دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین‌های اکشن KeyMission تنها محصولات جدید نیکون در نمایشگاه فتوکینا۲۰۱۶

اخبار عکاسی
دوربین‌های اکشن KeyMission تنها محصولات جدید نیکون در نمایشگاه فتوکینا۲۰۱۶

نیکون در نمایشگاه فتوکینا۲۰۱۶ بیشتر به معرفی دوربین‌ اکشن KeyMission 170، KeyMission 360 و KeyMission 80 پرداخت و متاسفانه در زمینه دوربین‌های رده بالا و DSLR فعالیت جدیدی نداشت. اما نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶ فضای خوبی بود تا این شرکت بتواند محصولات و تجهیزات جدیدی مانند لنز جدید این شرکت یعنی Nikkor 105mm F1.4E ED را که گفته می‌شود مخصوص پرتره ساخته شده در معرض دید قرار دهد.

لنز AF-S Nikkor 105mm F1.4E ED

 

دوربین‌ اکشن KeyMission

این لنز به همان اندازه که بزرگ است، زیبا نیز به نظر می‌رسد. طول این لنز ۱۰۶ میلی‌متر و عرض آن ۹۵ میلی‌متر است. لنز Nikkor 105mm F1.4E حتی زمانی که بر روی دوربین بزرگ نیکون D5 بسته می‌شود نیز، متناسب و زیبا به نظر می آید. به نظر من تنها مشکل در ارتباط با این لنز وزن بالای ۹۸۵ گرمی آن است. حرف “E” در نام لنزهای نیکور نشانگر این است که این لنزها دارای دیافراگم الکترومغناطیسی هستند. دیافراگم الکترومغناطیسی نه تنها در مقایسه با نمونه مکانیکی سریع‌تر عمل می‌کند و برای عکاسی با سرعت فریم بالا نیز بسیار مناسب هستند، بلکه به اکثر دوربین‌های جدید نیکون این اجازه را می‌دهد تا دیافراگم را حتی در زمان استفاده از Live View نیز، تحت کنترل خود در آورند. مسلما وجود این ویژگی خبر بسیار خوبی برای عکاسان و البته فیلم‌برداران است.

 

دوربین‌ اکشن KeyMissionدوربین اکشن KeyMission 360

دوربین‌ اکشن KeyMission

این دوربین‌ اکشن KeyMission ، که ابتدا ژانویه در نمایشگاه تجاری CES معرفی شده بود، به‌زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. به گفته نیکون، دو لنز KeyMission 360  با زاویه دید بیش از ۱۸۰ درجه، در کنار یکدیگر تصویری ۳۶۰ درجه‌ای را پوشش می‌دهند و به خوبی میزان مهارت نیکون را در تولید دوربین‌های اکشن به نمایش می‌گذارند.

از زاویه بالا، KeyMission 360  بسیار کوچک به نظر می‌رسد. درواقع برای فراهم کردن میدان دید همپوشانی شده، نیاز است که دو لنز در فاصله کمی از یکدیگر نصب گردند.

 

دوربین‌ اکشن KeyMissionدوربین اکشن KeyMission ۱۷۰

 دوربین‌ اکشن KeyMission

دوربین‌ KeyMission 170 در مقایسه با مدل ۳۶۰، دارای ظاهری شبیه به دوربین‌های اکشن موجود در بازار است. همان‌طور که از نام این دوربین می‌توان حدس زد، KeyMission 170  دارای یک لنز واید با میدان دید ۱۷۰ درجه‌ای است. بدون در نظر گرفتن پوشش مخصوص، خود دوربین نیز در برابر آب و شوک مقاوم است. به‌علاوه با خرید لوازم جانبی مرتبط، می‌توانید از KeyMission 170 در اعماق دریا نیز استفاده نمایید.

این دوربین اکشن همراه با سه‌پایه استاندارد خود عرضه می‌شود، بااین‌حال نیکون اعلام کرده است که با ارائه یک مبدل ویژه، کاربران خواهند توانست، KeyMission 170  را به مانت های رایج برای اتصال دوربین‌های GoPro نیز متصل کنند.

 

دوربین‌ اکشن KeyMissionدوربین اکشن KeyMission ۸۰

دوربین‌ اکشن KeyMission

دوربین‌ KeyMission 80 ، یک دوربین‌ اکشن KeyMission پوشیدنی است که همان‌طوری که می‌توانید حدس بزنید دارای میدان دید ۸۰ درجه‌ای است و برای استفاده در حالت عمودی طراحی شده است. دوربین جلوی آن از حسگر CMOS با توانایی تفکیک‌پذیری ۱۲ مگاپیکسل بهره می‌برد و می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت Full HD 1080p و با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را ضبط کند. این دوربین توانایی فیلم‌برداری با فرمت ۴K  را ندارد.

در قسمت پشتی این دوربین‌ اکشن KeyMission نیز یک دوربین سلفی با رزولوشن ۴٫۹ مگاپیکسل و صفحه‌نمایش لمسی ۱٫۷۵ اینچی قرار دارد. این دوربین اکشن تا عمق حدود ۱ متری ضد آب و تا ارتفاع ۱٫۸ متری نیز ضدضربه بوده و می‌تواند سرمایی تا حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر را نیز تحمل نماید.

 

دوربین‌ اکشن KeyMissionمعرفی دوربین Nikon D3400

D3400 جدیدترین دوربین نیکون در سری دوربین‌های DSLR آماتوری است. این دوربین از نظر ظاهری بسیار شبیه به D3300 است و بسیاری از مشخصات آن را نیز به ارث برده است . D3400 دارای حسگر APS-C با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسلی و بدون فیلتر Anti-aliasing است.

دوربین‌ اکشن KeyMissionخبر اصلی در ارتباط با D3400، افزودن بلوتوث با مصرف کم انرژی به این دوربین است. با این تکنولوژی دوربین می‌تواند با مصرف بسیار کم انرژی به طور مداوم با تلفن‌های هوشمند در ارتباط باشد. نسخه iOS برنامه کاربردی SnapBridge نیز هم اکنون در دسترس کاربران است و به‌این‌ترتیب دوربین می‌تواند به‌صورت خودکار اقدام به آپلود کردن تصاویر نماید. همچنین D3400 دارای باتری جدید بهینه شده‌ای نیز می‌باشد و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۱۲۰۰ عکس بگیرد. البته قسمتی از این مزیت، به استفاده از فلاش داخلی ضعیف‌تر بازمی‌گردد.

دوربین‌ اکشن KeyMission

با نگاه کردن به لیست محصولات معرفی شده نیکون در نمایشگاه فتوکینا۲۰۱۶، مشاهده می‌کنیم که نامی از سری دوربین‌های DL در این لیست مشاهده نمی‌شود. نمونه‌های ابتدایی این دوربین‌ها نیز هنوز وارد بازار نشده‌اند. مشتاقانه امیدواریم اخبار بیشتری از این دوربین‌ها در نمایشگاه Photo Plus که در ماه آینده برگزار می‌شود، بشنویم.

نویسنده : محمد رزازان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *