دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

کانن قصد دارد دو لنز RF جدید به بازار عرضه کند

کانن قصد دارد دو لنز RF جدید به بازار عرضه کند

این طرح‌ها در حالی کشف شده‌اند که قبلا هم شایعاتی مبنی بر اینکه کانن قصد دارد به جز سری L یک سری کامل لنز f/2-f/2.8 پرایم با لرزشگیر برای مانت RF عرضه کند. البته این شایعه توسط یک منبع غیرمعتبر منتشر شده است و تا به حال توسط هیچ منبعی تائید نشده است اما با توجه به شایعاتی که امروز مبنی بر عرضه لنزهای کانن 85mm f/1.8 و 100mm f/2.8 منتشر شده است می‌توان به آن توجه کرد.

طبق الگوهای منتشر شده کانن فرمول‌های اپتیکالی را برای لنزهای کانن 85mm f/1.8 و 100mm f/2.8 کشف کرده است که امکان استفاده از این لنزها به عنوان لنز پرایم با قیمت قابل قبول و همچنین لنز ماکرو را برای کاربر فراهم می‌کند.

لنزهای کانن 85mm f/1.8 و 100mm f/2.8

Canon News گفته است: «پس از کمی بحث و مشاهده‌ی این طرح‌های ثبت شده این لنزها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند به عنوان لنز ماکرو هم مورد استفاده قرار بگیرند. به نظر می‌رسد کانن قصد دارد تمامی لنزهای ارزان قیمت RF را مثل Canon RF 35mm f/1.8 با بزرگنمای 1:2 به بازار عرضه کند.»

مثل همیشه فقط یک طرح به معنی ساخت لنز جدید نیست اما با توجه به شایعات دیگر به نظر می‌رسد که کانن در این مسیر قدم برداشته است و قصد دارد یک لنز جدید به بازار عرضه کند.

از هر دوی این لنزها به خصوص اگر از سری L نباشند و قیمت کمتری داشته باشند استقبال خوبی خواهد شد. خیلی از لنزهای سری RF کانن که در حال حاضر در سطح بازار هستند عملکرد خیلی خوبی ندارند و در عین حال قیمت خیلی زیادی هم دارند و به همین خاطر رونمایی از چند لنز پرایم قبل از عرضه‌ی EOS R5 و EOS R6 اتفاق نسبتا خوبی خواهد بود.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *