دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

دوربین KeyMission 360، راهی برای تقویت خلاقیت

نقد و بررسی
دوربین KeyMission 360، راهی برای تقویت خلاقیت

دوربین KeyMission 360 نیکون راهی است که می‌توانید با آن خلاقیت خود را به کار بگیرید. عکاسی زمین بازی ماست که هر روز در آن بازی می‌کنیم: با گوشی، دوربین‌های حرفه‌ای یا دوربین‌های بدون آینه و… عاشق این هستیم که بیشتر در موردش کشف کنیم، عاشق این هستیم که از عکاسی متنفر شویم که البته امکان‌پذیر هم نیست.

خیلی از ما وقتی شروع به عکاسی می کنیم، با ویرایش‌های عجیب‌غریب سعی می‌کنیم ترکیب‌بندی عکس های‌مان را تغییر دهیم و یا با عمق‌میدان بازی می‌کنیم و آن را بنا به دلخواه خودمان تغییر می دهیم. بعد جدی‌تر که می‌شویم خودمان را با دوربین‌های آنچنانی و لنزهای گران قیمت تجهیز می‌کنیم تا به عکس‌های مطلوب‌تری برسیم. اما با گذر زمان و به دست آوردن تجربه، اتفاق عجیبی می‌افتد: خلاقیتمان افت می‌کند.

در آخر به جایی می‌رسیم که هر روز همان تصویر تکراری رویایی و ترسناک را پست می‌کنیم. همه‌چیز در مورد قانون یک‌ سوم طلایی، قانون فیبوناچی، مقدار پیکسل ، وضوح، میکرو کنتراست، همه و همه در تصویر شما است. اما فکر می‌کنید خلاقیت خودتان را از دست داده‌اید. بعد ممکن است دست به دزدی آثار هنری دیگران بزنید. حالا دقیقا زمانی است که به یک اسباب‌بازی جدید نیاز دارید تا با توقعاتتان جور در بیاید. شاید به همین علت است که دوربین‌های اسباب‌بازی مانند Hover Camera برای ما جذاب می‌شود یا به عکاسی با موبایل و ویرایش عکس در تلفن‌های همراه رو می‌آوریم.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

1.انکار و انزوا

بعد از اتفاق افتادن این سلسله حوادث، یک اسباب‌بازی جدید از یک برند معروف به نام نیکون از راه می‌رسد: یک نوع بشقاب‌پرنده… دوربین 360 درجه نیکون، ضد آب و ضربه.

به تازگی پول‌های من قربانی بیماری ابزار خریدن خودم شدند و قبل از اینکه به خودم بیایم، در حال باز کردن یک دوربینKeyMission 360 نیکون جدید بودم. می‌خواستم یک GoPro Hero 5 Black بخرم اما خب، این هم به همان اندازه خوب است.

چند روز اول سعی کردم از این دوربین  به عنوان یک دوربین واقعی استفاده کنم که البته شانس کمی هم در این زمینه داشتم. قانون یک سوم را امتحان کردم: فایده ای نداشت. قانون رفیقمون فیبوناچی؟ همان نتیجه قبلی رو داشت. بوکه؟ فراموشش کنید! چطوره کمی با زاویه‌ها بازی کنم، مثلا ترکیب عناصر پیش زمینه و پس‌زمینه؟ فکرش رو هم نکنید.

باید بگم، کار کردن با دوربین KeyMission 360 چند روز اول بسیار خسته‌کننده بود. به چه صورت ترکیب‌بندی کنم؟ چگونه تصویری مناسب و معقول بیندازم؟ چگونه امکان دارد محدوده رنگ و نور خوبی داشته باشم؟

اولین نتایجی که به دست آوردم خیلی خوب نبودند:

دوربین KeyMission 360

خیلی بد است، موافقید؟

2.خشم و اقرار

علاقه‌ی من به برنامه‌ی نیکون زیادتر شد. عکس‌ها را به برنامه منتقل کردم و سعی کردم بهترشون کنم. با توجه به این حقیقت که من تا حدودی از تکنولوژی سر در میارم، بعد از سال‌ها این اولین باری بود که برای فهمیدن کار کردن و راه‌اندازی یک دوربین مجبور شدم دفترچه‌ راهنما را بخونم.

دوربین باگ داشت، دکمه‌ها واکنش نشون نمی‌دادند. برنامه تنها روی اندروید اجرا می‌شد و هر یک یا چند دقیقه از کار می‌ایستاد. وقتی هم کار می‌کرد ارتباط فقط از طریق بلوتوث امکان‌پذیر بود و … سرعت انتقال هم خیلی پایین بود، مخصوصا زمانی که می‌خواهید یک عکس 30 مگاپیکسلی را جا‌به‌جا کنید.

ریموت کنترل روی همان لول مانده بود. برنامه هیچ کنترل دستی‌ای نداشت، منو به صورت لایه لایه درست شده بود و هیچ تنظیماتی برای HDR خودکار وجود نداشت و…

می‌دونم که نیکون یک شرکت سخت‌افزاریه، اما حداقل می‌توانستند نرم‌افزار بهتری روی این دوربین بگذارند.

3.پذیرش

تموم شد، خسته شدم! سعی کردم با نیکون تماس بگیرم، عصبانی از اینکه نرم‌افزارشان کار نمی‌کرد (ظاهرا من محصول را قبل از اینکه به صورت رسمی در بازار ارائه بشه خریدم.) اینجا جاییه که داستان کمی مثبت‌تر به نظرم رسید (خدا رو شکر که این یکی از خریداران ما در نورنگار نبود، وگرنه فردا صبح توی فروشگاه بود).

نیکون استرالیا به سرعت در دست قرار گرفت تا به من کمک کنند. چند روزی دوربین را رها کردم، تا به کار‌های دیگری برسم و با تلاش های بعدی من همه‌چیز تغییر کرد.

نیکون برنامه‌ی نرم‌افزاری خودش را آپدیت کرد، حالا سریع و قابل اعتماد شده بود، حتی می‌توانستید عکس‌هایتان را با WiFi جابه‌جا کنید و در حالت Sleep هم عکس‌ها با تنها یک کلیک سینک می‌شد. همچنین استفاده از دستگاه سریع‌تر و با تاثیر‌گذاری بیشتر شد.

دوربین KeyMission 360

برای کسب تجربه دوربین KeyMission 360 نیکون را هرجایی که رفتم با خود بردم. شگفت‌انگیز بود، یک تازه‌کار جدید شده بودم. اون احساسی که برای اولین بار یک دوربین DSLR یا بدون آیینه  را به دست می‌گیرید خاطرتان هست؟ می‌توانستم کشف کنم، تلاش کنم، و محتوایی خلاقانه بسازم. نیازی نبود زیاد به ترکیب‌بندی فکر کنم چون این وسیله‌ به خودی خود قابلیت کمپوزیسون خودکار را دارد.

هرچقدر بیشتر ازش استفاده می‌کردم، بیش از پیش عاشقش می‌شدم. در زیر تصاویری که با خلاقیت بیشتری گرفتم را گذاشتم. می‌بینید که چقدر پیشرفت داشته‌ام!

1.مردی جلوی غار. دوربین در حقیقت بیرون یک غار با دهانه 2 متر در 40 سانتی متری قرار گرفته و تصویر مردی در حال لذت بردن از  طلوع خورشید را انداخته است:

دوربین KeyMission 360

2.سیاره‌ی کوچک منظره‌ای از یکی از هنر‌های مجسمه سازی کنار دریا در سیدنی:

دوربین KeyMission 360

دوربین KeyMission 360

از آنجایی که رساندن عکس به ادیتی مناسب با درجه‌ی 360 در فضای 2D راحت نیست، این نوع عکاسی یا سینما‌گرافی می‌تواند به خودی‌خود یک ژانر عکاسی جالب به شمار آید. شما‌ می‌توانید با این دوربین ویدئو‌های تایم‌ لپس بیاندازید که اگرچه به پای عکاسی با فاصله زمانی یا تایم لپس در دوربین‌های Nikon D5300 یا Nikon D5200 نمی‌رسد، اما کیفیت قابل قبولی دارد و بعد می‌توانید طبق خواسته‌ی خودتان آن را دوباره ترکیب‌بندی کنید، پرسپکتیوش را عوض کنید، و صحنه‌ای جدید بسازید. حتی می‌توانید دوربین را حرکت هم بدهید که معمولا در روش‌های دیگر با دوربین های حرفه‌ای چندان ساده نیست.

[porto_content_box border_top_color=”yellow”]

عکاسی با فاصله زمانی یا تایم لپس در دوربین‌های Nikon D5300 و Nikon D5200 را می‌توانید در اینجا ببینید.

[/porto_content_box]

ویدیو‌های 4K و عکس‌های 30 مگا پیکسلی در دوربین انعطاف‌پذیری کافی را به شما می‌دهند.

در زیر نمونه‌ای از عکسی را گذاشتم که با ترکیب‌بندی متفاوت صحنه‌های متفاوتی ایجاد می‌کند:

دوربین KeyMission 360

 

دوربین KeyMission 360

دوربین KeyMission 360

سورپرایز خوب دیگر این است که ویدیو در حقیقت از ویدئو هایی نمونه ای که خود نیکون آپلود کرده شارپ‌تر هستند (لطفا قبل از اینکه آپلود کنید مواظب ترکیب‌بندی‌ها باشید.) من در چند سال گذشته همیشه به خاطر نوآوری سونی طرفدارشان بوده‌ام، اما باید بگویم که نیکون اسباب‌بازی منحصربه فردی درست کرده که می‌توانید آن را به هرجایی ببرید.

نتیجه‌گیری من

باید یه دوربین KeyMission 360 نیکون بخرید؟ بله، مخصوصا اگر به فکر راحتی خودتان هستید یا از عکاسی به روش‌های معمول خسته شده‌اید. به سادگی می‌توانید عکس‌هایی منحصر به فرد بیاندازید. به راحتی زمانی را پیش‌بینی می‌کنم که ازش برای پرسپکتیو عروسی‌ها، چشم‎انداز، سفر و غیره استفاده می‌کنند.

درمورد دوربین KeyMission 360 نیکون چی؟ این دوربین به نوعی منحصر به فرد است: کوچک‌تر از اکثر دستگاه‌های 360 و ضد آب و ضربه است. همچنین به طرز فوق‌العاده‌ای استفاده ازش آسان و سریع است.

از نظر من اگر نیکون تنها‌ چند چیز دیگر را به نرم‌افزارش اضافه کند، دوربین KeyMission 360 نیکون پتانسیل پر فروش شدن را دارد. چیز‌هایی که آرزویشان را دارم:

تنظیم دستی برای عکس‌های معمولی و تایم لپس.

HDR خودکار (که خصوصا برای عکاسی غروب و طلوع خیلی به درد می‌خورد)

عکس‌های RAW (اگرچه کمی زیاده‌خواهی است، اما قابلیت فوق‌العاده‌ای است)

گزینه‌ی ضبط دو فایل .mp4 جداگانه توسط هر یک از سنسور‌های دوربین، بر روی کارت حافظه‌یUHS3

نویسنده: Josselin Cornou، منبع: petapixel.com

نویسنده : گروه تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

دوربین Canon 200D
نقد و بررسی دوربین Canon 200D
21 ساعت پیش - زمان مطالعه : 11 دقیقه
انواع دوربین های عکاسی بر اساس سایز
آشنایی با انواع دوربین ها بر اساس ابعاد قطع
21 ساعت پیش - زمان مطالعه : 4 دقیقه
مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750
مقایسه دوربین‌های EOS 5D Mark III و Nikon D750
2 روز پیش - زمان مطالعه : 17 دقیقه
بررسی دقیق دوربین بدون آینه Sony a9
2 روز پیش - زمان مطالعه : 8 دقیقه
دوربین نیکون D7500
بررسی دقیق دوربین نیکون D7500
2 روز پیش - زمان مطالعه : 7 دقیقه
دوربین SX730 HS کانن
بررسی دوربین SX730 HS کانن سوپرزوم جیبی
2 روز پیش - زمان مطالعه : 5 دقیقه
Art 12-24mm
بررسی لنز سیگما Art 12-24mm F4 DG HSM
2 روز پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه
آنچه باید درباره کارت‌های حافظه بدانید
2 روز پیش - زمان مطالعه : 8 دقیقه