دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

جشنواره عکس معدن به ایستگاه آخر رسید

اخبار عکاسی
جشنواره عکس معدن به ایستگاه آخر رسید

نخستین جشنواره ملی عکس معدن که از اول مردادماه آغاز شده بود چهارم مرداد به کار خود پایان داد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) برگزاری این جشنواره را بر عهده داشت و آثار برگزیده نیز در نمایشگاهی از ابتدای مرداد روی دیوار رفتند. همچنین جایزه ویژه هیات داوران به عکس هایی مربوط به معدن زمستان یورت رسید.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

    به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس معدن، چهارم مرداد در محل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) با حضور مهدی کرباسیان رییس هیات عامل «ایمیدرو»، علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ملانوروزی مدیر اداره کل هنرهای تجسمی و هنرمندانی چون سیف الله صمدیان، اکبر عالمی، مسعود زنده روح کرمانی، ساعد نیک ذات و رضا معطریان برگزار شد.
    اعضای هیات داوران این جشنواره را سیف الله صمدیان،‌ مسعود زنده روح کرمانی، مهدی علیپور، ساعد نیک زاد و رضا معطریان تشکیل داده اند و اکبر عالمی نیز ریاست هیات داوران را بر عهده داشته است. پس از انتشار فراخوان این جشنواره بیش از دو هزار عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این میان 73 اثر به جشنواره راه پیدا کردند و در نهایت 11 اثر نیز برگزیده شدند.
    در این جشنواره آثاری از آذین حقیقی، محمد آزادی احمدآبادی و حمید صادقی به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند و از فرهود حقی به عنوان عکس صنعتی تقدیر به عمل آمد.
    حقی که در قسمتی از این مراسم روی سن رفت، درباره عکاسی صنعتی گفت: عکاسی صنعتی، تقدیر از مردانی است که بار این ملت بر دوششان است جا دارد از عکاسان نسل جدید که آثار ارزشمندی را به جشنواره ارسال کردند کمال تشکر را داشته باشم.
    حقی با بیان اینکه جای برگزاری چنین جشنواره‌ای در کشورمان خالی بود، ادامه داد: صنعت، حرفه مردان بی‌ادعاست و به نمایش گذاشتن سختی‌های فعالان این حوزه از طریق هنر عکاسی ضرورتی بود که سازمان ایمیدرو به بهترین شکل زمینه تحقق آن را فراهم کرد.
    مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز در این مراسم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به برگزاری جشنواره‌های هنری توسط دبیرخانه جشنواره‌های هنری این سازمان، گفت: عرصه هنر یکی از راه‌های شناخت مسائل مربوط به حوزه معدن است و ایمیدرو برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در دستور کار دارد.
    او در بخش دیگری از صحبت هایش نیز از تشکیل کارگروه دائمی در قالب دبیرخانه جشنواره‌های هنری ایمیدرو، خبر داد.
    علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره حمایت وزارت ارشاد از این رویداد، این طور گفت: این جشنواره به خوبی ارتباط هنر با حوزه معدن را به نمایش گذاشت و وزارت ارشاد آمادگی دارد تا با سازمان ایمیدرو در برگزاری چنین جشنواره‌هایی همکاری کند.
    مرادخانی همچنین ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در دوره‌های بعدی به صورت بین‌المللی برگزار شود.
    یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، اکبر عالمی رئیس هیات داوران جشنواره بود که با ابراز قدردانی از مدیران سازمان ایمیدرو در برگزاری این جشنواره این طور گفت: امیدوارم این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود تشویق به اطلاع رسانی صحیح از فعالیت‌های معدنی امری ضروری است چراکه در آینده‌ای نزدیک بخش معدن شانه به شانه حوزه نفت و گاز ایجاد ارزش افزوده قابل توجهی برای ایرانیان خواهد داشت
    عالمی با تاکید بر ترویج برگزاری نمایشگاه های عکس معدن در سایر استان‌ها گفت: نسل جدید مورد احترام و سرمایه‌های این کشور هستند و باید زمینه توسعه هنر عکاسی در جای جای کشورمان فراهم شود
    جایزه ویژه هیات داوران به همراه لوح تقدیر، نشان کیمیا و جایره نقدی به احترام قربانیان معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر به بهار شقایق تعلق گرفت.
    همچنین آذین حقیقی رتبه نخست جشنواره ملی عکس معدن را کسب کرد و محمد آزادی احمدآبادی و حمید صادقی به ترتیب دوم و سوم شدند این سه عکاس برگزیده لوح تقدیر، نشان کیمیا، جایزه نقدی دریافت کردند.
    از مجموع 2000 آثار ارسال شده برای هیات داوری این جشنواره، ٧٣ اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد و در نهایت از ١١اثر تقدیر شد.
    ایمیدرو با هدف استفاده از حافظه و دانش تصویری عکاسان برای گسترش و ترویج موضوعات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی، ایجاد ارتباط بین اهالی فرهنگ و هنر با مسئولان این بخش و نخستین جشنواره ملی عکس معدن را از اول تا چهارم مردادماه برگزار کرد.
    در این مراسم عباس یاری، محسن کابلی، محمود کلنگری، مسعود احمدزاده مطلق، علیرضا معماریان، کاظم حسینی، امیرحسین کمالی و ابوطالب ندری به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

    نویسنده : ابراهیم حیدری

    سردبیر مجله عکاسی نوریاتو

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *