021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی دوربین نیکون D7200 + ویدئو

بررسی دوربین نیکون D7200 + ویدئو
دوربین نیکون D7200 فاقد فیلتر Low Pass است. سنسور ۲۴ مگاپیکسلی این دوربین تصاویر را با دقت 6000×4000 ثبت می‌کند. دامنه ISO 100-25,600 بوده و امکان فیلم‌برداری با دقت Full HD و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه هم برای این دوربین منظور شده است. حداکثر سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ثانیه و سرعت عکاسی پیاپی ۶ فریم بر ثانیه می‌باشد. نمایشگر ۳٫۲ اینچی دوربین نیکون D7200 هم با دقت ۱٫۲ میلیون نقطه‌ای است.
باتری این دوربین هم باتری لیتیومی EN-EL15 است.نیکون مدعیست حجم بافر را افزایش داده و در هنگام عکاسی با فرمت NEF یا LARGE JPG شما قادر خواهید بود تا ۱۰۰ عکس پیاپی را ثبت کنید این در حالیست که D7100 تنها قادر به ثبت ۳۳ عکس بود. از دیگر امکانات جدید این دوربین نسبت به مدل پیشین هم تجهیز به WiFi و NFCاست که به کمک آن می‌توانید از اپلیکیشن مخصوص نیکون استفاده کنید. همچنین مود عکاسی جدید Flat و مود فیلمبرداری Time-Lapse Movies هم به امکانات این دوربین اضافه شده‌اند. خروجی HDMI جدید در دوربین نیکون دی ۷۲۰۰ از گونه مینی به فول سایز تغییر پیدا کرده است.
دوربین نیکون D7200

مقدمه

تقریباً ۲ سال پس از معرفی دوربین موفق D7100 شرکت نیکون دوربین نیکون Nikon D7200 را به عنوان جایگزین آن معرفی نمود . اگرچه دوربین نیکون Nikon D7200 ارتقاء همه جانبه ای محسوب نمی شود اما ویژگی های مهمی را دربر دارد که عبارتند از : بافر بزرگتر ، عملکزد بهینه شده سیستم اتوفوکوس در نور کم ، تصویربرداری ویدیویی ۶۰p ، ارتباط WiFi و NFC و افزایش ۱۵ درصدی عملکرد باتری .

ویژگی های اصلی دوربین نیکون D7200 

حسگر ۲۴٫۲ مگاپیکسل بدون فیلتر پایین گذر ، سیستم اتوفوکوس ۵۱ نقطه ای حساس به -۳EV ، دامنه حساسیت ۱۰۰-۱۲۸۰۰ قابل گسترش تا ۱۰۲۴۰۰ ( فقط در حالت سیاه و سفید ) ، مانیتور ( فقط در حالت سیاه و سفید ) ، مانیتور ۳٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰۰۰۰ نقطه ، دو محفظه کارت حافظه sd و بدنه آلیاژ منیزیوم مقاوم در برابر عوامل محیطی .

بدنه و طراحی

طراحی دوربین نیکون Nikon D7200 نسبت به مدل قبلی D7100 تغییری نکرده است . در جلوی دوربین لامپ کمکی اتوفوکوس ، دکمه مشاهده عمق میدان و دکمه قابل برنامه ریزی Fn قرار دارند . در قسمت جلو و سمت چپ دوربین نیز دکمه های مربوط به فلاش ، برکتینگ و انتخاب فوکوس دیده می شوند .

دوربین نیکون D7200

طراحی پشت دوربین همان طراحی استاندارد دوربین های نیکون است و بیشتر دکمه ها در سمت چپ مانیتور واقع شده اند . دکمه های اصلی در سمت راست مانیتور شامل دکمه کنترلر ، سوئیچ انتخاب حالت ویدیو و دکمه چرخان تنظیمات می باشد . مانیتور دوربین نیکون D7200 همانند مانیتور دوربین D7100 بوده ، عیر متحرک و غیر لمسی است.

از نظر ارگونومیکی دوربین نیکون D7200 بسیار راحت در دستان شما جای می‌گیرد و دکمه ها ( غیر از دکمه پخش ) همان جایی هستند که بایستی باشند . شاید تنها ایراد طراحی بدنه اندازه کوچک دستگیره دوربین است.

دوربین نیکون D7200

قسمت بالای دوربین شباهت زیادی با دوربین نیکون Nikon D7100 دارد. در سمت چپ دکمه انتخاب حالات عکسبرداری با قفل مرکزی قرار دارد. گرچه دوربین نیکون D7200 در زمره دوربین‌های رده بالای نیکون است اما وجود حالات Auto و SCENE نشان دهنده توجه نیکون به کاربران آماتور عکاسی است.

در زیر دکمه انتخاب حالات دکمه انتخاب نوع عکسبرداری ( Drive ) قرار گرفته است. در سمت راست نمایشگر اطلاعات ، دکمه های نورسنجی ، جبران نوردهی و ضبط ویدیویی واقع شده اند. جالب است که می توانید دکمه ضبط ویدیویی را برای تنظیم حساسیت ( ISO ) برنامه ریزی کنید.

مانیتور و منظره یاب

مانیتور و منظره یاب دوربین نیکون D7200 تغییر چندانی نداشته اند. مانیتور ۳٫۲ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰۰۰۰ نقطه از نوع غیر متحرک و غیر لمسی است. این مانیتور در محیط های پرنور عملکرد قابل قبولی ارائه می دهد.

دوربین نیکون D7200

منظره یاب دوربین نیکون D7200 دارای کیفیت بسیار خوبی است. منظره یاب از نوع منشور پنج وجهی بوده و پوشش ۱۰۰ درصد با بزرگنمایی ۰٫۹۴x ارائه می دهد. برخلاف مدل های بالاتر ، این منظره یاب از قابلیت تشخیص چهره هنگام عکسبرداری از طریق منظره یاب پشتیبانی نمی کند. ( در حالت Live View پشتیبانی می شود)

حسگر

حسگر دوربین D7200 و D7100 در نگاه اول مشابه به نظر می رسند اما اختلاف ۱۰۰ هزار پیکسلی و عدم وجود پدیده نویز نواری ( Banding ) در دوربین نیکون D7200 نشان دهنده تفاوت این دو حسگر می‌باشد. شباهت ظاهری دو حسگر نشان می دهد که حسگر دوربین نیکون D7200 نمونه ارتقاء یافته حسگر دوربین D7100 ساخت شرکت توشیبا است.

تصویربرداری

دوربین نیکون D7200 می تواند با رزولوشن Full HD 1080p با سرعت ۳۰/۲۵ فریم در ثانیه و همچنین با سرعت ۶۰/۵۰ فریم در ثانیه در حالت کراپ ۱٫۳x تصویربرداری نماید. تصاویر ویدیویی را می توانید علاوه بر ذخیره سازی بر روی یکی از کارت های حافظه ، از طریق پورت HDMI به ضبط کننده خارج از دوربین منتقل نمایید.

اختصاص منوی تصویربرداری امکان تنظیمات مستقلی مثل تراز سفیدی و استایل را به شما می دهد. متاسفانه امکان تنظیم دیافراگم هنگام شروع تصویربرداری وجود ندارد. همچنین محدودیت ضبط با سرعت ۶۰p فقط در حالت کراپ ۱٫۳x را درنظر داشته باشید.

ارتباط WiFi و NFC

همانند سایر دوربین های این رده ، دوربین نیکون D7200 نیز مجهز به سیستم ارتباطی WiFi و NFC می‌باشد. هنگام برقراری ارتباط WiFi ، در نرم افزار گوشی هوشمند دو انتخاب پیش رو دارید : عکسبرداری ( Take Photos ) و مشاهده عکس ها ( View Photos ) .

[relatedpost post=”18501″]

با انتخاب گزینه عکسبرداری می توانید بصورت مشاهده مستقیم ( Live View ) فوکوس را تنظیم کرده و از طریق گوشی عکسبرداری نمایید. گزینه مشاهده عکس ها هم به شما امکان مشاهده عکس های درون کارت حافظه را می دهد. با انتخاب یکی از عکس ها گزینه دانلود با رزولوشن اصلی ، رزولوشن VGA یا رزولوشن توصیه شده ظاهر می گردد.

دوربین نیکون D7200

نکات مثبت :

بهترین کیفیت عکس در رده دوربین‌های APS-C

بهترین عملکرد در محیط های کم نور

عملکرد عالی تعقیب سوژه از طریق منطره یاب

حساسیت تمام نقاط فوکوس تا -۳EV

طراحی ارگونومیک خیلی خوب و رابط کاربری عالی

دوام باتری عالی

نکات منفی :

عدم وجود کنترل دیافراگم هنگام تصویربرداری

عملکرد محدود اپلیکیشن WiFi

سیستم اتوفوکوس کند

2 دیدگاه

  • علی سعادت دهقان گفت:

    سلام لطفا عنوان مقاله رو اصلاه بفرمایید

    • مهلا شریفان (کارشناس فروش) گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون از توجه و دقت شما
      اصلاح شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه