021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

ماهواره‌ی فضایی ناسا باکیفیت‌ترین عکس حلقه‌های سیاره‌ی زحل را ثبت کرد

ماهواره‌ی فضایی ناسا باکیفیت‌ترین عکس حلقه‌های سیاره‌ی زحل را ثبت کرد

ماهواره‌ی فضایی ناسا توانست به کمک سفینه‌های خود، عکسی از حلقه‌های سیاره‌ی زحل ثبت کند که تاکنون کسی از آن زاویه این سیاره را مشاهده نکرده است.

این ماهواره‌ی فضایی حدود ۷۴۶ میلیون مایل ( یا ۲/۱ میلیارد کیلومتر) از زمین فاصله گرفت تا بتواند راز زیبایی سیاره‌ی زحل را کشف کند و از حلقه‌های اطرافش با این کیفیت عکاسی کند. حلقه‌‌های یخی زحل، هر ماهواره و سفینه‌ی فضایی را منجمد می‌کند. تیم طراحی ماهواره و سفینه‌ی فضایی ناسا، وقت و هزینه‌ی زیادی برای طراحی و ارتقاء آخرین سفینه‌ی فضایی خود به خرج داد تا توانست چنین جزئیاتی از حلقه‌های زحل ثبت کند. ناسا درباره‌ی ماهواره‌ی فضایی‌اش اینگونه توضیح داده است:

” ماهواره کسینی (cassini) قبلاً هم حلقه‌های یخی زحل را ثبت و عکس آن را برای زمین ارسال کرده بود. اما هیچ‌وقت چنین کیفیت و رزولوشن مناسبی در عکس‌ها نمایان نبود. ما ساختار آن را ارتقاء بخشیدیم و به‌این‌ترتیب عکس‌های جدیدی که توسط ماهواره کسینی ثبت و ارسال شد، واقعاً باکیفیت‌تر است و توانسته از این حلقه‌ها با فاصله‌ی ۰.۳ مایلی از سیاره (یا ۵۵۰ متری که تقریباً برابر با طول بلندترین برج‌های جهان است) عکس بگیرد.

این عکس‌ها آخرین عکس‌های ثبت‌شده قبل از فرورفتن ماهواره درون اتمسفر غلیظ و یخی زحل، در سال ۲۰۱۷ می‌باشد.

سرگروه تیم طراحی ماهواره‌ کسینی ، کارولین پارکو دراین‌ مورد گفت :” عکس‌هایی که این ماهواره ثبت کرد، شبیه آن است که  یک شخص، نه یک ربات از سیاره و حلقه‌ها عکاسی کرده است. انگار تنظیمات ویژه‌ای برای عکاسی به‌کاربرده شده و تمام زوایا را نیز برای عکاسی در نظر گرفته است. ترکیب‌بندی رنگی حلقه‌ها، نوردهی مناسب و زوایای دقیق آن به‌گونه‌ای ثبت‌شده که طی این سیزده سال، هیچ عکسی با این جزئیات و کیفیت از این سیاره ثبت نشده است. من به‌شخصه واقعاً با دیدن این همه زیبایی و جزئیات موجود در عکس‌ها شوکه شدم. چون تابه‌حال عکسی با این دقت و وضوح بالا از یک سیاره ندیده بودم. ثبت پرجزئیات‌ترین و بهترین عکس از سیاره‌ی زحل، حس خیلی خوبی است.

این عکس در سال ۲۰۱۱ گرفته‌شده و تغییرات ناگهانی آب‌و‌هوا در این سیاره را نشان می‌دهد.


سال ۲۰۱۷، ماهواره‌ کسینی ناسا عکس‌های جدیدی ثبت و ارسال کرد، که جزئیاتی از حلقه‌های سیاره را به نمایش گذاشت که تاکنون نه کسی دیده و نه ماهواره‌ای توانسته ثبت کند.


در این عکس که مشاهده می‌کنید، ماهواره به حلقه‌ها واقعاً نزدیک شده و توانسته این‌گونه، ساختار بی‌نقصش را نیز به رخ بکشد.

 

عکس‌ها از فاصله‌ی ۰.۳ مایلی ( یا ۵۵۰ متری) سیاره گرفته‌شده‌اند، که تقریباً برابر با طول بلند‌ترین ساختمان‌ها و برج‌های جهان است.

 

این عکس نیز قبل از فرورفتن ماهواره درون جو غلیظ و یخی حلقه‌های سیاره ثبت‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *