021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

اعتراف به استفاده از صد میلیون عکس بدون رضایت

اعتراف به استفاده از صد میلیون عکس بدون رضایت

موسس Midjourney به استفاده از صد میلیون عکس بدون رضایت اعتراف کرد

 

دیوید هولز، بنیانگذار Midjourney، اعتراف کرده است که شرکت او برای صدها میلیون تصویر مورد استفاده برای آموزش تولید کننده تصویر هوش مصنوعی خود، رضایت عکاسان و هنرمندان خشمگین را دریافت نکرده است.

 

کاربران توییتر مصاحبه‌ای را به اشتراک گذاشته‌اند که هولز در ماه سپتامبر با فوربس انجام داد و در آن او به راحتی اعتراف کرد که از تصاویری استفاده کرده است که اجازه نداشته است.

 

وقتی از او پرسیدند: آیا به هنرمندان درخواست رضایت دادید یا هنوز تحت حق چاپ کار می کنید؟

 

هولز پاسخ می دهد: «نه. واقعا راهی برای دریافت صد میلیون تصویر و دانستن اینکه از کجا آمده اند وجود ندارد.

 

اعتراف به استفاده از صد میلیون عکس

 

خیلی جالب خواهد بود اگر تصاویر دارای  متادیتا در مورد مالک ، کپی رایت یا چیز دیگری در آنها تعبیه شده باشد.

 

هیچ راهی برای یافتن یک عکس در اینترنت وجود ندارد، ولی به طور خودکار آن را به یک مالک ردیابی کرده و سپس راه هایی برای احراز هویت آن وجود داشت.

 

سخنان هولز در مصاحبه ای که دوباره ظاهر شد، خشم کاربران توییتر را برانگیخت به دلیل اعتراض یک هنرمند به استفاده از تصاویر هوش مصنوعی.

 

همچنین در این مصاحبه، هولز می‌گوید که مجموعه داده‌های Midjourney از «مجموعه بزرگی از اینترنت» ساخته شده است.

 

ما از مجموعه داده‌های باز منتشر شده استفاده می‌کنیم و با آن‌ها آموزش می‌دهیم. و من می‌توانم بگویم این کاری است که 100 درصد مردم انجام می‌دهند.

 

این مقاله بارها و بارها توسط سازندگان این هفته به اشتراک گذاشته شده است که از نظر خود درباره Holz و Midjourney خودداری نکرده‌اند.

 

کایل چایکا می‌گوید: ما فقط تمام آثار هنری دارای حق چاپ را دزدیدیم، آن‌ها را از طریق یک هوش مصنوعی جمع‌آوری کردیم و بی‌نهایت تکثیر کردیم و از آن درآمد کسب کردیم.

 

“آنچه که من را گیج می کند این است که دیوید هولز آشکارا اعتراف به استفاده از صد میلیون عکس می کند ! دیو لونگ هنرمند می‌گوید: نگرش او این است: بله، ما از شما دزدیدیم تا پلتفرمی بسازیم که از آن سود می‌بریم، هرآنچه می خواهید بکنید.

 

برخی در مورد ادعای هولز مبنی بر اینکه تصاویر دارای ابرداده در آنها نیستند، تردید می کنند.

 

یکی از هنرمندان می‌گوید: هر اثر هنری که در فتوشاپ پردازش می‌کنم دارای ابرداده‌هایی است که آن را به‌عنوان دارای حق نسخه‌برداری علامت‌گذاری می‌کند و شامل اطلاعات تماس است.حق نسخه‌برداری تعبیه‌شده در فراداده تصویر ، سال‌هاست که وجود دارد.

 

 

حق چاپ و رضایت

 

در حالی که اکثر سروصداها در روزهای اخیر از هنرمندان دیجیتال بوده است، این چیزی است که عکاسان را دقیقاً تحت تأثیر قرار می دهد.

 

هولز در مقاله فوربس می‌گوید که سازندگان در حال حاضر نمی‌توانند از قرار گرفتن تصویر در یک مدل آموزشی انصراف دهند، و همچنین نمی‌توانند نامشان را از بین ببرند.

 

وب‌سایتی به نام Have I Been Trained راه‌اندازی شد تا عکاسان بتوانند بفهمند که آیا عکس‌هایشان برای آموزش تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی استفاده شده است یا خیر.

 

کاربران مولدهای تصویر هوش مصنوعی می توانند نام یک عکاس را تایپ کنند تا تصویری به سبک آن عکاس دریافت کنند. به عنوان مثال، تصویر زیر با این اعلان ایجاد شده است: «عکاسی انسل آدامز، آخرالزمانی، جشنواره، پرچم آمریکا».

 

اعتراف به استفاده از صد میلیون عکس بدون رضایت عکاس

 

این بدان معنی است که بدون شک هوش مصنوعی بر روی عکس های دارای حق چاپ انسل آدامز آموزش دیده است و واضح است که این شرکت مجوزی از املاک آدامز دریافت نکرده است.

 

از آنجایی که هیچ چارچوب قانونی برای تولیدکنندگان تصویر هوش مصنوعی وجود ندارد، این داستان احتمالاً تا سال 2023 ادامه خواهد داشت.

 

منبع خبر : petapixel

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *