021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • لوازم جانبی عکاسی

  • تجهیزات صدا

  • کالای دیجیتال

  • کالای دست دوم

  • محصولات آموزشی

نشنال جئوگرافیک برنده عکس سال 2016 را منتشر کرد

نشنال جئوگرافیک برنده عکس سال 2016 را منتشر کرد

برنده عکس سال 2016 نشنال جئوگرافیک اعلام شد. علاوه بر این در بین برندگان ، عکس‌های از مناظر ، مسائل زیست‌محیطی و همچنین عکس‌های اکشن و پرتره حیوانات هم وجود داشت . تماشای این عکس‌ها به شما انگیزه و ایده‌های جدیدی می‌دهد و همچنین با سطح کار عکاسان بزرگ جهان آشنا می‌شوید. جایزه بزرگ امسال به Greg Lecoeur برای عکس ” Sardine Run” تعلق گرفت.


جایزه بزرگ + اولین جایگاه برای عکس‌های اکشن به : Greg Lecoeur برای عکس “فرار ساردین” تعلق گرفت.
در طول مهاجرت ساردین‌ها از سواحل وحشی آفریقای جنوبی ، میلیون‌ها ماهی ساردین هستند که توسط شکارچیان طبیعی مانند دلفین‌ها ، مرغ‌های ماهی‌خوار ، کوسه‌ها ، نهنگ‌ها ، پنگوئن‌ها ، بادبان ‌ماهی‌ها و شیرهای دریایی صید می‌شوند. شکار دلفین‌ها به‌طور معمول از روش‌های خاصی ، از جمله دنبال کردن طعمه و کشاندن آن‌ها تا سطح آب انجام می‌شود. در سال‌های اخیر ، به دلیل صید بی‌رویه و تغیر آب‌وهوا فرار ساردین‌ها بیشتر و بیشتر شده است و عکاسی از چنین صحنه‌ای به مراتب مشکل‌تر شده است . انتظار برای گرفتن این عکس برای من 2هفته طول کشید.

اولین جایگاه ، برای پرتره حیوانات به Varun Aditya  برنده عکس سال 2016 نشنال جئوگرافیک برای عکس ” Dragging you deep into the woods” تعلق گرفت.
این عکس را 24 جولای 2016 ، هنگام صبح در Amboli، Maharashtra، India ، در حال قدم زدن زیر بارانی دلپذیر گرفتم . نم‌نم باران با بارش بی‌وقفه خود در طول روز جنگل را برای 10 ساعت مرطوب نگه می‌داشت و از آسمان ابری هم نمی‌توانستیم فرق بین شب و روز را بفهمیم . مه غلیظ ، نسیم سرد ، سکوت دائمی می‌تواند نی‌های خروشان را آرام کند. من آنجا این زیبایی‌ها را دیدم و بلافاصله لنز ماکرو را با لنز wideعوض کردم تا این قاب را درست کنم.

نشنال جئوگرافیک برنده عکس سال 2016

جایگاه اول ، برای مسائل زیست‌محیطی به Vadim Balakin برای عکس ” Life and Death ” تعلق گرفت.
این عکس بقایای یک خرس قطبی را نشان می‌دهد که در یکی از جزیره‌های شمال Svalbard نروژ پیدا شده است. ما دقیقا نمی‌دانیم که این خرس از گرسنگی یا از پیری مرده است، ولی اگر خوب به وضعیت دندان‌های خرس نگاه کنیم می‌توانیم حدس بزنیم که خرس از گرسنگی مرده است . این روزها به دلیل گرم شدن کره زمین و وضعیت یخ‌های قطبی این گونه جانوری به شدت در معرض انقراض هستند و متاسفانه در این مناطق خرس‌های قطبی زیادی باقی نمانده است.

نشنال جئوگرافیک برنده عکس سال 2016

جایگاه اول ، برای عکس‌های از مناظر به Jacob Kaptein برای عکس ” Struggle of Life”
سال گذشته من در Marius van der Sandt Beurs شرکت کردم ، این مسابقه یک بورس تحصیلی برای تشویق کردن عکاسان جوان بود . برای یک‌سال تمام من توسط بهترین عکاسان طبیعت تعلیم دیدم تا پروژه‌ای که می‌خواستم را انجام دهم . من بازسازی یک نهر طبیعی را که در هلند بود انتخاب کردم ، اولین بار وقتی به این قسمت از جنگل رفتم و چند بار برگشتم تا از این صحنه عکس بگیرم، یک‌بار زمانی که خورشید در حال غروب کردن بود، من بیش از یک ساعت در آب سرد ایستاده بودم تا تعدادی عکس با سرعت‌های مختلف شاتر بگیرم و نهایتا این عکس ثبت شد .

نشنال جئوگرافیک برنده عکس سال 2016

دومین جایگاه ، برای عکس‌های اکشن به : Tori Shea Ostberg برای عکس ” Approach ” تعلق گرفت .
گردباد EF2 بالای سر چند خانه‌ در شهرWray Colorado ، در7 می سال 2016 در حال چرخیدن بود . قبل از اینکه گردباد به خانه‌ها برسد فرصت کردیم تا از آنجا بیرون بیاییم و در فاصله نسبتا زیادی پناه بگیریم. به محض اینکه احساس امنیت کردیم ، بیرون آمدیم تا وضعیت دیگران را هم چک کنیم. خدا را شکر همه سالم بودند ، هنگامی که به دنبال بقیه ساکنین می‌گشتم خانم جوانی از زیرزمین بیرون آمد. فهمیدم که خون زیادی از او رفته است و نیاز بود که قبل از اینکه از آنجا خداحافظی کنیم سریع سرش را ببندیم.

نشنال جئوگرافیک برنده عکس سال 2016

دومین جایگاه برای عکس پرتره از حیوانات به Michael O’Neill برای عکس ” Proud Mama” تعلق گرفت.
این ماهی مادر در یکی از دریاچه‌های شهر میامی در حال نگه‌داری و مواظبت از نوزادان خود است. او قصد دارد از نوزادان کوچک و سرخ خود تا هنگامی که به اندازه کافی بزرگ شوند دفاع کند. این ماهی در اواسط سال 1980 در جنوب آمریکا به عنوان عاملی برای کنترل جمعیت ماهی تیلاپیا شناخته شد . به خاطر داشتن روح مبارز این ماهی، آن را به عنوان ماهی پشتیبان نیز می‌شناسند.

نشنال جئوگرافیک برنده عکس سال 2016

دومین جایگاه ، برای مسائل زیست‌محیطی به Chris McCann برنده عکس سال 2016 نشنال جئوگرافیک برای عکس ” Outside Facebook HQ” تعلق گرفت.
هشتاد درصد از منطقه خلیج سانفرانسیسکو که حدود 16,500هکتار است، برای استخراج نمک توسعه‌یافته است. آب به سمت این دریاچه هدایت و با تبخیر آب‌نمک باقی‌مانده جمع‌آوری می‌شود، رنگ هر دریاچه نشان‌دهنده میزان نمک موجود در آن است. موجودات میکروسکوپی موجود رنگ آب دریاچه را مطابق میزان شوری آب تغیر می‌دهند. این دریاچه نمکی درست در کنار دفتر اصلی فیس‌بوک قرار دارد، جایی که هرروز 4,000 نفر کار می‌کنند.

نشنال جئوگرافیک برنده عکس سال 2016

دومین جایگاه ، برای عکاسی از مناظر به Alessandro Gruzza برنده عکس سال 2016 نشنال جئوگرافیک برای عکس ” Wild Rink ” تعلق گرفت .
در اولین روز سرد زمستانی سطح یک برکه یخ زده است ، و اولین بارش برف زیبایی و ظرافت خود را به رخ می‌کشد. در شرایط کم‌فشار ، باد جنوب غربی ابرها را عمودی به سمت نوک قله‌های Pale di San Martino هدایت می‌کند. در هنگام گرگ‌ومیش، سرعت شاتر طولانی دوربین، حرکت ابرها را در اطراف قله Cimon della Palar، یکی از بلندترین قله‌های Dolomites نشان می‌دهد.

نشنال جئوگرافیک برنده عکس سال 2016

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *