دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

مزایا و معایب شبکه‌های اجتماعی برای عکاسان حرفه ای

چاپ
مزایا و معایب شبکه‌های اجتماعی برای عکاسان حرفه ای

در حالی که برخی از عکاسان به این فناوری به عنوان یک نعمت نگاه می‌کنند، اما عده دیگری هستند که غیر از این نظر را دارند. افراد دسته اول که موافق این نوع استفاده از شبکه‌های اجتماعی هستند، به دنبال رضایت فوری و کوتاه کردن مسیر موفقیت تا حد امکان هستند. هزاران عکاس در دنیا وجود دارند که اینگونه شروع کرده اند، و اکنون طرفداران قابل توجهی در دنیای مجازی و یا حتی واقعی، مخصوصا در اینستاگرام دارند.

این روش نوین بازاریابی مهارت‌های شماست، و به نظر می‌رسد فعلا که کار می‌کند. افرادی که با استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای عکاسی موافق نیستند، اکثرا مخالف مواردی هستند که از آثار آن‌ها برای اهداف دیگری غیر از هنر استفاده شود.

یک مثال خوب می‌تواند مواردی باشد که هدف آن‌ها تحریک افراد مختلف و جوامع آنلاین است. حتی برخی دیگر، بدون درخواست مجوز از عکاس، به دلایل سیاسی یا اجتماعی از آثار وی استفاده می‌کنند. بنابراین سعی می‌کنیم نظرات هر دو گروه را بررسی کنیم تا به یک جمع بندی کلی برسیم.

[relatedpost post=”73520″]

اینستاگرام برای عکاسی

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به صورت رایگان و دائمی آثار خود را به نمایش بگذارید.

مزایای استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای عکاس

1)ارتباط با دهکده جهانی

عکاسان، به ویژه آن هایی که هنوز برای جذب مخاطب تلاش می‌کنند، یک مکان آنلاین رایگان دارند که بتوانند آثار خود را در آن جا به نمایش بگذارند. بدون اینکه به پرداخت کرایه‌ای برای آن فکر کنند، یا به این نکته توجه کنند که چه مدت در آن جا خواهند ماند. علاوه بر این تمامی آثار آن‌ها در سراسر جهان به اشتراک گذاشته می‌شود.

شما می‌توانید آثار عکاس مورد علاقه تان که در شمالی‌ترین نقطه دنیا زندگی می‌کند را، در جنوبی‌ترین مکان جغرافیایی زمین، به صورت رایگان و حتی بدون پیمودن یک مایل تماشا کنید. اینگونه است که شبکه‌های اجتماعی، تبلیغ دهان به دهان را برای کسب و کار شما ایجاد می‌کنند. هنگامی که شخص یا گروهی کار‌های شما را به صورت آنلاین دنبال می‌کنند، در صورت علاقه به یک عکس فورا آن را به اشتراک می‌گذارند، و این می‌تواند در طی چند روز و با چند نفر دیگر ادامه پیدا کند، تا افراد بیشتری آثار شما را مشاهده کنند.

بنابراین یک شبکه ایجاد می‌شود و این خمان چیزی است که به عکاسان کمک می‌کند تا فرصت‌های لازم برای پرواز در حرفه خود را پیدا کنند. برخی از عکاسان به کمک پیوند هایی که از ارسال آثارشان در وب سایت‌های تصویری ایجاد شده است، نمونه کار‌های خود را ساخته اند.

این وب سایت ها، مانند یک بستر شبکه‌های اجتماعی برای عکاسان عمل می‌کنند، زیرا فرصت هایی ایجاد می‌کنند تا مشتریانی که تمایل به پرداخت هزینه برای خدمات دارند را پیدا کنند.

[relatedpost post=”114502″]

شبکه های اجتماعی برای عکاسان

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید عکس‌های خود را در سراسر جهان به نمایش بگذارید.

2)ارتباط با افراد همفکر

بسیاری عقیده دارند اگر می‌خواهید سرعت یادگیری و پیشرفت شما در کاری که انجام می‌دهید افزایش پیدا کند، باید با افرادی که علاقه و اشتیاق شما را دارند، ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل است که عکاسان، برای شرکت در مسابقات، کارگاه‌های آموزشی، سمینار‌ها و پیاده روی‌های مختص عکاسان شرکت کرده و دیگران را نیز برای شرکت در این گردهمایی‌ها تشویق می‌کنند.

در رسانه‌های اجتماعی، مخصوصا در فیس بوک و اینستاگرام، به عنوان مثال هنگامی که عکس‌های خود را ارسال می‌کنید، افرادی که عکاسی می‌کنند، به این کار علاقه دارند و یا حتی اشخاص یا شرکت هایی که به دنبال استخدام یک عکاس هستند، با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

به همین ترتیب، شما نیز می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با افرادی که علایقی مانند شما دارند آشنا شوید. یکی دیگر از مزایای این کار، امکان شناخت عکاسانی است که مشتاق به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات خود هستند. به این ترتیب شما علاوه بر اشتراک آثار خود، می‌توانید آموزه‌های خود در این حرفه را با هم شریک شوید.

3)بازخورد سریع

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید با کاربرانی که در مورد پست‌های شما اظهار نظر می‌کنند، صحبت کنید، برای آن‌ها پیام بفرستید و از نتایج کار خود در کمترین زمان ممکن آگاه شوید. یعنی می‌توانید در زمان حال با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و انتقادات آن‌ها را بشنوید. به همین ترتیب، بازخورد و به روز رسانی‌ها فوری هستند. لازم نیست روز‌ها یا هفته‌ها صبر کنید، تا دریابید مردم چگونه به کار‌های شما واکنش نشان می‌دهند.

4)تنها نیستید

پیدا کردن یک جامعه آنلاین از عکاسان بسیار مفید است، زیرا به شما نوعی اطمینان خاطر می‌دهد که تنها نیستید. شما تازه کار یا حرفه‌ای باشید، یا حتی اگر فقط برای سرگرمی عکاسی می‌کنید، در این جامعه آنلاین همواره افرادی هستند که بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

شما اطمینان دارید، زیرا دوستانی دارید که می توانند دانش و تجربیات خود را در مورد چیزهایی مانند ساختن یک نمونه کار، میزان هزینه برای مشتری، چگونگی جلوگیری از نقض حق چاپ و سایر موارد مرتبط با عکاسی با شما به اشتراک بگذارند.

حتی مواردی وجود دارد که عکاسان در موقعیت‌های شخصی تر، مانند جستجوی کمک مالی یا موارد مرتبط با سلامتی به یکدیگر کمک می‌کنند. این جوامع همچنین مواردی هستند، که می‌توانند به شما در ارتباط با مخاطبان مناسب کمک کنند. با افراد یا گروه هایی که می‌توانند فرصت های بازاریابی روشن تری را برای شما ایجاد کنند. اگرچه این مزایا بسیار زیاد و وسوسه انگیز است، اما استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای عکاسی شما دارای معایبی نیر هست.

[relatedpost post=”115030″]

اینستاگرام برای عکاسان

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی هرگز تنها نیستید، همیشه افرادی برای ارتباط و اشتراک عقاید و تصاویر پیدا می‌کنید.

کد تخفیف نورنگار

معایب استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای عکاس

1)کنترل در دستان شما نیست

اگرچه همیشه می‌توانید صفحه خود را به صورت خصوصی تنظیم کنید، اما بسیاری از عکاسان این کار را انجام نمی‌دهند، زیرا با این کار عملا امکان نمایش آثارتان به هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر را از دست می‌دهید. بنابراین اگر می‌بینید عکس شما در جایی مثل فیس بوک یا اینستاگرام، توسط شخص دیگری به اشتراک گذاشته شده است، نباید خیلی تعجب کنید.

یک الگوی رفتاری می‌تواند خنده دار، جذاب یا گاها تحقیر آمیز باشد. ممکن است جزئیاتی از عکس‌های شما را تغییر دهند، یا از همین عکس‌ها برای اهداف دیگری، در بهترین حالت برای سرگرمی، استفاده کنند. عکاسان، به ویژه آن هایی که برای آثار خود ارزش قائل هستند، مطمئنا دوست ندارند که تصاویر آن‌ها دست کاری شود یا استفاده دیگری از آن‌ها صورت گیرد.

این ممکن است برای برخی‌ها بد نباشد و قرار گرفتن آثارشان در معرض دید، به هر قیمتی را ترجیح دهند. اما برای گروهی دیگر، این کار معادل سرقت از خلاقیت و کارشان قلمداد می‌شود.

2)دیگران تصمیم می‌گیرند

به گفته سارا لاندو، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به خلاقیت شما ضربه بزنند. این می‌تواند در مورد نوع محتوایی که شما تولید می‌کنید، تاثیر گذار باشد، و این معمولا به افرادی که شما را به صورت آنلاین دنبال می‌کنند، یا صفحه شما بستگی دارد.

به عنوان مثال اگر چند روز عکس هایی از مسافرت خود را ارسال کنید، مخاطبان شما انتظار دارند پست بعدی شما چیزی جذاب‌تر از قبلی باشد. بنابراین اگر در روز بعد، عکسی از یک جمع خانوادگی یا یک عکس معمولی که خودتان دوست دارید را به اشتراک بگذارید، احتمالا بازخورد مناسبی نخواهید داشت.

از این رو عکاسان شبکه‌های اجتماعی مجبورند بنا بر نظر مخاطبان خود، عکاسی کنند، نه آن چیزی که واقعا دلشان می‌خواهد. برای عکاس، این می‌تواند به معنای تغییر سبکی از عکاسی که دوست دارد، با سبکی که مخاطبانش می‌پسندند باشد. و این برای همه قابل قبول و دوست داشتنی نیست.

آموزش کار با اینستاگرام

اجازه ندهید مخاطبانتان، شما را کنترل کنند.

3)تصاویر شما در اینترنت می‌مانند

آیا واقعا دوست دارید عکس‌های شما برای همیشه در اینترنت باقی بمانند؟ در واقعیت، حتی اگر شما تمام خصوصی سازی‌ها را برای صفحه خود انجام داده باشید، هنوز هم فرصت‌های بیشماری برای عکس‌های شما وجود دارد تا در جایی که شما دوست ندارید، دیده بشوند. تصاویری که شما برای ثبت آن‌ها سخت کار کرده اید، می‌توانند در چشم به هم زدنی نصیب فرد یا افراد دیگر بشوند.

[relatedpost post=”114700″]

تصمیم با شماست

اینکه از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید یا نه، تصمیم گیرنده نهایی فقط خود شما هستید. برخی به درستی اشاره می‌کنند، این رسانه‌های اجتماعی نیستند که اجازه می‌دهند این اتفاقات ناگوار بیافتند، بلکه اغلب اوقات نحوه استفاده از این سیستم، اشتباه است. هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی، نزدیک کردن مردم به یکدیگر و کمک به ایجاد ارتباطات مناسب است.

کاربران خود این وظیفه را دارند که در راه حفظ منافع مشترک از این مزایا استفاده کنند.

استفاده از اینستاگرام برای عکاسان

می‌توانید به کسب و کار عکاسی تان، از طریق رسانه‌های اجتماعی رونق ببخشید.

اگر عکس‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، کار اشتباهی انجام نمی‌دهید. با این حال می‌بایست مسئولیت هنر و صنعت خود را به گردن بگیرید تا مخاطبان شما، کنترلتان نکنند. از طرف دیگر باید یاد بگیرید، از فرصت هایی که توسط این رسانه در اختیارتان قرار گرفته به نحو احسنت استفاده کنید. این فرصت می‌تواند یک شبکه ارتباط با هم فکرانتان، یا یک گزینه خوب بازاریابی باشد.

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه