021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ضرر پاوربانک؛ آیا واقعا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد؟

ضرر پاوربانک؛ آیا واقعا پاوربانک برای گوشی ضرر دارد؟

بسیاری از مردم پس از استفاده از پاوربانک‌ها احساس می‌کنند که باتری گوشی‌همراهشان سریع‌تر از همیشه تمام می‌شود و ضرر پاوربانک بیشتر از منفعت آن است. این که این موضوع چقدر صحت دارد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

ضرر پاوربانک برای موبایل صحت دارد؟

پاسخ این سؤال بستگی به نوع و مدل پاوربانکی دارد که برای شارژ گوشی استفاده می‌کنید. پاوربانک‌ها در انواع و مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند که هر یک سطح مشخصی از کیفیت را برای شارژ باتری ارائه می‌دهند.

توجه داشته باشید که باتری یکی از ظریف‌ترین و حیاتی‌ترین قطعات هر دستگاه تکنولوژیکی است. اگر باتری گوشی شما آسیب ببیند، ممکن است متورم شده و حتی منفجر شود. این موضوع نیز منجر به بی‌مصرف شدن گوشی‌همراه می‌شود.

از طرفی، باتری یکی از قطعات پرهزینه در گوشی‌همراه است. اگر این قطعه دچار آسیب شود، برای کارکرد تلفن همراه باید آن را تعمیر یا تعویض کرد. این کار هم مستلزم صرف هزینه بسیار زیادی است.

برای جلوگیری از این اتفاق باید باتری گوشی خود را با یک پاوربانک باکیفیت و مرغوب شارژ کنید. در این صورت هیچ مشکلی برای باتری گوشی پیش نمی‌آید. در غیر این صورت، عمر باتری گوشی تضعیف خواهد شد. با یک پاوربانک ضعیف می‌توانید برای همیشه به باتری خود آسیب رسانده و مجبور شوید هزینه‌های زیادی را برای تعمیر گوشی خود بپردازید.

درنهایت می‌توان نتیجه گرفت که ماهیت پاوربانک ضرری برای گوشی ندارد؛ مگر این‌که از پاوربانک‌های ضعیف و نامرغوب برای این کار استفاده شود؛

اما چگونه می‌توان یک پاوربانک ضعیف را از مدل مرغوب آن تشخیص داد؟

ویژگی‌های پاوربانک نامرغوب که در ضرر پاوربانک موثرند.

عواملی زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد یک پاوربانک ضعیف و نامرغوب شوند. در زیر تمامی این عوامل را شرح می‌دهیم:

کیفیت PCB ضعیف

یکی از مهم‌ترین عواملی که در ایجاد یک پاوربانک ضعیف نقش دارد، کیفیت کم PCB است. PCB سطح ولتاژی را که توسط پاوربانک تولیدشده و به دستگاه منتقل می‌شود، کنترل می‌کند. ولتاژ بیش‌ازحد می‌تواند باعث سوختن یا منفجرشدن باتری گوشی شود. پس به هنگام خرید پاوربانک حتماً کیفیت PCB را جویا شوید.

فاقد شارژ هوشمند

پاوربانک باید تشخیص دهد که چه زمانی شارژ باتری تکمیل‌شده و چه زمانی باید جریان را قطع کند. به این ویژگی شارژ هوشمند گفته می‌شود. پاوربانک‌های مرغوب با سنجش ولتاژ و با علم بر میزان ورودی متناسب با دستگاه شما به شارژ گوشی و درنهایت اتمام آن می‌پردازند.

پاوربانک‌های ضعیف اغلب فاقد این ویژگی بوده و با شارژ مداوم گوشی عمر باتری آن را کوتاه‌تر می‌کنند. پس پاوربانکی را انتخاب کنید که هوشمند باشد و زمان قطع جریان را تشخیص دهد.

عدم شارژ قطره‌ای

سه مرحله برای شارژ کامل باتری وجود دارد: سریع، مداوم و قطره‌ای. هنگامی‌که باتری کاملاً شارژ شد، شارژر باید وارد مرحله قطره‌چکان شود. این موضوع کمک می‌کند تا باتری به 100 درصد رسیده و تا زمان قطع جریان در همان درصد باقی بماند.

اگر پاوربانک شما قابلیت شارژ قطره‌ای نداشته باشد، به این معنی است که گوشی شما هرگز به 100 درصد نمی‌رسد. این موضوع به‌طور قابل‌توجهی طول عمر کلی باتری را کاهش داده و به آن آسیب می‌رساند.

کیفیت ساخت ضعیف

مهم‌تر از همه، پاوربانک‌ها در صورت ساخت ضعیف نیز مستعد آسیب رساندن به دستگاه‌های هوشمند شما هستند. در حوزه فناوری استانداردهای مشخصی برای ساخت پاوربانک‌ها در سراسر جهان اعلام‌شده است؛ اما برخی از تولیدکنندگان از این استانداردها پیروی نکرده و محصولات بی‌کیفیتی را روانه بازار می‌کنند.

اگر به دنبال پاوربانک مناسب و باکیفیت هستید، توصیه می‌کنیم از برندهای معتبر خریداری کنید. برندهای معتبر هیچ‌گاه نام برند خود را با عرضه محصولات بی‌کیفیت زیر سؤال نبرده و همیشه سعی در ارائه بهترین کیفیت دارند. همچنین سعی کنید پیش از خرید، نظرات مشتریان و خریداران را در وب‌سایت‌های مربوطه بررسی کرده و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

[relatedpost post=”288462″]

کیفیت کم کابل شارژ

با این‌که کابل‌های شارژ تأثیر مستقیمی بر روی باتری گوشی ندارند، اما کابل‌های ارزان‌قیمت می‌توانند مقاومت بیشتری داشته و درنتیجه انرژی کمتری را به گوشی شما منتقل کنند. همچنین، در صورت استفاده از کابل‌های ضعیف مدت‌زمان شارژ باتری نیز افزایش پیدا کرده و این مورد باعث کاهش عمر باتری گوشی می‌شود.

بنابراین به هنگام خرید پاوربانک کابل آن را به‌خوبی بررسی کنید. مطمئن شوید که کیفیت خوبی داشته و مناسب گوشی همراه شماست.

گرم شدن بدنه پاوربانک

پیش از خرید پاوربانک حتماً آن را امتحان کرده و میزان گرم شدن بدنه‌اش را بررسی کنید. چنانچه بدنه پاوربانک در مدت‌زمان کم بسیار گرم شد، می‌تواند ناشی از ضعیف بودن پاوربانک یا خرابی آن باشد. درحالی‌که در پاوربانک‌های قدرتمند این موضوع به چشم نخورده و یا حداقل پس از ساعت‌ها فعالیت در اندازه خیلی کم گرم می‌شوند.

بهترین راه استفاده برای کاهش ضرر پاوربانک

برای حفاظت از باتری گوشی خود باید نحوه استفاده از پاوربانک را هم بدانید. راه‌های مختلفی برای استفاده از این دستگاه وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

فقط در صورت نیاز از آن استفاده کنید

پاوربانک‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که فقط در صورت نیاز و موقعیت‌های جدی به شارژ گوشی شما بپردازند. به‌عبارت‌دیگر، پاوربانک‌ها جایگزین پریزهای برق نیستند! بنابراین اگر در خانه هستید و یا دسترسی آسان به پریز برق دارید، بهتر است گوشی را از طریق پریز برق شارژ کنید. پریز برق باتری شما را به‌طور کامل و ایمن شارژ کرده و همیشه بهترین گزینه ممکن است.

با این کار فشار زیادی هم به پاوربانک خود وارد نمی‌کنید. هر پاوربانکی طول عمر محدودی دارد. با این حساب هرچه استفاده از پاوربانک زیاد باشد، سریع‌تر از بین می‌رود.

از کابل‌های OEM بهره ببرید

برای به دست آوردن کارآمدترین سرعت شارژ ممکن، همیشه از کابل‌های OEM استفاده کنید. این کابل‌ها برای گوشی‌همراه شما رتبه‌بندی شده و مناسب‌ترین گزینه هستند؛ بنابراین قید کابل‌های ارزان‌قیمت را بزنید و پاوربانک و گوشی‌همراه خود را در امان نگه‌دارید.

استفاده از گوشی به هنگام شارژ ممنوع!

در صورت امکان از گوشی در هنگام شارژ استفاده نکنید. به‌خصوص اگر از پاوربانک برای شارژ گوشی استفاده می‌کنید. در غیر این صورت، مدت‌زمان شارژ باتری گوشی و پاوربانک طولانی‌تر شده و باعث آسیب‌دیدگی باتری و کاهش عمر آن‌ها می‌شود.

شارژ گوشی در فضای باز

سعی کنید هنگام شارژ گوشی از طریق پاوربانک آن‌ها را در فضای بسته مثل داخل کیف یا محفظه‌های بسته داخل ماشین قرار ندهید. بهتر است در محیط‌های پایدار به شارژ گوشی بپردازید.

جلوگیری از رسیدن شارژ به صفر

از رسیدن شارژ باتری گوشی و همچنین پاوربانک به صفر جلوگیری کنید. اگر این مورد به‌صورت مداوم اتفاق بیفتد، به چرخه عمر باتری آسیب رسیده و می‌تواند عمر آن را کاهش دهد. معمولاً باتری‌ها 300 تا 800 چرخه کار می‌کنند؛ اما شارژ نادرست این اعداد را به‌طور قابل‌توجهی کم می‌کند. بهترین زمان شارژ گوشی و پاوربانک زمانی است که میزان باتری 20 درصد را نشان می‌دهد.

جمع‌بندی از ضرر پاوربانک

برای این‌که بدانید پاوربانک برای گوشی ضرر دارد یا نه، باید بدانید که پاوربانک چگونه کار کرده و نحوه استفاده از آن را بدانید. همچنین از کیفیت پاوربانک خود اطمینان حاصل کنید. در این صورت، احتمال آسیب‌دیدگی باتری گوشی به صفر میل می‌کند.

آیا تجربه خوشایند یا ناخوشایندی از استفاده از پاوربانک دارید؟ چه عواملی باعث ضرر رساندن پاوربانک به گوشی شما شده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

2 دیدگاه

  • علی گفت:

    سلام تنها نکته درزمان استفاده از پاوربانک باید ولتاژ وآمپر خروجی موبایل و پاوربانک باهم همخوانی داشته باشه تا ضرری به باتری موبایل واردنکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه