ای باشد که در اختیار دارند. انتخاب نوع تجهیزات و برند آن‌ها باید بر اساس بودجه‌ای باشد که دارید. اگر به این لوازم جانبی نیاز دارید اما پول کافی برای خرید تمام آن‌ها در اختیار ندارید، خرید خود را اولویت‌بندی کنید. ابتدا لوازم ضروری را بخرید و سپس به تدریج تجهیزات دیگری را اضافه کنید. همچنین در صورتی که بودجه محدودی دارید، تجهیزات ‌ارزان‌تری بخرید و به دنبال برندهای گران نباشید.

انتخاب تجهیزات بر اساس هدف تولید محتوا

چرا تولید محتوا می‌کنید؟ اینکه بلاگر هستید یا پادکست صوتی تولید می‌کنید در انتخاب تجهیزات مورد نیاز شما مؤثر است. حتی نرم‌افزارهای ویرایش صدای ضبط شده برای محتوای صوتی و ویدیویی کاملا متفاوت هستند. بنابراین هنگام خرید تجهیزات، هدف تولید محتوا را نیز در نظر داشته باشید.

انتخاب تجهیزات صدابرداری بر اساس برند

این تجهیزات از برندهای مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام امکانات خاصی دارند، ویژگی‌های آن‌ها با هم تفاوت‌های دارند و در قیمت‌های مختلف نیز قابل خرید هستند. شما می‌توانید برند مورد نظر خود را با توجه به کاربردی که برای شما دارد از بین طیف گسترده‌ای از برندها و مدل‌ها انتخاب کنید. به طور مثال برای انتخاب میکروفون برای تولید محتوا برندهای رود، بویا، سنهایزر و Answer را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

انتخاب تجهیزات بر اساس سلیقه شخصی

گاهی اوقات نیز خرید این تجهیزات صرفا بر اساس سلیقه شخصی شما انجام می‌شود و ممکن است معیار خاصی برای انتخاب آن‌ها نداشته باشید. ممکن است ترجیح بدهید فقط از یک میکروفون یقه‌ای ساده و گوشی هوشمند خود برای ضبط و ادیت صدا استفاده کنید و به ابزار پیشرفته‌ای نیاز نداشته باشید.

کد تخفیف نورنگار

سخن پایانی

اگر در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنید باید علاوه بر تجهیزات فیلمبرداری مناسب، به فکر خرید تجهیزات صدا برای تولید محتوا نیز باشید. به کمک این تجهیزات می‌توانید صدایی شفاف و واضح ضبط کنید و کیفیت محتوای خود را ارتقا ببخشید. این تجهیزات شامل میکروفون، دستگاه ضبط، میکسر و ابزارهای ادیت می‌شوند که باید طبق بودجه و هدف ضبط محتوا آن‌ها را تهیه کنید. خبر خوب اینکه تمام تجهیزات ضبط صدا برای تولید محتوا را می‌توانید به آسانی از طریق فروشگاه نورنگار تهیه کنید و از مشاوره کارشناسان برای انتخاب بهتر کمک بگیرید.

طاهره ویسی

نویسنده : ویسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *