021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ده نکته ضروری برای نگه‌داری از هارد اکسترنال

ده نکته ضروری برای نگه‌داری از هارد اکسترنال

در این مقاله ما یک لیست از تکنیک‌های ساده‌ای که در مراقبت از هارد اکسترنال به شما کمک می‌کند آماده کرده‌ایم. با رعایت این تکنیک‌ها می‌توانید از آسیب رسیدن به هارد درایو خودتان جلوگیری کنید و طول عمر آن را بهبود ببخشید.

نکته: وقتی هارد شما از کار افتاد سریعا نتیجه نگیرید که خراب شده است. ممکن است این اتفاق به دلیل قطع شدن کابل یو اس بی رخ داده باشد. پس قبل از هرگونه اقدامی از وصل بودن آن مطمئن شوید.

1- از وارد شدن ضربات فیزیکی به هارد اکسترنال خودداری کنید

چند فاکتور فیزیکی وجود دارد که باعث می‌شود یک هارد اکسترنال از کار بیافتد. برای مثال چیزهایی مانند گرد و خاک، آتش، نوسانات برق و… باعث آسیب دیدن هارد شما می‌شوند و به همین خاطر بهتر است برای مراقبت از هارد اکسترنال خودتان آن را به دور از این عوامل نگه دارید. متوجه هستم که این کار می‌تواند کمی سخت باشد ولی شما برای اینکه از آسیب رسیدن به هارد خودتان جلوگیری کنید، باید مراقب این موارد باشید.

هارد اکسترنال

2- سالم بودن هارد اکسترنال را همیشه مانیتور کنید

شما می‌توانید با کمک برنامه‌های نرم‌افزاری Chkdsk و S.M.A.R.T همیشه سلامت هارد اکسترنال خودتان را تحت نظر بگیرید. با این کار در صورتی که مشکل خاصی وجود داشته باشد، می‌توانید قبل از اینکه هارد درایو شما به صورت کامل از کار بیافتد آن را رفع کنید.

3- هارد خودتان را خیلی پر نکنید

[relatedpost post=”70755″]

با داده‌ها و فایل‌هایی که نیاز ندارید هارد خودتان را پر نکنید. اینکار باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به درایو شما می‌شود. در صورتی که نمی‌خواهید چیزی را حذف کنید، بهتر است حداقل نسبت به فشرده‌سازی اطلاعاتی که نیاز ندارید اقدام کنید تا فضای بیشتری از هارد اکسترنال خودتان را خالی نگه دارید.

مراقبت از هارد اکسترنال

4- هارد اکسترنال را با احتیاط حمل کنید

شما نباید هارد اکسترنال خودتان را هرجا که رسید پرت کنید. از آن‌جایی که معمولا حاوی اطلاعات مهمی است بهتر است برای مراقبت از هارد اکسترنال خودتان آن را با دقت بیشتری حمل کنید. مطمئن شوید آن را در جای مناسب نگه‌داری می‌کنید و در مواقعی که می‌خواهید آن را همراه خودتان ببرید، از محافظ مخصوص استفاده کنید.

[relatedproduct post=”180781″]

5- مراقب جایی که هارد را نگه می‌دارید باشید

هارد اکسترنال باید در یک مکان صاف و به دور از هرگونه لغزش قرار بگیرد. هر آسیب فیزیکی که به هارد وارد شود ممکن است باعث خراب شدن آن شود.

6- USB را به دقت جدا کنید

[relatedpost post=”98243″]

کابل USB باید با دقت کافی از کانکتور آن جدا شود. اگر شما آن را به صورت ناگهانی از کانکتور جدا کنید ممکن است به کانکتور آسیب برسانید. همچنین مراقب باشید کانکتور USB آسیب ندیده باشد. در صورتی که از کانکتور خراب استفاده کنید ممکن است به هارد اکسترنال خودتان آسیب برسانید.

نگهداری هارد اکسترنال

7- درایو را به صورت دوره‌ای Defrag کنید

هر چند وقت یک بار هارد درایو خودتان را Defrag کنید تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری نمائید

8- از داغ شدن زیاد جلوگیری کنید

چرخش زیاد باعث تولید حرارت زیاد در هارد درایو می‌شود که اصلا برای حفظ سلامت آن مناسب نیست. به همین منظور بهتر است چرخش را کمتر کنید تا از رخ دادن مشکلات مربوط به حرارت جلوگیری نمائید.

9- به صورت ناگهانی هارد را از کامپیوتر جدا نکنید

برای جدا کردن هارد درایو اکسترنال از کامپیوتر از گزینه Safely Remove Hardware استفاده نمائید و به هیچ عنوان آن را به یکباره جدا نکنید. این کار از Corrupt شدن هارد درایو که در نهایت به خراب شدن آن منجر می‌شود جلوگیری خواهد کرد.

 

به یاد داشته باشید که پیام خطای Corrupt شدن اطلاعات، ناپدید شدن فایل‌ها از روی درایو، سرعت انتقال خیلی پائین و… می‌تواند باعث خراب شدن هارد درایو شود. به همین خاطر این علائم را همیشه به خاطر داشته باشید و در صورت مشاهده هرکدام از آن‌ها از اطلاعات خودتان بک آپ بگیرید.

 

[relatedpost post=”89587″]

هنگامی که هارد درایو به دلیل جدا کردن ناگهانی Corrupt می‌شود، پس از اتصال به کامپیوتر به شما یک خطا با عنوان « USB drive is not formatted; Do you want to format it now?» به شما نشان می‌دهد. در چنین مواردی برای اینکه بتوانید دوباره از هارد درایو استفاده کنید باید آن را فرمت کنید. در صورتی که از داده‌های خودتان بک آپ ندارید می‌توانید از یک نرم‌افزار ریکاوری استفاده کنید تا در چند دقیقه اطلاعات مورد نیاز را برگردانید. بنابراین اتفاقی برای اطلاعات شما رخ نخواهد داد.

هارد اکسترنال

10- Bad Sectorها را از بین ببرید

قرار داشتن تعداد زیادی Bad Sector روی یک هارد درایو ممکن است باعث خراب شدن آن شود. از همین روی بهتر است از ابزارهای داخلی ویندوز برای مراقبت از هارد اکسترنال خودتان و حذف Bad Sectorها استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که پیام خطای Corrupt شدن اطلاعات، ناپدید شدن فایل‌ها از روی درایو، سرعت انتقال خیلی پائین و… می‌تواند باعث خراب شدن هارد درایو شود. به همین خاطر این علائم را همیشه به خاطر داشته باشید و در صورت مشاهده هرکدام از آن‌ها از اطلاعات خودتان بک آپ بگیرید.

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه