021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

پریزما چیست و چرا تب آن فراگیر شده است؟

پریزما چیست و چرا تب آن فراگیر شده است؟

هنوز هم خیلی از عکاسان، تصور درستی از ویرایش عکس ندارند. بسیاری بر این باورند که ویرایش عکس همان کاری است که ویرایشگران حرفه‌ای  با فتوشاپ انجام می‌دهند. تنظیمات دقیق رنگ و نور، تغییرات دقیق شارپنس، تنظیم صحیح میزان نویز و کارهایی از این دست تنها برای عکس‌های حرفه‌ای و با خروجی‌های چاپی پراهمیت هستند. فتوشاپ یک نرم‌افزار حرفه‌ای‌ محسوب می‌شود و در اغلب موارد افراد حرفه‌ای‌ از آن‌ استفاده می‌کنند.اگرچه تمامی افکت‌های Prisma را می‌توان در فتوشاپ هم شبیه‌سازی کرد، اما  استفاده از فیلتر‌های آماده این برنامه نیازمند دانش زیادی است و ضمنا فیلتر‌های هنری جانبی فتوشاپ نیز اغلب رایگان نیستند. اگرچه نرم‌افزار فتوشاپ یا لایتروم نیز برای گوشی‌های هوشمند نیز ارائه شده‌اند، اما این برنامه‌ها نیز دارای فیلتر‌های متنوع و جذابی مانند Prisma نیستند. اپلیکیشن پریزما Prisma با تمام اپلیکیشن‌های ویرایش تصویری که تاکنون از آن‌ها استفاده کرده‌اید متفاوت است و می‌توان این برنامه را واسطی مابین هنرهای گرافیک کلاسیک و تکنولوژی مدرن در نظر گرفت. ممکن است تصور کنید که این برنامه مانند یکی از آن فیلتر‌های تبدیل عکس به نقاشی است که صدها نمونه آن به عنوان پلاگین فتوشاپ معرفی شده‌اند. اما واقعیت این است که پریزما که توسط یک برنامه‌نویس روسی به نام  الکسی موسینکف ساخته شده، هوش مصنوعی عجیبی دارد و از این هوش مصنوعی برای تبدیل عکس به نقاشی در سبک‌های هنرمندان جهانی همچون پیکاسو، مونه و ون گوگ و … استفاده می‌کند. این اپلیکیشن از یک روش یادگیری پیچیده به نام شبکه‌های عصبی کانولوشن استفاده می‌کند که می‌تواند با بررسی نقاشی‌های کلاسیک واقعی، سبک نقاشی هر نقاش را فرا گرفته و آن را روی عکس‌های دیجیتالی پیاده کند. این هوش مصنوعی به‌قدری قوی عمل می‌کند که گویی خود آن نقاش، نقاشی‌های مذکور را کشیده است!

پیش از این تنها انسان‌ها می‌توانستند محتوای یک نقاشی پیکاسو، ون‌گوگ، گوگن و … را از نظر تکنیک خلق آن نقاشی و سبک اجرای آن شناسایی کنند. اما حالا هوش مصنوعی نرم‌افزار Prisma هم می‌تواند این کار را انجام دهد و با یادگیری سبک کار نقاشان معروف و اجرای همان سبک، نقاشی‌های جدیدی را از روی عکس‌های کاربران خلق می‌کند.

این برنامه برای گوشی‌های اندرویدی و اپلی در فروشگاه‌های مربوط به هرکدام قابل دریافت است که لینک آن‌ها را در ادامه می‌بینید:

دانلود اپلیکیشن پریزما  برای سیستم عامل اندروید (گوگل پلی)

دانلود اپلیکیشن پریزما  برای سیستم عامل اندروید (بازار)

دانلود اپلیکیشن پریزما برای سیستم عامل iOS

اما چطور از برنامه پریزما استفاده کنید؟

اول اینکه برای استفاده از برنامه پریزما حتما باید به اینترنت متصل باشید و در غیر این صورت نمی‌توانید از آن استفاده کنید. این برنامه برای ایجاد افکت‌های نقاشی، اطلاعات را از روی سرورهای خودش می‌گیرد و چون این روز‌ها پریزما خیلی پرطرفدار شده، گاهی اوقات ممکن است با پیغام شلوغ بودن سرور روبرو شوید. ولی نگران نباشید، استفاده از Prisma ارزش کمی صبر کردن را دارد.

البته پس از ایجاد افکت موردنظرتان، می‌توانید به راحتی عکس تغییریافته را روی حافظه دستگاه هوشمند‌تان ذخیره کنید. ضمنا در صورتی که بخواهید این عکس را با دیگران به اشتراک بگذارید، امکان اتصال مستقیم و اشتراک عکس‌ها توسط نرم‌افزارهای دیگر مانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک و … وجود دارد.

اگرچه برخی از کاربران، با تغییر تک‌به‌تک فریم‌های یک ویدئو کلیپ توسط پریزما، توانسته‌اند ویدئو‌های پریزمایی درست کنند، اما هنوز خود برنامه، امکان ورود فیلم به سرورها را نداده است. خود برنامه نویسان Prisma گفته‌اند که به زودی امکان آپلود ویدئو را نیز به این برنامه اضافه می‌کنند، اما در حال حاضر بیش از ۳۰ جلوه مختلف برای استفاده روی عکس‌ها موجود است.

روش کار با پریزما

وقتی برنامه را باز می‌کنید، دوربین خود برنامه فعال می‌شود و می‌توانید با خود این برنامه عکس بگیرید. عکسی که می‌گیرید به عنوان عکس الگوی شما برای ساخت اثر هنری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پریزما چیست و چرا تب آن فراگیر شده است؟دکمه‌هایی که زیر تصویر می‌بینید به ترتیب از سمت چپ، دکمه روشن و خاموش کردن فلاش عکس‌برداری، دکمه چرخاندن دوربین به سمت دوربین دوم، و دکمه تنظیمات هستند. دایره زیر این دکمه‌ها هم دکمه شاتر دوربین است. اما اگر می‌خواهید از عکس‌های داخل گوشی‌تان برای ساخت آثار هنری استفاده کنید، می‌توانید دکمه مربعی شکل پایین سمت راست را بزنید. با زدن این دکمه پنجره‌ای باز می‌شود که به شما امکان می‌دهد عکس‌های داخل گوشی را انتخاب کنید.

پریزما چیست و چرا تب آن فراگیر شده است؟
روی عبارت Open Photos کلیک کنید. و در پنجره بعدی روی گالری کلیک کنید تا گالری عکس‌هایتان باز شود. از پنجره گالری عکس، عکس موردنظرتان را انتخاب کنید. عکس موردنظر در برنامه باز می‌شود و می‌توانید آن را برش زده یا بچرخانید. سپس دکمه Next را بزنید.

پریزما چیست و چرا تب آن فراگیر شده است؟

پریزما چیست و چرا تب آن فراگیر شده است؟

در اینجا کار هنری شما آغاز می‌شود. حالا باید از بین انواع جلوه‌هایی که در زیر می‌بینید، جلوه‌ای که مناسب عکس شما باشد را انتخاب کنید. اگر ارتباط اینترنتی شما برقرار و سرعت اینترنتتان خوب باشد، بعد از چند ثانیه عکس شما تغییر کرده و آماده به اشتراک‌گذاری یا ذخیره کردن است. در صورت تمایل برای ذخیره‌سازی روی دکمه دانلود کلیک کنید.

پریزما چیست و چرا تب آن فراگیر شده است؟نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، مربوط به لوگویی می‌شود که پس از ویرایش هر عکس توسط برنامه پریزما به‌طور خودکار در بخش پایین و سمت راست تصویر اضافه می‌شود. شما به راحتی با مراجعه به بخش تنظیمات یا Settings اپلیکیشن پریزما  و غیرفعال کردن گزینه Add Watermark می‌توانید از اضافه شدن لوگوی این برنامه در تصاویر ویرایش شده جلوگیری کنید.

پریزما چیست و چرا تب آن فراگیر شده است؟

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *