021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

چگونه قفل کارت حافظه را باز کنیم

چگونه قفل کارت حافظه را باز کنیم

آیا تاکنون در دوربین دیجیتال خود با پیغام “sd card locked” (‌ کارت‌حافظه قفل شده) مواجه شده‌اید؟ در این حالت اجازه‌ی گرفتن عکس جدید یا حذف عکس های ذخیره شده، داده نمی‌شود.

آیا هنگامی که قصد انتقال فایل ها بین کارت حافظه و کامپیوتر را دارید، در کامپیوتر با پیغام “The dick is write-protected” (نوشتن، محافظت شده است) مواجه شده‌اید؟

این احتمالاً به این دلیل است که فراموش کرده‌اید قفل حفاظت در برابر نوشتن را غیرفعال کنید. در متن زیر به شما نشان داده می‌شود که چگونه این قفل کارت‌حافظه قفل شده را بردارید، یا اگر سویچ آن شکسته است چگونه به تعمیر دوربین خود بپردازید.

سوئیچ های حفاظت از نوشتن کارت حافظه، امکان جلوگیری از پاک شدن یا پاک کردن کارت حافظه را فراهم می کنند. همه کارت های حافظه این ویژگی را ندارند. کارت های SD و Memory Stick ها اغلب شامل سوئیچ حفاظت از نوشتن هستند.

سوئیچ را بررسی کنید

کارت حافظه SDکارت های SD دارای سوئیچ فیزیکی در کنارشان هستند که قفل نوشتن روی کارت را انجام می دهد. اگر سوئیچ حفاظت نوشتن در موقعیت قفل شده باشد، نمی توان روی کارت نوشت در واقع کارت‌حافظه قفل شده است. با این وجود، ممکن است عکس ها را از کارت بخواند، اگر قبلا وجود داشته باشند.

کارت های mini و microSD دارای سوئیچ نیستند، اما هنگامی که آنها در آداپتور کارت sd قرار می گیرند تا به کامپیوتر شما متصل شوند، یک کلید قفل وجود دارد. بعضی افراد به اشتباه اعتقاد دارند که این امر برای نگه داشتن کارت در جایگاه است، در حالی که در واقع یک سوئیچ حفاظت نوشتن است. هنگام استفاده از آداپتور، نباید به سوئیچ دست زد.

تعمیر سوئیچ

گاهی اوقات خود سوئیچ می تواند خراب شود و کارت را در موقعیت کارت‌حافظه قفل شده قرار دهد. این بدان معنی است که شما نمی توانید قفل کارت را باز کنید زیرا هیچ سوئیچی وجود ندارد. اگر مشکل این است تعمیر آن بسیار آسان است.

خود سوئیچ هیچ کاری در داخل کارت انجام نمی‌دهد؛ فقط یک قطعه پلاستیکی است که به یک سوییچ دیگر داخل دوربین یا وسیله‌ای که کارت‌حافظه را می‌خواند، ضربه می‌زند. این به این معنی است که دقیقا به همان شیوه سوئیچ یک فلاپی دیسک قدیمی 3.5 یا برگه های یک نوار VHS کار می‌کند.

سوئیچ را به سادگی با کشیدن یک قطعه نوار در قسمت مورد نظر سوئیچ تعمیر کنید. هنگامی که در محل ثابت قرار گیرد، سوئیچ به درستی دوباره فشار داده‌خواهد شد. این بدان معنی است که کارت‌حافظه قفل شده دیگر قفل نیست و امکان بارگزاری عکسها به آن وجود خواهد‌داشت. حتما برایتان سوال پیش می‌آید چگونه این کار را انجام دهید، ما در شش مرحله به شما آموزش خواهیم داد:

بر روی کارت‌های SD قفل‌های مکانیکی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد از آنها برای جلوگیری از نوشته شدن بر روی کارت‌حافظه استفاده کنید. در حالی که این ویژگی می تواند برای امنیت خوب باشد، اغلب اوقات آنها فقط به یک مشکل منتهی می شوند. خوشبختانه، تعمیر کارت SD تنها از شما چند دقیقه زمان می برد.

کارت‌حافظه قفل شده

مرحله اول ؛ شیار قفل کارت‌حافظه قفل شده را پیدا کنید : دنبال نقطه ای که سوئیچ قفل در انجا است بگردید. معمولا هنگامی که در جهتی که داخل دوربین می‌رود به SD card نگاه می کنید شیار در سمت چپ کارت است.

کارت‌حافظه قفل شده

مرحله دوم؛ قسمتهای باقی مانده از قفل را خارج کنید:‌ اگر یک قطعه پلاستیکی از قفل هنوز متصل یا آویزان است، از قیچی کوچک یا پنس استفاده کنید و قطعه باقی مانده را به آرامی از آن بیرون بکشید.

رفع ارور کارت حافظه

مرحله سوم؛ یک تکه نوار چسب پیدا کنید: شما به یک نوار چسب نازک و روشن با چسبندگی قوی نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که عرض آن خیلی زیاد نیست. 5 سانتی متر استاندارد است.

کارت‌حافظه قفل شده

مرحله چهارم؛ بخشی از نوار چسب را جدا کنید: یک تکه کوچک از نوار را بردارید. سعی کنید به اندازه عرض آن باشد و یک قطعه مستطیلی به اندازه 5 در 2.5 سانتی متر تهیه کنید

ارور کارت‌حافظه

مرحله پنجم؛ بستن نوار به شیار قفل: نوار باید در هر دو طرف جلو و عقب کارت SD قرار داده شود و یک سطح مسطح در امتداد لبه با شیار قفل ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که نوار را به خوبی بچسبانید تا چروک یا حبابی وجود نداشته باشد.

اطمینان حاصل کنید هیچ یک از بخشهای دیگر SD card بوسیله نوار پوشانده نشده باشند،در غیر اینصورت محتویات داخل آن خوانده نمی شوند. ایجاد حباب زیر نوار یا لبه های بلند باعث گیر کردن SD card در Slot می شود.

کارت‌حافظه قفل شده

مرحله ششم؛ کارت را به دستگاه خود وارد کنید: کارت‌حافظه قفل شده اکنون باید کاملا قفلش باز شده باشد. اگر هنوز قفل بود، اطمینان داشته باشید نوار یک سطح نامطلوب در لبه قفل ایجاد کرده است.

حذف حفاظت

با انتخاب یک گزینه در منوی دوربین، شما می توانید فایل های شخصی را در کارت حافظه دوربین خود محافظت کنید. این حفاظت باید قبل از حذف فایل های شخصی یا تنظیمات حذف شود. اگر مطمئن نیستید چگونه این کار را انجام دهید، به دفترچه راهنمای وسیله‌ی خود مراجعه کنید.

format کردن کارت حافظه

در صورت بروز مشکل در از بین بردن قفل نوشتن کارت‌های حافظه، در صورتی که قبلا سوئیچ فیزیکی را تنظیم کرده باشیم، یک گزینه دیگر فرمت کردن کارت حافظه است. کارت را در کامپیوتر خود قرار دهید و بسته به دوربین، به یکی از روشهای Fat-16 یا Fat-32 آن را فرمت کنید.

44 دیدگاه

  • ایمان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    گوشی mi 10t lite دارم از دیروز ک دوربین رو میزنم و می‌خوام عکس بگیرم با پیغامی مواجه میشم ک نمی توان ب کارت sdدسترسی داشت ،درحالیکه اصن کارت sdتوگوشی ندارم و نمیشه عکس یا فیلم گرفت ممنون میشم راهنماییم کنین

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز
      عدم دسترسی به کارت حافظه در دوربین گوشی Mi 10T Lite
      دلایل احتمالی:
      مشکل نرم افزاری:
      ممکن است دوربین گوشی شما دچار مشکل نرم افزاری شده باشد.
      برای حل این مشکل، می توانید گوشی خود را به روز رسانی کنید یا به تنظیمات کارخانه بازگردانید.
      مشکل سخت افزاری:
      اگر مشکل نرم افزاری نباشد، ممکن است مشکل از اسلات کارت حافظه گوشی شما باشد.
      در این صورت، باید به یک تعمیرکار مجاز مراجعه کنید.
      راه حل های موقتی:
      انتقال عکس ها و فیلم ها به حافظه داخلی گوشی:
      اگر فضای کافی در حافظه داخلی گوشی خود دارید، می توانید عکس ها و فیلم های خود را به حافظه داخلی منتقل کنید.
      استفاده از برنامه های دوربین جانبی:
      می توانید از برنامه های دوربین جانبی مانند Open Camera استفاده کنید.
      این برنامه ها ممکن است مشکل عدم دسترسی به کارت حافظه را نداشته باشند.
      نکات:
      قبل از انجام هر گونه تغییر در تنظیمات گوشی خود، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
      اگر مشکل شما با راه حل های بالا حل نشد، به خدمات پس از فروش مراجعه کنید.
      موفق باشید دوست عزیز !

  • آرمین گفت:

    ّسیار عالی . یک مموری 16 گیگ داشتک که قفلش شکسته بود و نمیدونستم چکار کنم. خیلی راحت با راهنمایی شما انجام شد . خیلی خیلی ممنونم

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      خیلی هم عالی دوست عزیز نورنگاری
      خوشحالم که مقاله برای شما مفید بوده سپاس ازحسن توجه شما سوالی بود در خدمتم دوست عزیز 🌹🙏

  • Shima گفت:

    خیلی ممنون از سایت خوبتون مشکلم و حل کرد🙏 دوربینم دائم این ارور و میداد و نمیدونستم باید چیکار کنم،تو سایتای دیگه ام نوشته بود باید از یه متخصص کمک بگیرید و راهنمایی نکرده بود…!

  • فاطمه گفت:

    سلام من مموریم همین خطا رو میده و عکس نمیگیره ولی حالا هم که مموری رو دراوردم بازم دوربین همون خطارو میده اگه کارایی ک گفتین رو انجام بدم درست میشه یا مشکل از خوده دوربینه؟

    • پشتیبان نورنگار گفت:

      سلام دوست عزیز اگه همین خطا رو میده با روش هایی که
      داخل مقاله گفتیم درست میشه

  • بهنام گفت:

    خیلی عالی و کاربردی، ممنونم

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر 🌸
      ممنون از همراهی شما 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *