دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نیکون از کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز زوم دنیا رونمایی کرد

اخبار عکاسی
نیکون از کوچک‌ترین و سبک‌ترین لنز زوم دنیا رونمایی کرد

برخی اوقات همین موارد کوچک باعث افزایش فروش محصول می‌شوند. برای مثال AirPod مجانی خیلی از افراد را نسبت به ارتقاء گوشی موبایل قدیمی خودشان ترغیب کرد. نیکون نیز امیدوار است لنز Nikon Z 24-50mm f/4-6.3 نیز همان کاری را برای Nikon Z5 انجام دهد که Nikkor Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR Pancake برای Z50 انجام داد.

این لنز Nikkor باعث شد Z50 از یک دوربین جالب به یک دوربین واقعا دوست‌داشتنی و جمع و جور تبدیل کند. با وجود اینکه لنز جدید Nikon 24-50mm f/4-6.3 خیلی هم جمع و جور نیست و یا از لحاظ فاصله کانونی هم خیلی وسیع نیست، با وزن 195 گرم یک لنز کوچک و سبک محسوب می‌شود. هر دو لنز از ماکزیمم دیافراگم f/6.3 در انتهای محدوده‌ی فاصله کانونی بهره می‌برند که حتی برای یک لنز کیت هم خیلی بسته محسوب می‌شود. البته این مشکل با وجود عملکرد ایزو فوق‌العاده‌ی لنزهای سری Z احتمالا خیلی به چشم نخواهد آمد.

لنز Nikon Z 24-50mm f/4-6.3

نیکون امیدوار است که ابعاد کوچک این لنز و محدوده کانونی «همه-کاره» آن باعث شوید خرید این لنز به صورت کیت همراه با Z5 یک گزینه‌ی غیرقابل مقاومت برای افرادی باشد که می‌خواهد دوربین خودشان را ارتقاء دهند و یا برای اولین بار یک دوربین فول فریم تهیه کنند و بودجه و تجربه کافی را برای لنزهای اضافی ندارند.

مطمئنا برای افرادی که با گوشی هوشمند عکاسی می‌کنند (که یکی از گروه‌های هدف نیکون هستند) ایده‌ی داشتن یک دوربین با لنز قابل تعویض ممکن است خیلی وسوسه برانگیز است و به همین خاطر نیکون تلاش کرده است یک لنز همه کاره‌ی کوچک به آن‌ها بدهد که بتواند بدون افزایش حجم خیلی زیادی، جایگزین گوشی‌های موبایل این افراد شود.

البته با وجود گوشی‌های موبایلی که تا 100 برابر زوم بیشتری را ارائه می‌دهد (با وجود نتایج نسبتا ضعیف)، زوم 2 برابری این لنز جدید خیلی کم به نظر می‌رسد. اما با وجود یک لنز ED و یک عنصر کروی برای کاهش اعوجاج‌های لنز و حلقه فوکوس قابل تنظیم، مطمئنا خریداران احتمالی مزایای یک ابزار عکاسی جداگانه را به خوبی درک خواهند کرد.

در حال حاضر این لنز فقط به صورت کیت به همراه دوربین Nikon Z5 عرضه می‌شود اما طبق گفته‌ی خود کمپانی نیکون، در آینده می‌توان این لنز را به صورت جداگانه هم تهیه کرد.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *