دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

بررسی لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

بررسی لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

در بررسی لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM یکی از اولین لنزهای شخص ثالث اصلی موجود برای سیستم Nikon Z است که نه تنها دارای سیستم فوکوس خودکار چشمگیر است، بلکه دارای دکمه عملکرد لنز قابل تنظیم (L-Fn) و کنترل است.

بسیاری از تولیدکنندگان شخص ثالث اخیراً بازار را با لنزهای فوکوس دستی برای سیستم های بدون آینه پر کرده اند. و در حالی که اینها عالی هستند، با اخطار عدم اتصال الکترونیکی به دوربین و البته بدون فوکوس خودکار همراه هستند. اکثر لنزهای شخص ثالث از چین، ژاپن و کره از این روند پیروی می کنند، اما استثناهایی مانند YN85mm f/1.8 وجود دارد.

 لنز دوربین نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

لنز جمع و جور و سبک وزن Yongnuo در ابتدا برای سونی E-mount طراحی شده بود و دارای دیافراگم سریع f/1.8 است که آن را برای عکاسی پرتره و طبیعت بی جان ایده آل می کند. همچنین با قیمت بسیار مقرون به صرفه فقط 350 تا 380 دلار (بسته به پایه) عرضه می شود. حتی اگر بهترین عملکرد را نداشت – ما نمی‌دانستیم چه چیزی باید انتظار داشته باشیم – تصمیم گرفتیم فقط بر اساس آن قیمت نگاهی به این لنز بیندازیم.


لنز Yongnuo 85mm f/1.8 از کنترل دستی و فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و از 9 عنصر تشکیل شده است که در هشت گروه از جمله یک عنصر با پراکندگی کم و وعده پوشش غیر ساختاری برای کاهش شبح‌ها و شعله‌ور شدن، قرار گرفته‌اند. این با دیافراگم به هفت پره جفت می شود. فوکوس خودکار توسط یک موتور پله‌ای دیجیتال (DSM) کار می‌کند که امکان فوکوس بی‌صدا (حتی با ویدیو) را فراهم می‌کند که به طرز شگفت‌انگیزی دقت لنز را در قیمت پایین دارد.

بررسی لنز دوربین نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

وزن لنز کامپکت فقط 0.76 پوند (346 گرم)، دارای رزوه فیلتر 58 میلی‌متری است و اندازه‌ی جیبی آن تنها 2.64 در 3.46 اینچ (67 در 88 میلی‌متر) است که سفر و استفاده از آن را بسیار آسان می‌کند.

علیرغم قیمت پایین، لنز فوق العاده خوش ساخت است و دارای یک واشر آب و هوا بر روی پایه کروم و روکش طلا است. لنز فول فریم  ضد گرد و غبار و آب و هوا طراحی شده است و دارای سرنیزه فلزی جامد است که کاملاً محکم و بادوام به نظر می رسد.

برخلاف بسیاری از لنزهای قبلی Yongnuo که تا حد زیادی از نظر طراحی پلاستیکی بوده اند، بدنه تمام فلزی این لنز خاص حتی دارای لوگوی برند و “85” حک شده و رنگ آمیزی شده روی لنز است که به آن احساس “ممتاز” بسیار بیشتری نسبت به طرح های قبلی لنزهای دیگر این شرکت می دهد. 

بررسی لنز دوربین نیکون

سخت‌افزار لنز را می‌توان با یک پورت USB-C به‌طور مجزا در پایین لنز نزدیک پایه دوربین به‌روزرسانی کرد. باید اعتراف کنم که این طراحی را برای درگاه USB-C دوست ندارم، زیرا در حالی که زیبا و محتاطانه است، امن نیست. از آنجایی که در قسمت بیرونی استوانه قرار دارد و “کراوات” ندارد، می توان به راحتی پوشش لاستیکی درگاه اتصال را از دست داد. اگر این اتفاق بیفتد، طراحی مهر و موم شده در برابر آب و هوا از بین می رود زیرا آب، گرد و غبار و خاک، همه می توانند به ناحیه الکترونیکی لنز راه پیدا کنند. امیدواریم راه حل بهتری در نسل های آینده لنز ارائه شود.

بررسی لنز نیکون

 

بررسی لنز Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

هنگام نصب، سمت چپ لنز دارای سوئیچ AF/MF است که مستقیماً در زیر دکمه قابل تنظیم L-Fn قرار گرفته است و حلقه کنترل بزرگ (همچنین قابل تنظیم) به جلوی استوانه منتهی می شود. خود حلقه کنترل به راحتی در دست است و به اندازه کافی شیاردار است که کنترل آن با یک موتور فوکوس نیز آسان است، اما حلقه با مقاومت کمی بسیار شل حرکت می کند، به این معنی که هنگام کنترل دستی می توان به راحتی از نقطه عبور خود گذشت.

به طور واقع بینانه، با ویژگی فوکوس خودکار که به خوبی کار می کند، اکثر کاربران احتمالاً این حلقه را با دیافراگم یا کنترل ISO تعویض می کنند تا گردش کار شخصی خود را آسان تر کنند.

 لنز دوربین نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

تنها چیزی که به نظر می رسد لنز فاقد  تثبیت کننده داخلی است که ممکن است فقط برای کاربران سیستم های Z50 یا Z fc که فاقد ویژگی تثبیت کننده در دوربین هستند مشکل ساز باشد.

در نهایت، شایان ذکر است که لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM دارای حداقل فاصله فوکوس 0.8 متر، حداکثر بزرگنمایی 0.13x و حداکثر دیافراگم f/16 است. با توجه به فاصله کانونی واقعی لنز، به هر حال نباید هیچ موقعیتی وجود داشته باشد که لازم باشد از حداقل فاصله به سوژه خود نزدیکتر باشید. علاوه بر این، این همان چیزی است که لنزهای ماکرو برای آن طراحی شده اند.

هندلینگ و عملکرد لنز نیکون

در کمال تعجب، عملکرد فوکوس خودکار در واقع بسیار سریع بود. نه، این لنز به سرعت لنز 85 میلی‌متری f/1.8 Nikon Z 85 نیست، اما با توجه به تفاوت قیمت (قیمت لنز نیکون به طور منظم 800 دلار است)، یک معامله نسبتاً منصفانه است. از نظر عملکرد، هم در محیط های منظره و خیابانی و هم در استودیو برای جلسات پرتره، فوکوس خودکار روی بدنه Z6 II بسیار دقیق بود و نتایج بسیار واضحی را ایجاد کرد، حتی در هنگام عکاسی در حالت باز با f/1.8.

لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

 f/1.8 با Yongnuo 85mm f/1.8 Z DF DSMعکس پرتره با

در حالی که بوکه به اندازه همتای اصلی نیکون خود “کرم” نیست و تلفظ می شود، اما همچنان ظاهری صاف و جذاب با جدایی بسیار خوبی از سوژه به پس زمینه و پیش زمینه دارد.

لنز Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

معرفی لنز جدید نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

در بیشتر موارد، انحراف رنگی بسیار کمی وجود دارد، اما برخی  انحرافات جانبی قابل توجه و رنگ آمیزی به سمت لبه های فریم وجود دارد. خبر خوب این است که این مشکلات به راحتی با استفاده از نمایه‌های موجود در اکثر برنامه‌هایی مانند Adobe Lightroom و Capture One Pro – یا حتی درون دوربین، اصلاح می‌شوند.

موتور فوکوس خودکار در هنگام استفاده از تنظیمات فوکوس خودکار چشم/صورت بسیار دقیق است و قادر است مدل متحرک را به راحتی در حین عکاسی ردیابی کند که فقط برای بخش کوچکی از تصاویر فوکوس ندارد، و من آن را با فوکوس خودکار بر اساس سابقه خودم خطای کاربر نسبت می‌دهم.

جدید ترین لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

حتی در مقایسه با Nikon 85mm f/1.4 G (F-mount)، عکاسی با f/1.8 تا f/8 برای پرتره‌ها، در کنار هم، تفاوت عمده‌ای وجود نداشت، به‌جز خط‌نگاری که من برای عکس تصحیح نکردم. 

بررسی لنز جدید نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

با F/5.6 با Yongnuo 85mm f/1.8 DF DSM عکاسی شده است

نقد و بررسی لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

با F/5.6 با Nikon 85mm f/1.4 G (mount F) گرفته شده است

باز هم، زمانی که عکس‌برداری  باز است، لنز در وسط قاب به‌طور چشمگیری واضح است، و حاشیه‌ها فقط در لبه‌های بیرونی دیده می‌شوند، و حتی در آن زمان به راحتی با دوربین یا نرم‌افزار قابل استفاده است. پروفایل های لنز وقتی لنز را بین f/2.8 تا f/11 قرار می‌دهید، عملکردش فوق‌العاده واضح است.

معرفی لنز های نیکون

معرفی لنز جدید نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM
معرفی لنز
معرفی لنز نیکون

لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM ارزش خرید را دارد ؟

با تعداد لنزهای دستی موجود برای سیستم‌های بدون آینه نیکون، معرفی لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM میلی‌متری Z DF DSM مجهز به فوکوس خودکار بسیار خوشایند است. در حالی که فوکوس خودکار به اندازه لنز نیکون S برتر نیست، گزینه Yongnuo به طور قابل توجهی ارزان تر است و همچنان نتایج دقیق و چشمگیری را در اختیار شما قرار می دهد.

ارزش لنز زمانی که سرعت، عملکرد و وضوح آن را در نظر می گیریم آشکارتر می شود، علاوه بر این، می توانید حلقه کنترل و دکمه L-Fn را مطابق با نیازهای خاص خود با نصف قیمت نیکون سفارشی کنید. 

بررسی Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM


آیا گزینه های جایگزین برای لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM وجود دارد؟

خبر خوب این است که اگر خیلی نگران داشتن یک لنز الکترونیکی / فوکوس خودکار نیستید، چندین جایگزین برای هر دو پایه Z و همچنین گزینه های F-mount وجود دارد. این شامل لنز 399 دلاری Viltrox 85mm f/1.8Z AF است که همانطور که از نامش مشخص است دارای فوکوس خودکار است، لنز Nikon Z 85mm f/1.8 S با قیمت 800 دلار، یا Nikon 85mm f/1.8 G با قیمت 426 دلار و Nikon 85mm f/14 با قیمت 1447 دلار. برای F-mount با آداپتور FTZ جفت شده است.

در مورد گزینه های فوکوس دستی، Samyang/Rokinon 85mm f/1.4  با قیمت 399 دلاری، Venus Optics 85mm f/5.6 Ultra Macro با قیمت499 دلاری، Lensbaby Velvet 85 با قیمت 499 دلار و در نهایت Mitakon 85mm f/1.2 با قیمت 499 دلار وجود دارد. بدیهی است که عیب این موارد عدم ارتباط الکترونیکی با بدنه دوربین است.

 نقد و بررسی لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM

 

کد تخفیف نورنگار

چرا باید لنز نیکون Yongnuo YN85mm f/1.8 Z DF DSM را بخرید

با وجود برخی کاستی‌های جزئی، لنز Yongnuo 85mm f/1.8 DF DSM برای دوربین‌های بدون آینه نیکون Z ، جمع‌وجور، سبک وزن، سریع و قابل تنظیم است و دارای سیستم فوکوس خودکار دقیقی است که آن را برای عکاسی پرتره مفید می‌کند. و عکاسی از طبیعت بی جان که یک معامله مطلق است.

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *