021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

هر آنچه باید در مورد دوربین های چاپ فوری بدانید

هر آنچه باید در مورد دوربین های چاپ فوری بدانید

در روزگاری که همه ما عادت داریم از هر صحنه‌ای صدها عکس بگیریم و همه آن‌ها را هم بلافاصله ببینیم و آن‌هایی که نمی خواهیم را پاک کنیم، طبیعتاً می‌توانیم مطمئن باشیم که همیشه تعداد زیادی عکس خوب و بدون اشکال از یک لحظه ماندگار را در گوشی‌های موبایلمان داریم. اما مسئله وقتی پیچیده‌تر می‌شود که بخواهیم عکسی از تولد 3 سال پیش برادر کوچکمان یا عکسی از روز اول مدرسه دخترمان را که جلوی در مدرسه از او گرفته‌ایم پیدا کنیم. اینجاست که همیشه به یاد آلبوم‌های قدیمی می‌افتیم که اگرچه عکس‌های زیادی نداشتند یا بهترین عکس از یک صحنه نبودند، اما یک فرق مهم با این عکس های دیجیتالی داشتند: آن‌ها همیشه بودند. همیشه همان‌جا لای یک کتابچه پر از عکس، به نام آلبوم عکس. دوربین عکاسی چاپ سریع یا instant camera مهم ترین پاسخ تکنولوژی به این خواسته ما است.

آن‌ها در واقع نسخه امروزی همان دوربین‌های مشهور شرکت پولاروید هستند که سال‌ها پیش در دست خانواده‌های ثروتمند دیده می‌شد و آن‌قدر مشهور بودند که نام دوربین‌ چاپ سریع با نام پولاروید گره خورد. در طی این سال‌ها، با پیشرفته‌تر شدن دوربین‌های نگاتیوی و بعد از آن، با ظهور دوربین‌های دیجیتال، دوربین‌های پولاروید آرام آرام به فراموشی سپرده شدند.

به طوری که خود شرکت پولاروید هم کم کم خاطره این دوربین‌ها را در آلبوم یادگاری‌های قدیمی خودش قرار داد و خط تولید آن‌ها را ادامه نداد. اما با ظهور موبایل‌ها و عکاسی سریع و نیاز به چاپ و یادگاری‌های دور همی، باعث شد تا شرکت‌های دیگری از جمله فوجی فیلم، به ساخت دوربین عکس فوری بپردازند. اگرچه در طی این سال‌ها چندین شرکت، از جمله خود شرکت پولاروید، کانن یا کداک هم شانس خود را در این زمینه آزمایش کرده‌اند، اما محبوب‌ترین محصولات در زمینه دوربین‌های چاپ سریع سری دوربین‌های instax از شرکت فوجی هستند که کیفیت بالا، امکانات جالب و پشتیبانی خوب آن‌ها از این محصولات باعث شده تا تبدیل به محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دوربین‌های چاپ سریع در جهان بشوند.

تصور اینکه بتوانید در یک مهمانی بتوانید یک عکس دست جمعی خانوادگی یا با دوستانتان بگیرید و همان لحظه عکسی که گرفته اید را به عنوان یک هدیه به آن‌ها بدهید، باعث می‌شود تا لذت استفاده از این دوربین عکاسی چاپ سریع وصف ناشدنی باشد.

در این مقاله به معرفی دوربین Fuji Instax می‌پردازیم و هر آنچه که لازم است تا درباره آن‌ها بدانید را به شما می‌گوییم. اگر به دنبال یک هدیه خاص، لذت‌بخش و ماندگار می‌گردید، مطالعه این مقاله درباره دوربین‌های چاپ سریع فوجی اینستکس، برای شماست.

دوربین عکاسی چاپ فوری

دوربین‌های چاپ سریع چه فیلمی می‌خورند؟

شاید به نظرتان این سوال کمی عجیب باشد. اما واقعیت این است که این دوربین‌ها مانند دوربین‌های نگاتیوی قدیمی، “فیلم می‌خورند!”. منظور از خوردن فیلم، این است که این دوربین‌ها با یک سری فیلم‌ها، یا به بیان صحیح‌تر، یک سری کاغذ‌های حساس به نور مخصوص به خودشان کار می‌کنند. همانند دوربین‌های قدیمی، اول باید این کاغذ‌ دوربین چاپ فوری را تهیه و در آن‌ها قرار دهید، تا با هر بار ثبت یک عکس، یک عکس چاپ شده واقعی، از دوربین بیرون بیاید.

دوربین چاپ سریعاصولاً دوربین‌ عکاسی چاپ سریع فوجی، دو فرمت یا دو اندازه مختلف دارند. یعنی از دو نوع استاندارد متفاوت برای کاغذ‌های چاپی خودشان استفاده می‌کنند که شامل کاغذ‌های instax mini  و  instax WIDE می‌شود. اینکه دوربین شما از کدامیک از این دو نوع است، بستگی به اندازه خود دوربین ندارد، بلکه بسته به نوع کاغذی است که در آن قرار می‌گیرد. برای آنکه از حالا به بعد راحت‌تر درباره این کاغذ‌های حساس به نور حرف بزنیم، به آن‌ها فیلم دوربین می‌گوییم. فیلم دوربین‌های instax WIDE همان‌طور که از نام آن‌ها هم مشخص است، اندازه بزرگ‌تری دارند. خود این کاغذ‌ها 108×86 میلیمتر هستند، اما قاب عکس آن‌ها کمی کوچک‌تر یعنی دقیقا 99×62 میلیمتر است و وقتی با آن‌ها عکس می‌گیرید، یک حاشیه کوچک سفید رنگ در کنار عکس باقی می‌ماند. اما فیلم‌های instax mini خیلی کوچک‌تر هستند. اندازه کاغذ آن‌ها 53×86 میلیمتر است و قاب خود عکس هم دقیقا 46×62 میلیمتر می‌شود.

دوربین عکس فوری

طبیعتاً اندازه بزرگ‌تر در دوربین‌ عکاسی چاپ سریع ، طرفداران بیشتری هم دارد. چون اندازه کوچک آن‌ها، چیزی شبیه به یک کارت ویزیت است که یک عکس کوچک‌تر هم در میان آن قرار دارد. این اندازه، برای عکس‌های یادگاری از اشخاص چندان بزرگ نیست و خصوصاً اگر در تصویر چند نفر وجود داشته باشند، چهره آن‌ها خیلی کوچک می‌افتد. اما در عوض، دوربین‌های کوچکتری دارد که حمل و نقل و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است.

علاوه بر این گفتیم که این عکس‌ها معمولاً دارای یک حاشیه سفید رنگ هستند. اما خوشبختانه فوجی، یک سری کاغذ‌های مخصوص به نام سری رنگین کمان یا FUJIFILM INSTAX Mini Rainbow Instant Film هم ارائه می‌کند که شامل 10 شیت فیلم مخصوص با زمینه رنگی می‌شود. نکته جالب این فیلم‌ها این است که می‌توانید با توجه به سوژه‌ای که از آن عکس می‌گیرید، رنگ کادر عکس را انتخاب کنید و لذت استفاده از آن بیشتر از کاغذ‌های کادر سفید است.

روش کار دوربین‌ عکاسی چاپ سریع هم به این صورت است که وقتی کاغذ‌ها را در داخل دوربین قرار می‌دهید، یک سمت آن که حساس به نور است، در معرض لنز دوربین قرار می‌گیرد. عکس که می‌گیرید، مستقیماً نور روی کاغذ می‌تابد و بعد از آن باید کاغذ را بیرون بیاورید. البته وقتی عکس می‌گیرید، کاغذی که از دوربین بیرون می‌آید، کاملاً سفید است و باید کمی صبر کنید. چون واکنش شیمیایی روی کاغذ، در دمای عادی اتاق، کامل می‌شود. بعد از یکی دو دقیقه می‌بینید که عکس آرام آرام واضح می‌شود. اتفاقاً این بخش، یکی از لذت‌بخش‌ترین زمان‌ها برای استفاده از دوربین‌های چاپ سریع است. شکیبایی برای دیدن عکس روی یک کاغذ سفید و واضح شدن آرام آرام آن، لذت بی‌نظیری دارد که با لذت چاپ کردن عکس‌های قدیمی برابری می‌کند.

از آنجا که ممکن است بعضی از کاربران دوست داشته باشند با دوربین عکاسی چاپ سریع هم عکس سیاه و سفید بگیرند، یک سری کاغذ‌های مخصوص عکاسی سیاه و سفید هم برای این دوربین‌ها ارائه شده که ظاهر و نور و کنتراست آن‌ها، به عکس‌های سال‌های دور، بسیار شبیه است و حسی هنری و لذت‌بخش به بیننده می‌دهد.

از آنجا که فیلم‌های این دوربین‌ها چندان ارزان قیمت نیست، بهتر است پیش از گرفتن عکس‌ها، درباره عکاسی و کار با این دوربین‌ها نکاتی را بدانید تا حداقل در اولین نوبت‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، فیلم‌های گرانقیمت‌تان را با عکس‌های بهتری پر کنید.

با این دوربین‌ها سلفی نگیرید

احتمالاً اولین چیزی که دوست دارید با این دوربین‌ها از آن عکس بگیرید، خود‌تان هستید. همه ما با خاطراتی که از قدیم داریم، دوست داریم ببینیم عکسی که با این دوربین‌ها می‌گیریم، چقدر شبیه به عکس هایی است که در گذشته از خودمان داشته ایم. اما بهتر است چنین عکسی را به صورت سلفی نگیرید. دوربین‌های چاپ سریع معمولاً دوربین‌های خیلی پیشرفته‌ای نیستند و اصولاً به دلیل قابلیت‌های پیچیده عکاسی‌شان نیست که این‌قدر محبوب‌اند. بلکه مورد استفاده آن‌ها به دلیل چاپ سریع عکس‌هایی است که روی کاغذ‌های چاپ سریع عکس چاپ می‌شود.

عکاسی چاپ سریعتوجه داشته باشید که به دلیل محدودیت در اندازه لنز و ثابت بودن اندازه کاغذ‌ها یا همان فیلم‌های دوربین‌ عکاسی چاپ سریع ، حداقل فاصله فوکوس آن‌ها، معمولاً اندازه نسبتاً ثابتی است. کمترین فاصله فوکوس در این دوربین‌ها، معمولاً 30 تا 60 سانتی‌متر است که طبیعتاً وقتی می‌خواهید آن را به صورت سلفی بگیرید، گاهی اوقات اصلاً خودتان در محدوده فوکوس قرار نمی‌گیرید.

علاوه بر این، لنز‌های این دوربین‌ها هم با فوکوس بی‌نهایت (فوکوس ثابت) طراحی می‌شوند و نمی‌توانند مانند دوربین‌های موبایل، صورت شما را تشخیص دهند. بنابراین توقع نداشته باشید مانند دوربین‌های گوشی‌ها، خودشان روی صورت شما فوکوس کنند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود حتی اگر می‌خواهید از خودتان عکس بگیرید، بهتر است از کسی بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.

از سوژه‌های خیلی کوچک عکس نگیرید

درباره این موضوع هم توضیحاتی را دادیم. اینکه اصولاً عکس دوربین‌ عکاسی چاپ سریع خیلی بزرگ نیست. طبیعتاً به دلیل ثابت بودن لنز‌ها، نمی‌توانید روی سوژه هم زوم کنید و باید خودتان به صورت فیزیکی به سوژه نزدیک شوید. وقتی یک نفر در فاصله نسبتاً دوری از شما ایستاده است (معمولاً دورتر از 2 تا 3 متر) چهره او در عکس‌ها خیلی کوچک می‌افتد. بنابراین فقط زمانی عکس‌های قدی یا از فاصله دور بگیرید که لازم است منظره یا ساختمان پشت سر را در عکس بگنجانید. فراموش نکنید که عکس‌های چاپ سریع تقریباً اندازه یک کف دست (در بزرگ‌ترین حالت این عکس‌ها) هستند و بعضی‌ها بدون عینک، حتی قادر به تشخیص چهره یک سوژه در یک عکس قدی نیستند. بنابراین حواستان به فاصله باشد.

از انگشتتان عکس نگیرید

این خیلی معمول است که در عکس های چاپ سریع، انگشت خودتان را هم ببینید. این دوربین‌ها ظاهراً و بدنه‌ای کاملاً متفاوت با دوربین‌های عکاسی واقعی دارند. به همین خاطر هم ممکن است نتوانید آن‌ها را به همان راحتی که دوربین‌های عادی را در دست می‌گیرید، استفاده کنید. برخی از آن‌ها حتی گریپ یا دستگیره به آن معنی که بتوانید راحت با یک دست آن‌ها را نگه دارید ندارند. بنابراین خیلی طبیعی است که وقتی با منظره‌یاب کوچکی که روی آن‌هاست عکس می‌گیرید، بعد از ظاهر شدن آن، ببینید که انگشتتان در کادر عکس قرار دارد.

همین مسئله درباره فلاش روی دوربین آن‌ها هم وجود دارد. اصولاً دوربین عکاسی چاپ سریع شکل و شمایل استاندارد دوربین‌های عادی را ندارند و چه خودتان یا دیگران وقتی با آن عکاسی می‌کنید، احتمال دارد که دستتان جلوی فلاش باشد.

یادتان باشد، بدون نمایشگر LCD، این دوربین‌ها بیشتر شبیه به دوربین‌های آنالوگ هستند که باید همه چیز را قبل از گرفتن عکس چک کنید. چون تکرار عکس ها چندان ارزان تمام نمی‌شود!

دوربین instax

ترجیحاً با نور طبیعی عکس بگیرید

این پیشنهاد شاید برای هر نوع دوربینی قابل استفاده باشد، اما درباره دوربین‌های چاپ سریع خیلی مهم‌تر است. حساسیت و کیفیت این دوربین‌ها، اصلاً به پای دوربین‌های عکاسی عادی یا حتی موبایل‌های هوشمند جدید نمی‌رسد. اغلب فیلم‌هایی که می‌خرید برای یک حساسیت خاص (معمولاً ISO 800) هماهنگ شده‌اند و فلاش آن‌ها هم قابلیت TTL و این نورسنجی‌های پیشرفته را ندارند. آن‌ها معمولاً همه چیز را به صورت ثابت استفاده می‌کنند. فوکوس ثابت، فلاش ثابت، نوردهی ثابت، … بنابراین احتمالاً اگر زیادی به سوژه نزدیک یا زیادی از آن دور شوید، ممکن است فلاش دوربین نتیجه بدی روی عکس‌هایتان بگذارد. مثلاً ممکن است چهره یا سوژه را خیلی روشن و سفید کند یا خیلی تاریک و تیره بیفتد. دقیقا همین شرایط را در عکس‌هایی که در محیط داخلی و کم نور می‌اندازید می‌بینید.

اگرچه با کمی تمرین، به زودی می‌فهمید که بهترین شرایط برای عکاسی با دوربینتان روی یک فیلم خاص چگونه است، اما به‌هرحال، بهترین حالت، استفاده از نور روز است. حتی وقتی در محیط داخلی عکس می‌گیرید، بهتر است از نور پنجره استفاده کنید تا نور و کنتراست بهتری را روی عکس‌هایتان ببینید.

سعی کنید با زاویه‌های خاص عکس بگیرید

دوربین عکاسی چاپ سریع ها خاص هستند. عکس‌هایی که می‌گیرید هم خاص هستند. بنابراین بهتر است با زاویه‌های خاص هم عکاسی کنید. اصلاً و ابداً سعی نکنید با همین حالت عادی که می‌ایستید روبروی سوژه و یک عکس معمولی می‌گیرید، با این دوربین‌های چاپ سریع هم عکاسی کنید. فیلم‌های این دوربین‌ها ارزان نیستند. بنابراین با سوژه‌های معمولی و ساده، آن‌ها را هدر ندهید. قبل از گرفتن عکس، سعی کنید بار‌ها و بارها کادر عکس را چک کنید. روی زمین بنشینید، روی یک صندلی بروید. از جهات مختلف و نورهای مختلف استفاده کنید. سعی کنید چیزی را بگیرید که تا مدت‌ها وقتی به آن نگاه می‌کنید از زاویه‌ای که استفاده کرده‌اید لذت ببرید، نه اینکه فکر کنید یک فیلم از فیلم‌های محدودتان را خراب کرده‌اید.

بین سوژه و زمینه کنتراست خوبی ایجاد کنید

یادتان باشد، اینجا دیگر ترفند‌های عکاسی با لنز‌های بلند و دیافراگم‌های باز و بوکه زیاد و … کارساز نیست. یک لنز با فوکوس بی‌نهایت دارید که احتمالاً هر چیزی که در کادر می‌بینید را به همان خوبی که خودتان می‌بینید، ثبت می‌کند. بنابراین بهتر است برای سوژه‌هایی مانند عکس‌های پرتره، خودتان یک پس زمینه مناسب تهیه کنید. گرفتن عکس روی زمینه‌های خالی (خصوصاً رنگ‌های روشن) به شما امکان می‌دهد یک کنتراست مناسب و مشخص بین سوژه و زمینه پشت سر او ایجاد کنید.

و اینکه اگر روی زمینه روشن عکس می‌گیرید، بهتر است از فلاش استفاده کنید. چون در غیر این صورت، دوربین مقدار نوردهی را کمتر می‌کند و عکس چهره شخص هم حسابی تیره می‌شود. لازم به ذکر نیست که بگوییم، فتوشاپ در مورد این عکس‌ها هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید؟!

نوردهی دوگانه هم گزینه بی‌نظیری است

برخی از دوربین عکاسی چاپ سریع (نه همه آن‌ها) می‌توانند روی یک کاغذ، دو بار عکس بگیرند. البته نه به این معنی که دو عکس جداگانه روی یک عکس ثبت شود. بلکه می‌توانید با آن‌ها عکس‌های نوردهی دوگانه یا double exposure بگیرید. یعنی یک بار با آن‌ها عکس می‌گیرید و دفعه دوم، دوربین را حرکت می‌دهید و یک عکس دیگر، روی جاهایی که در عکس قبلی تاریک بوده می‌گیرید. اگرچه امروزه دوربین‌های دیجیتال قابلیت‌های جالبی برای این کار دارند و حتی برخی از آن‌ها می‌توانند حتی پیش نمایشی از عکس قبلی را به شما نشان دهند تا بتوانید سوژه بعدی را با دقت روی کادر قبلی قرار دهید، اما درباره دوربین عکاسی چاپ سریع موضوع کمی متفاوت است و باید بیش از پیش به حس و ذهنیت خودتان متکی باشید. سعی کنید جای بخش‌های تیره عکس قبلی را خوب به خاطر نگاه دارید و سوژه بعدی را در همان محل قرار دهید.

دوربین موبایلتان را استفاده نکنید

طبیعتاً نه به جای دوربین عکاسی چاپ سریع . اما به عنوان کمکی. ما این روز‌ها به عکاسی با دوربین‌های موبایلمان بیشتر عادت داریم. بد نیست اگر می‌خواهید از چیزی عکس بگیرید، یک بار با دوربین موبایلتان از همان صحنه عکس بگیرید و همه جزئیات تصویر را بررسی کنید. این موضوع، خصوصاً زمانی که می‌خواهید از دوستان و آشنایانتان عکاسی کنید، اهمیت زیادی دارد. زیرا ممکن است ندانند که مثلاً در یک حالت یا زمینه خاص یا اصلاً با شکل نشستن یا ایستادنشان در آن لحظه چقدر راحت هستند. این خیلی خوب است که اگر می‌خواهید از آن‌ها یک عکس یادگاری سریع بگیرید، حداقل یکبار این کار را به صورت آزمایشی روی موبایلتان انجام دهید و از ایشان بخواهید شرایط عکس‌برداری را با دقت بررسی کند تا مجبور به دوباره‌کاری نشوید.

دوربین عکاسی چاپ فوری

دوربین عکاسی چاپ سریع برای عکاسی مستند

از دوربین عکاسی چاپ سریع برای شکستن یخ بین سوژه و خودتان استفاده کنید. یکی از عکاسان حرفه‌ای حوزه مستند تعریف می‌کرد که چطور سال‌ها پیش از دوربین‌های پولاروید برای عکاسی از روستایی‌ها و عشایر و شالیزار‌ها بهره می‌برده است. او می‌گفت همیشه وقتی می‌خواست جایی شروع به عکاسی کند، همان ابتدا یک عکس با دوربین پولاروید خودش از سوژه‌اش می‌گرفت و آن را به او هدیه می‌داد.

این هدیه کوچک باعث ایجاد یک حس اعتماد و محبت بین آن دو می‌شد و به این ترتیب اجازه می‌گرفت تا با دوربین خودش هم عکاسی کند.

احتمالاً هنوز هم این ترفند، بتواند برای کم کردن فاصله‌ها و برقراری ارتباط صمیمانه مورد استفاده‌تان قرار گیرد. اگر به جایی می‌خواهید بروید که آشنایی چندانی با اخلاق و فرهنگ ساکنان آن منطقه ندارید، بد نیست یک دوربین عکاسی چاپ سریع و یک بسته فیلم مخصوص آن‌ها را با خودتان ببرید و هم یادگاری‌های خوبی از خودتان به جای بگذارید و هم بتوانید با عکس هایی زیبا و چشم‌نواز به خانه باز گردید.

دوربین عکاسی چاپ سریع ها دنیایی از خلاقیت را پیش رویتان می‌گذارند. یادتان باشد، دقیقا مثل سال‌ها پیش، همواره با محدودیت تعداد عکس روبرو هستید. محدودیت در هنر، همواره به خلاقیت می‌انجامد و دوربین‌های چاپ سریع به شما این امکان را می‌دهند تا خیلی سریع نتیجه خلاقیت خودتان را ببینید و از آن لذت ببرید.

 

40 دیدگاه

  • Soni گفت:

    سلام من میخواستم یکی از همین دوربین ها بخرم ولی نمی‌دونم از کجا باید پیدا کنم هیچ جایی ندارد یه جا رفتم گفت دوربینش هست ولی کاغذ هاش خیلی خیلی کمیاب هستند میشه یک راهنمایی کنید ممنون

    • پشتیبانی نورنگار گفت:

      سلام وقتتون بخیر داخل سایت داریم

  • Soni گفت:

    سلام من می‌خوام یک دوربین عکاسی بخرم ولی نمی‌دونم از کجا باید خود دوربین و کاغذ هاش رو خرید میشه یک راهنمایی کنید من رفتم دیدم گفتن دوربین رو میتونیم سفارش بدیم ولی کاغذ هاش خیلی کمیاب هستند میشه لطفاً یه راهنمایی کنید ممنون

  • حمید گفت:

    خیلی دوست داشتم بخرم. ولی نتیجه ای که از جمیع حرفها و نوشته ها در سایتهای مختلف و اینجا گرفتم، متوجه شدم که باید هدیه دیگری برای خانمم بگیرم. این ظاهرا دردسره فقط..اگر در آینده با تکنولوژی بهتر اومد، دربارش فکر خواهم کرد. متشکرم

    • fereshtehbabakzad گفت:

      با سلام خرید خوبی داشته باشید اگر نیاز به کمک داشتین با شماره 7356 و باداخلی 611 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنماییتون کنن

  • صلاحی گفت:

    فیلم در دوربین گیر کرده و خارج نمیشود.

    • سمیرا توکلی گفت:

      سلام با واحد تعمیرات تماس بگیرید

  • ‌mog گفت:

    سلام من دوربینم بعد از سریع اول ک فیلم تموم کردم و دوباره فیلم خریدم الان ک فیلمو جا زدم وقتی دوربینو روشن میکنم ی چراغ قرمز کنار چشمی میاد ک خاموشم نمیشه و عکسم نمیگیره ب نظرتون مشکل از کجاست

    • نورنگار - آ.ف گفت:

      سلام باید بیارید بخش تعمیرات ببینند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه