021-7356

فیلمبرداری 4K به دوربین‌های سخت‌جان می‌آید، المپیوس TG-5 معرفی شد

فیلمبرداری 4K به دوربین‌های سخت‌جان می‌آید، المپیوس TG-5 معرفی شد

وقتی در تابستان به مناطق مربوط به و جنگلی یا کنار دریا سفر می‌کنید، هیچ چیز مثل عکاسی و فیلم‌برداری در کنار دریا لذت بخش نیست. به همین دلیل هم هست که شرکت الیمپوس برای تابستان امسال، دوربین جدید TG-5 را معرفی کرده است که در واقع جایگزین مدل محبوب TG-4 این شرکت و مخصوص شرایط بد آب و هوایی محسوب می‌شود. جایی که دوربین‌های کامپکت عادی مانند دوربین پیشرفته Canon Powershot SX720 HS احتمالاً با خطر آسیب دیدن روبرو هستند، دوربین‌های سری tough یا مقاوم الیمپوس مانند همین دوربین المپیوس TG-5 می‌توانند بدون مشکل عکاسی و فیلم‌برداری کنند.

دوربین المپیوس TG-5

این دوربین می‌تواند تا عمق 15 متری و تا دمای -10 دوام آورده و عملکرد خودش را حفظ کند. بدنه این دوربین در برابر ضربات غیرعمدی نیز مقاوم است و براساس بررسی‌های انجام شده، اگر از ارتفاع 2.1 متری سقوط کند، هیچ مشکلی برای عملکرد آن پیش نمی‌آید. همچنین می‌تواند حداکثر فشار وزن 100 کیلوگرم را تحمل کند.

دوربین المپیوس TG-5 از یک حسگر 12  مگاپیکسلی استفاده می‌کند که نسبت به حسگر مدل قبلی خودش که از نوع BSI CMOS 16MP بود، کاهش رزولوشن دارد. الیمپوس تاکید کرده است که این کاهش رزولوشن به منظور افزایش کیفیت دوربین (احتمالاً برای نور کم) انتخاب شده است. البته الیمپوس برای افزایش کیفیت این دوربین فقط رزولوشن آن را کم نکرده است، بلکه از پردازشگر قدرتمند TruePic VIII نیز استفاده کرده که قبلاً آن را در دوربین پیشرفته Olympus E-M1 Mark II نیز دیده بودیم. لنز دوربین المپیوس TG-5 دارای فاصله کانونی معادل 25-100mm است و بازترین دیافراگم آن بسته به مقدار فاصله کانونی ، از f/2 تا f/4.9 تغییر می‌کند. این لنز دارای یک وضعیت به نام Microscope Mode است که در آن می‌تواند برای عکاسی ماکرو از یک سوژه‌، تا 1 سانتی‌متر به آن نزدیک شود.

دوربین المپیوس TG-5

این دوربین برخی از امکانات پیشرفته دوربین اکشن TG Tracker الیمپوس را نیز در خود دارد، از جمله اینکه می‌تواند با فعال کردن یک دکمه، مشخصات شرایط محیط مانند مختصات محل عکس‌برداری، دما و فشار هوا و جهت حرکت را نیز همراه با عکس‌ها ثبت کند. البته این اطلاعات همراه Exif عکس ذخیره نمی‌شود و تنها توسط نرم‌افزار O.I. Share خود الیمپوس قابل بررسی و نمایش روی نقشه است.

دوربین المپیوس TG-5

اما مهم‌ترین نکته‌ درباره این دوربین قابلیت فیلم‌برداری UHD 4K آن است. دوربین المپیوس TG-5 می‌تواند علاوه بر ضبط ویدئو‌های 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه، در حالت Full HD نیز ویدئو‌های اسلوموشن 120 فریم بر ثانیه را نیز ضبط کند که برای ثبت صحنه‌های پر جنب و جوش طبیعت فوق‌العاده است. همراه با دوربین TG-5 چندین وسیله جانبی کاربردی دیگر نیز معرفی شده است که از آن جمله می‌توان به قاب لنز ضد آب تله و واید فیش‌آی، یک راهنمای LED و یک دیفیوزر فلاش اشاره کرد که همگی تا عمق 45 متری ضد آب هستند.

دوربین المپیوس TG-5 از ماه آینده با قیمت 500 دلار وارد بازار می‌شود و به محض ورود به بازار ایران می‌توانید آن را از نورنگار تهیه کنید. در ادامه می‌توانید گالری عکس‌های گرفته شده با این دوربین را که توسط وب‌سایت DPreview منتشر شده است مشاهده کنید. عکس‌های اصلی با رزولوشن کامل از وب‌سایت ناشر قابل دریافت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *