دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

اولین آیفون‌های 5G اپل

اخبار عکاسی
اولین آیفون‌های 5G اپل

آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس معرفی شدند. هر چهار گوشی طراحی جدیدی دارند که بیشتر شبیه iPad Pro است تا iPad Air، اتصال 5G، نمایشگرهای OLED و دوربین‌های بهبود یافته که اخیراً اعلام شده است مشخصات کلیدی آیفون های جدید است.

[relatedpost post=”165725″]

رویداد امسال حدود یک ماه دیرتر از چرخه راه اندازی اپل در ماه سپتامبر برای آیفون‌ها بود، اما محصول امسال به تأخیر افتاد زیرا اپل رویداد سالانه خود را در ماه سپتامبر برگزار کرد که در آن خبری از آیفون نبود و فقط اپل واچ و آیپاد های جدید معرفی شدند.

در واقع‌، اپل هر چهار مدل آیفون 12 را به طور همزمان عرضه نمی کند. فقط آیفون 12 و آیفون 12 پرو با سفارش تحویل یک هفته بعد در 23 اکتبر   برای پیش سفارش در دسترس خواهند بود. آیفون 12 مینی و آیفون 12 پرو مکس از 6 نوامبر به فروش می‌رسند و در تاریخ 13 نوامبر عرضه می‌شوند.

در زیر همه آنچه در مورد مدل‌های آیفون 12 اپل باید بدانید جمع آوری شده است.

آنها چند مدل هستند و به چه نام هایی می‌آیند؟

چهار مدل در کل

همه آنها آیفون 12 را به نام دارند

این اولین بار است که اپل چهار مدل جدید آیفون را در یک رویداد معرفی می‌کند. امسال اپل فروش آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس را آغاز خواهد کرد. این چهار مدل در چندین رده مختلف قیمتی قرار دارند و ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

قیمت آیفون 12 چقدر خواهد بود؟

قیمت آن از 699 دلار شروع می‌شود

گرانترین قیمت 1099 دلار است

امسال با چهار مدل می‌توانید آیفون جدیدی متناسب با بودجه خود انتخاب کنید که قیمت آن از 699 دلار تا 1099 دلار باشد. در اینجا قیمت نسخه پایه هر مدل جدید آیفون 12 آورده شده است:

آیفون 12 مینی: 699 دلار

آیفون 12: 799 دلار

آیفون 12 پرو: 999 دلار

آیفون 12 پرو مکس: 1099 دلار

iphone-12

چه زمانی می‌توانم مدل آیفون 12 را که می‌خواهم سفارش دهم؟

برخی از مدل ها این جمعه، 16 اکتبر و 23 اکتبر به فروش می‌رسند.

بقیه در ماه نوامبر به فروش می‌رسند.

iPhone 12 Mini: پیش خرید 6 نوامبر، در دسترس بودن 13 نوامبر

آیفون 12: پیش خرید 16 اکتبر، در دسترس بودن 23 اکتبر

آیفون 12 پرو: پیش خرید 16 اکتبر، در دسترس بودن 23 اکتبر

iPhone 12 Pro Max: پیش خرید 6 نوامبر، در دسترس بودن 13 نوامبر

آیفون 12 چگونه خواهد بود؟

یک طراحی لبه مربع شکل، شبیه به آیفون 5 یا iPad Pro

بسته به مدل چند رنگ جدید وجود دارد

مدل‌های جدید آیفون از لبه‌های گرد استفاده شده در آیفون 11 فاصله گرفته و به طراحی لبه تخت آیفون 5 و آیپد پرو برمی‌گردند. پشت گوشی‌ها با دوربین‌های سه گانه همراه با یک سنسور LIDAR برای اسکن سه بعدی، مدل های Pro آشنا به نظر می‌رسند. اما مدل‌های استاندارد آیفون 12 دارای دو دوربین خواهند بود.

برشی که در آن آرایه سنسور Face ID وجود دارد و همچنین به آن True Depth Camera می‌گویند، با کوچک شدن اندازه کلی برشی که در بالای نمایشگر آیفون قرار دارد، کوچکتر به نظر می‌رسد.

مدل‌های استاندارد آیفون 12 همچنان از محافظ آلومینیومی استفاده می‌کنند و مدل‌های Pro با محفظه ای از جنس استنلس استیل عرضه می‌شوند.

در مورد رنگ‌ها، آیفون 12 مینی و آیفون 12 در رنگ‌های سیاه، سفید، قرمز، آبی و سبز ارائه می‌شوند. مدل‌های Pro در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، گرافیتی و آبی ارائه می‌شوند.

آیا آیفون 12 دارای 5G است؟

بله، هر چهار مدل 5G دارند.

هر چهار مدل آیفون 12 توانایی اتصال به شبکه های 5G را دارند. این بدان معنی است که آنها شامل سازگاری با Sub6 و mmWave هستند. تلفن‌ها دارای یک حالت داده هوشمند هستند که تصمیم می‌گیرد که آیا اتصال 5G برای کاری مورد نیاز است یا خیر  و در غیر این صورت، به جای آن از اتصال 4G LTE استفاده می‌شود. با این کار باعث دوام باتری می‌شود.

iphone-12

مشخصات، ویژگی ها و تفاوت‌ها بین مدل‌های آیفون 12

تمام نمایشگرها OLED

ویژگی‌های پیشرفته AR در نسخه Pro

پردازنده Apple A14 Bionic

شارژ بی‌سیم جدید

امسال هیچ کدام از مدل ها دارای صفحه نمایش 120 هرتزی نیستند

همانطور که قبلاً صحبت شد، اپل امسال از پنل‌های LCD در مدل های پایه آیفون 12 استفاده کرده و از پنل های OLED در کل خط استفاده می‌کند. نمایشگرهای OLED روشن‌تر، کنتراست رنگی بهتر و رنگ مشکی عمیق‌تری دارند.

اندازه نمایشگرها در آیفون 12 مینی و آیفون 12 به ترتیب از 5.4 اینچ و 6.1 اینچ و برای آیفون 12 پرو و ​​12 پرو مکس به ترتیب 6.1 اینچ و 6.7 اینچ است. بزرگترین تفاوت بین این دو مورد مربوط به مواد مورد استفاده (آلومینیوم در مقابل فولاد ضد زنگ) و ویژگی‌های دوربین است.

اپل با کورنینگ همکاری کرده تا یک محافظ صفحه سرامیکی ایجاد کند که دارای مواد سرامیکی در داخل نمایشگر است و صفحه‌نمایش‌ها را با دوام‌تر می‌کند. اپل ادعا می‌کند عملکرد آن 4 برابر بهتر است.

در ماه سپتامبر، اپل اعلام کرد پردازنده A14 Bionic خود قدرت  آخرین iPad Air را تأمین می‌کند و درست همانطور که انتظار داشتیم، اپل از همان پردازنده 5 نانومتری در سری آیفون 12 استفاده می‌کند.

در مورد به روزرسانی دوربین، اپل حالت شب را به همه لنزهای آیفون 12، از جمله دوربین‌های فوق عریض و روبرو، آورده است. Time-lapse حالت شب نیز اولین بار است که در آیفون وجود دارد.

اپل با آیفون 12 پرو Deep Fusion را به تمام دوربین‌های موجود در گوشی اضافه کرده است. هنوز یک تله عریض، فوق عریض و تله فوتو وجود دارد. اما آیفون 12 پرو مکس دارای حسگرهای جدیدی در سراسر مجموعه دوربین است. دوربین تله جدید 65 میلی متر (به جای 52 میلی متر) با بزرگنمایی اپتیکال 2.5 برابر است و دوربین عریض استاندارد نیز شاهد پیشرفت‌های مشابهی است.

Apple ProRAW اواخر امسال با آیفون 12 پرو و ​​12 پرو مکس روانه بازار می‌شود. به کاربران این امکان را می دهد که همچنان از پردازنده تصویر اپل استفاده کنند اما فایل RAW را برای دستکاری و ویرایش کاربران فراهم می‌کند.

در مورد ویدئو، آیفون 12 پرو دارای ویدئوی HDR و Dolby Vision HDR خواهد بود که اولین بار برای هر گوشی مطابق اپل است، با وضوح 4K و حداکثر 60 فریم در ثانیه.

سرانجام، سنسور جدید LIDAR که اپل در سری فعلی آیپد پرو استفاده می‌کند اکنون در آیفون 12 پرو و ​​پرو مکس یافت می شود. با استفاده از آرایه دوربین و سنسور جدید، اپل و توسعه دهندگان می‌توانند به لطف فناوری اسکن سه بعدی که دوربین به نمایش می‌گذارد، برنامه های بهبود یافته واقعیت افزوده ایجاد کنند. LiDAR همچنین با فوکوس سریعتر حتی در مکانهای کم نور، تجربه دوربین را بهبود می‌بخشد.

حدس و گمان‌های زیادی وجود داشت و نشان می‌داد که آیفون 12 پرو از فناوری نمایشگر 120Hz ProMotion برخوردار است، اما به دلیل نگرانی در مورد دوام باتری این اتفاق نیفتاد.

آیفون 12 هنوز از شارژ بی سیم برخوردار است، اما اپل از ویژگی جدید MagSafe استفاده می‌کند که با استفاده از آهن ربا شارژر بی سیم را در جای خود نگه می‌دارد و از ترکیب مناسب سیم پیچ های Qi اطمینان حاصل می‌کند. آیفون 12 تا 15 وات شارژ می‌شود که دو برابر سرعت قبلی یعنی 7.5 وات است.

 

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *