021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

عکس‌های خیره کننده از زیبای‌های کریستالیزاسیون با سیستم تایم لپس ماکرو

عکس‌های خیره کننده از زیبای‌های کریستالیزاسیون با سیستم تایم لپس ماکرو

یان لیانگ، مردی که ویدئوهای بسیار شگفت انگیز از شیمی ماکرو را در این دو سال اخیر به وجود آورده و برای همه به اشتراک گذاشته‌ بود بازگشته است. این بار او به کمک سیستم تایم لپس ماکرو، عکس‌های جادویی از شیمی را با لنز ماکرو ثبت کرده است که شما را حیرت زده می‌کند.

این پروژه جدید کریستالیزه شدن نامیده می‌شود و بخشی از یک تلاش بزرگ است که به آن زیبایی‌های علم می‌گویند.
او در مصاحبه با PetaPixel گفته است: “ما مجموعه‌ای از پدیده‌های شیمیایی را با استفاده از آخرین تکنیک‌های عکاسی، از زوایایی جدید جمع‌آوری کردیم. ما فرآیند کریستالیزاسیون را به دلیل زیبایی بسیار زیاد آن انتخاب کردیم و اطمینان داشتیم که از سال قبل بسیار بهتر خواهیم بود”.
کریستالیزاسیون یا تبلوربه فرآیندهای شیمیایی زیبایی گفته می‌شود که برای تبدیل مایعات به کریستال‌های جامد در طبیعت اتفاق می‌افتد.
دوربینی که این سیستم تایم لپس ماکرو در آن ضبط شده Sony A7R II بوده است که همراه با لنز Canon EF 100mm f/2.8L macro استفاده شده است (البته با یک آداپتور). در این دوربین، برای نوردهی از دو فلاش LED استفاده شده است.
در کمال تعجب، فرمت ثبت عکس‌هایی که در این مقاله مشاهده می‌کنید و تمامی عکس‌های دیگری که برای این تایم لپس گرفته شده‌اند JPEG می‌باشد.
لیان می‌گوید: «با استفاده از حسگر ۴۲٫۲ مگاپیکسلی دوربین فول فریم A7R II، ما عکس‌هایی را با بهترین جزئیات به دست آوردیم. به هر حال، ما به علت بزرگ بودن اندازه عکس‌های RAW (81 مگابایت برای عکس غیر فشرده و ۴۱ مگابایت برای عکس فشرده با فرمت RAW) تصمیم گرفتیم که از فرمت JPEG در این پروژه استفاده کنیم.»
از آنجا که تصاویر کریستال اغلب سیاه و سفید یا رنگ‌های ساده بودند، تفاوت کوچک بین عکس‌های JPEG و RAW آن‌قدر مشهود نبود که ارزش صرف زمان برای فایل‌های با اندازه بزرگ را داشته باشد.
در نهایت، پس از تصحیح و تثبیت رنگ در نرم افزار After Effects و تولید یک تایم لپس با رزولوشن ۴K از یک ویدئوی ۸K در نرم افزار Final Cut Pro X، نتیجه نهایی به دست آمد. «کیفیت عکس و سطح جزئیات ویدئو نهایی با رزولوشن ۴K خیره کننده بود» لیانگ می‌گوید: «ما بهترین تصاویر یک کریستال را در بازه‌های زمانی مختلف انتخاب کردیم» شما می‌توانید نمونه‌هایی از نتایج سیستم تایم لپس ماکرو را در ویدئو بالا و عکس‌های زیر مشاهده کنید.
در آخر، لیانگ امیدوار است که بتواند به کمک اولین پروژه عکاسی از زیبایی‌های علم، نگاهی اجمالی به جادوی کریستالیزاسیون بیندازد. این تازه اول راه است. نمونه‌های مشابه را می‌توانید در سایت the Beauty of Science website دنبال کنید.

 

c

 

a

 

b

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

راهنمای خرید رینگ لایت RL-21 با پایه
ویدئو معرفی رینگ لایت RL 21
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 1 دقیقه
ساعد نیک ذات
مصاحبه آقای ساعد نیک زات
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 3 دقیقه
علی آذرنیا
مصاحبه آقای علی آذرنیا
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 1 دقیقه
معرفی کارت صدا استودیویی رد Rode Caster Pro II
9 ماه پیش - زمان مطالعه : 1 دقیقه
تفاوت میکروفن BOYA-M1 و BOYA-M1 PRO
تفاوت میکروفن BOYA-M1 و BOYA-M1 PRO
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 1 دقیقه
میکروفن کاندنسر چیست و چه کاربردی دارد؟
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 11 دقیقه
چگونه عکس های شارپ بگیریم؟
چگونه عکس های شارپ بگیریم؟
1 سال پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
کیج دوربین چیست
کیج دوربین چیست و چه کاربردهایی دارد؟
1 سال پیش - زمان مطالعه : 5 دقیقه