021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سه استراتژی برای بهبود دید خلاقانه شما

سه استراتژی برای بهبود دید خلاقانه شما

هر عکاسی حداقل یک عکس دارد که به نظر خودش عکس موفقی است و از آنجایی که عکاس‌ها می‌توانند تجهیزات مختلفی انتخاب کنند (از دوربین‌های 35 میلیمتر با فوکوس دستی تا دوربین‌های دیجیتالی مدیوم فرمت 100 مگاپیکسل) نباید موفقیت یک عکس را به دوربین آن نسبت داد.

دلیل اینکه عکاس‌ها عکس‌های خیلی خوبی می‌گیرند عموما به خاطر نحوه دیدن دنیای اطرافشان است. این توانایی دید خلاقانه ربطی به دوربین ندارد و هرکسی می‌تواند برای بهبود دید خلاقانه خودش آموزش ببیند.

[relatedpost post=”94172″]

در این مقاله نیز ما سه نکته آورده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دنیای اطراف خودتان را خلاقانه‌تر ببینید.

همه چیز به طرز تفکر شما بستگی دارد.

یک جمله معروف وجود دارد که می‌گوید:”ما دنیای اطراف را آنگونه که هستیم می‌بینیم نه آنگونه که هست.

دید خلاق عکاسی

سعی نکنید عکس‌هایی بگیرید که رضایت همه را به دست بیاورید بلکه فقط باید رضایت خودتان را جلب کنید. هیچ روش درست و یا غلطی برای دیدن دنیای اطراف خودتان وجود ندارد. شما باید احساس و فلسفه خودتان را به هرچیزی که از آن عکاسی می‌کنید القا کنید.

اگر از چندین عکاس بخواهید از یک سوژه عکاسی کنند مشاهده می‌کنید تمام آن‌ها یک روش خاص برای دیدن سوژه دارند و این موضوع را می‌توانید در عکس‌هایی که می‌گیرند ببینید.

با اینکه شما به عنوان یک هنرمند باید همیشه سعی کنید دید خلاقانه خودتانرا گسترش و پالایش کنید اما در قدم اول مهم است که دید خودتان را بپذیرید.

یک بیننده خوب باشید

دیافراگمفقط به چیزی نگاه نکنید، عکس بگیرید و به سراغ چیز بعدی بروید. با وقت گذاشتن برای مشاهده سوژه، مطالعه جزئیات آن و رابطه‌اش با اطراف شما به خودتان یاد می‌دهید تمام پتانسیل سوژه را ببینید.

به همین خاطر شما به خودتان این امکان را می‌دهید که روش‌های بیشتری برای عکاسی از سوژه داشته باشید. دیدن و روش‌های عکاسی از یک سوژه دو موضوع کاملا نزدیک به هم هستند.

نور را دنبال کنید

نور همه چیز را عوض می‌کند. نور مناسب می‌تواند یک سوژه کسل‌کننده را به یک چیز فوق‌العاده تبدیل کند و جزئیات مبهم سوژه را مشخص کند. خود نور در طول روز تغییر می‌کند و خصوصیات متفاوتی به خودش می‌گیرد. از همین روی نور می‌تواند هرچیزی که به آن می‌تابد را با یک جذابیت منحصر به فرد نشان دهد.

[relatedpost post=”105144″]

دید خلاقانه

حتی مواقعی که دوربین هم ندارید می‌توانید به مطالعه نور بپردازید، ببینید نور چطور کار می‌کند، چه چیزهایی روی نور تاثیر می‌گذارد و خصوصیات نور چه تاثیری روی سوژه‌های مختلف دارد.

پس از اینکه بتوانید قدرت دگرگون کننده نور را ببینید می‌توانید از هرچیزی عکاسی کنید و باعث شوید خوب به نظر برسد.

جمع بندی

بدون شک چیزهای زیادی هست که می‌تواند به شما کمک کند بهتر ببینید، اما نکاتی که در اینجا ذکر شد می‌تواند نقطه شروع خوبی برای شما باشد. البته مواظب باشید درحالی که از این مفاهیم استفاده می‌کنید و روش دیدن اختصاصی خودتان را می‌شناسید در تله زیاد فکر کردن نیافتید.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه