021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نحوه تميز كردن لنز دوربين موبایل برای ثبت عکس های شارپ

نحوه تميز كردن لنز دوربين موبایل برای ثبت عکس های شارپ

در ادامه می‌خواهیم بهترین راه‌های تمیز کردن لنز دوربین موبایل را مرور کنیم.

نحوه تمیز کردن لنز دوربین موبایل با پارچه میکروفیبر

رایج‌ترین و ساده‌ترین راه برای تمیز کردن لنز گوشی هوشمندتان استفاده از یک پارچه میکروفیبر است که به صورت مثلث تا شده است. حتی می‌توانید از این پارچه‌ها بر روی صفحه نمایش گوشی، تبلت و لپ‌تاپ خود استفاده کنید یا می‌توانید لنزها و فیلترهای دوربین dslr خود را هم با آن تمیز کنید. این دستمال‌ها بسیار سبک وزن هستند و بسته‌بندی کوچکی دارند به طوری که در کیف شما اشغال نمی‌کنند و همیشه قبل از عکاسی می‌توانید از آن استفاده کنید. بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

مرحله 1: به آرامی روی لنز نفس بکشید، با این کار می‌تواند کمی رطوبت مفید ایجاد کنید.

مرحله 2: از پارچه میکروفیبر که به شکل مثلث تا شده و با حرکات دایره‌ای برای تمیز کردن لنز استفاده کنید. تا کردن پارچه به شکل مثلث امکان تمیز کردن تمام زاویای لنز را فراهم می‌کند.

 مرحله 3: فراموش نکنید که فلاش نزدیک لنز دوربین را پاک کنید. اگر منبع نور کثیف باشد، روشنایی تصاویر شما را کاهش می‌دهد.

نحوه تمیز کردن لنز دوربین موبایل با هوای فشرده

استفاده از یک قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی خود یکی دیگر از گزینه‌های عالی است. از آنجا که هوای فشردههیچ تماسی با لنز گوشی برقرار نمی کند، که احتمال خراش تصادفی لنز شما به حداقل می‌رسد.

مرحله 1: به احتمال زیاد باید آن را قبل از استفاده قوطی هوای فشرده را تکان دهید.

مرحله 2: قبل اسپری کردن هوا، مطمئن شوید که نازل آن حدود یک 30 سانتی‌متر با لنز گوشی فاصله دارد.

مرحله 3: هوا را از نازل قوطی هوای فشرده آزاد کنید. به دمیدن آن بخصوص در گوشه‌ها و زوایای مختلف ادامه دهید تا جایی که گرد و غبار روی لنز دوربین گوشی دیده نشود.

[relatedpost post=”325524″]

نحوه تمیز کردن لنز دوربین موبایل با قلم لنز

قلم لنز یکی از بهترین وسایلی است که می‌توانید هنگام تمیز کردن لنز دوربین گوشی خود از آن استفاده کنید. این یک محلول تمیز کننده محبوب است که برای تمیز کردن لنزهای دوربین حرفه ای نیز استفاده می شود. این به از بین بردن شن، گرد و غبار، اثر انگشت و هر لکه دیگری کمک می کند.

ابتدا مطمئن شوید که لنز دوربین گوشی شما عاری از رطوبت سنگین مانند آب باشد. برای انجام این کار، همانطور که در بالا ذکر شد، از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید. اگر لنز تمیز نشد به آرامی روی آن نفس بکشید و کار تمیز کردن را ادامه دهید.

از چه چیزی برای تمیز کردن لنز دوربین موبایل استفاده نکنیم؟

برای تمیز کردن لنز از مواد شیمیایی مانند صابون، آمونیاک یا الکل استفاده نکنید. این مواد می‌تواند به لنز آسیب برساند یا کیفیت آن را کاهش دهد. همچنین از دستمال کاغذی یا دستمال توالت هم استفاده نکنید. ممکن است این نوع دستمال‌ها نرم به نظر برسد، اما می‌توانند روی لنز خراش ایجاد کنند. به علاوه، از آنها پرزهای ریخته می‌شود، که به جای کمتر شدن کثیفی باعث کثیفی و تار شدن لنز می‌شود.

راه جلوگیری کثیف شدن لنز دوربین

اگر دوست دارید لنز گوشی شما مدام کثیف نشود، بهترین و ساده‌ترین راه استفاده از یک قاب است، لازم نیست قاب خیلی حجیم باشد، فقط لبه‌های کنار ماژول دوربین کمی بلندتر از لنز باشد.

خرید گلس محافظ لنز و استفاده از آن هم یکی از راه‌حل‌های عالی برای جلوگیری  از ایجاد خراش روی لنز و تمیز کردن سریع‌تر آنهاست.

چگونه لنز دوربین گوشی را در داخل تمیز کنیم؟

یکی از کابوس‌های عکاسان با گوشی‌های هوشمند این است گرد و غبار یا شن به داخل لنز دوربین راه پیدا کند. هنگامی که بیرون لنز را تمیز کردید و همچنان کثیفی را مشاهده کردید، ممکن است گرد و غبار در داخل لنز محبوس شده باشد.

این نحوه تمیز کردن لنز موبایل از داخل کمی دشوارتر است. این کار نیاز به باز کردن کامل گوشی دارد و مطمئن نیستید این کار را می‌توانید انجام دهید یا خیر، اجازه دهید یک متخصص به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *