021-7356

نیکون از یک لنز الترا واید سری Z رونمایی کرد

نیکون از یک لنز الترا واید سری Z رونمایی کرد

به دلیل شعاع بزرگتر دهانه سری Z لنز نیکون Z 14-30mm طراحی صاف‌تری دارد و دیگر از قطعه جلویی خمیده که در لنز‌های الترا واید مرسوم است خبری نیست. بدون این قطعه، امکان نصب فیلترهای پیچی 82 میلی‌متری بر روی این لنز فراهم شده است. طول لنز 88.9 میلیمتر است و وزن آن حدود 500 گرم است.

 

نیکون می‌گوید طراحی اپتیکال این لنز، برای سنسورهایی که رزولوشن بالایی دارند، مانند سنسور Z7 مناسب است. این لنز از یک طراحی جدید استفاده می‌کند و در آن از 4 عنصر انتشار فوق‌العاده کم، چهار عنصر شبه‌کروی و پوشش نانو کریستال ضد بازتاب استفاده می‌کند. علاوه بر این، در این لنز از جدیدترین موتور پله‌ای نیکون برای فوکوس خودکار استفاده شده است که بی‌صداتر و سریع‌تر از موتورهای قدیمی است. نیکون ذکر کرده است که این لنز صدای فوکوس حین ضبط ویدئو را نیز کاهش می‌دهد.

 

نمایشگاه CES 2019

 

مانند بدنه‌های سری Z این لنز نیز ضد رطوبت و گردوغبار است. مانند دیگر لنزهای سری Z یکی از حلقه‌های لنز نیز می‌تواند برای کنترل فوکوس، جبران نوردهی و یا دهانه شاتر سفارشی‌سازی شود.

 

نیکون در نمایشگاه CES از یک کیت فیلم‌میکر برای Z6 نیز رونمایی کرد. در کنار بدنه بدون‌آینه، این کیت شامل لنز Nikkor Z 24-70mm f/4 S و آداپتور لنز FTZ می‌باشد. یک مانیتور رکوردر 5 اینچی Atomos Ninja V 4K HDR نیز در کنار + Rode VideoMic Pro، گیم‌بال دستی سه جهته MOZA Air 2، باتری دوربین اضافه، کابل HDMI، عضویت دوازده ماهه Vimeo و یک دوره ویدئوی آنلاین با عنوان هنر ساخت موزیک ویدئو که از ساخته‌های مدرسه نیکون است، در این مجموعه گنجانده شده است.

 

آخرین اخبار CES 2019

 

جی وناتر، معاون اجرایی نیکون برای معرفی این محصولات گفت: ” لنز Nikkor Z 14-30mm با استفاده از تکنولوژی‌های برتر صنعت لنز در حالی که تا حد ممکن کوچک و قابل‌حمل است، برتری اپتیکال سیستم Z را به نمایش می‌گذارد. سری Z نیکون یک سیستم دوربین قدرتمند برای انواع تولید ویدئو است و با کیت فیلم‌میکر Z6 برای فیلم‌بردارها و تولیدکننده‌های محتوا تجهیزات موردنیاز برای شروع ثبت ویدئوهایی با کیفیت بالا را با بهترین دوربین هیبریدی بازار فراهم کرده‎‌ایم.

 

این لنز نیکون Z 14-30mm از ابتدای بهار با قیمت تقریبی 1300 دلار به بازار عرضه می‌شود. کیت فیلم‌میکر Z6 نیز اواخر همین ماه با قیمت 4000 دلار به بازار عرضه می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *