021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین نیکون Z6II و Z7II معرفی شدند

دوربین نیکون Z6II و Z7II معرفی شدند

نیکون از دوربین‌های Z6II و Z7II رونمایی کرد. این محصولات نسل جدید دوربین‌های بدون آینه سری Z نیکون هستند که قدرت پردازشی بیشتری دارند، از دو عدد کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند و توانایی‌های اتوفوکوس و عکاسی پیاپی آن‌ها نیز تقویت شده است.

برای افرادی که اطلاع زیادی از بازار ندارند، احساس می‌شود که این دوربین‌ها از خیلی وقت پیش معرفی شده‌اند ولی Z6 و Z7 فقط دو سال پیش رونمایی شدند. ولی سرعت بالای تغییرات در بازار دوربین‌های فول فریم باعث شده است که تصور شود این دوربین‌ها خیلی وقت پیش معرفی شده‌اند. اکنون دو سال پس از معرفی اولین دوربین‌های سری Z نیکون از Z6II و Z7II رونمایی کرده است.

[relatedpost post=”186340″]

البته این دوربین‌ها نسخه‌ی تغییر یافته‌ی دوربین‌های قدیمی هستند و یک دوربین کاملا جدید نیستند. نیکون با عرضه‌ی دوربین‌های Z6 و Z7 عملکرد خیلی خوبی داشت و دوربین‌های جدید هم به جای اینکه کاملا از اول شروع کنند، از همان نقاط قوت استفاده کرده‌اند.

نیکون Z6II و Z7II از بیرون کاملا شبیه به مدل‌های قبلی خودشان هستند و تغییرات مهم در داخل آن‌ها رخ داده است. این دوربین‌های رده بالای نیکون از پردازشگر Expeed دوگانه برای عکاسی پیاپی با سرعت بیشتر استفاده می‌کنند و عمق بافر آن‌ها نیز بیشتر است. قدرت پردازشی بیشتر این دوربین‌ها نیز امکان اتوفوکوس با کمک چشم انسان و حیوانات را هم در زمان فیلمبرداری فراهم کرده است و می‌توانید در شرایط نوری تا -6EV با دیافراگم f/2 نیز از اتوفوکوس استفاده کنید.

عکاسی پیاپی سریع‌تر

هر دو دوربین در عکاسی پیاپی سرعت خیلی بالایی داشتند ولی اکنون سریع‌تر هم شده‌اند. سرعت عکاسی پیاپی دوربین نیکون Z6II برابر با 14 فریم بر ثانیه است و می‌‎تواند تا 124 عکس 12 بیتی RAW یا 200 عکس JPEG این سرعت را حفظ کند. نیکون Z7II نیز می‌تواند سرعت 10 فریم بر ثانیه را برای 77 عکس 12 بیتی Raw و همچنین 200 عکس JPEG حفظ کند.

درست است که نرخ فریم Z6II بیشتر است ولی سرعت عکاسی پیاپی 10 فریم بر ثانیه‌ی Z7 برای دوربینی با این رزولوشن فوق‌العاده است و عمق بافر Raw هر دو دوربین نیز فوق‌العاده است.

سنسورها

افزایش قدرت پردازشی و قدرت حافظه‌ی هر دو دوربین نیکون Z6II و Z7II به شکل چشمگیری افزایش داشته است اما سنسورها همان چیزی هستند که در مدل‌های قبلی مورد استفاده قرار گرفته بودند. نیکون Z6II از یک سنسور 24.5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و می‌تواند به عنوان یک دوربین همه کاره شناخته شود. Z7II نیز همان سنسور 45.7 مگاپیکسلی Z7 را دارد.

همانطور که اطلاع دارید سری Z یک دوربین جدید دیگر هم دارد. دوربین عکاسی نیکون Z5 با سنسور 24 مگاپیکسلی رده پائین‌تر از Z6II است و برای افرادی طراحی شده است که قصد دارند به دوربین‌های فول‌فریم نیکون روی بیاورند.

فیلمبرداری نیکون Z6II و Z7II

هر دو دوربین توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K 60P را دارند. دوربین Z7II از همان ابتدا این توانایی را به همراه دارد ولی Z6II تا فوریه 2021 امکان پشتیبانی از این قابلیت را ندارد.

با وجود اینکه نیکون Z7II از همان ابتدا از فیلمبرداری 4K 60P پشتیبانی می‌کند اما این ویدیوها را به صورت کراپ شده با فرمت DX ضبط می‌کند ولی Z6II پس از به روزرسانی ویدیوهای 4K را با استفاده از عرض کامل سنسور ضبط خواهد کرد. خریداران Z6II باید مدت بیشتری برای استفاده از قابلیت فیلمبرداری 4K 60p صبر کنند ولی با این وجود Z6II گزینه بهتری برای فیلمبرداری است زیرا اولا خبری از فاکتور کراپ نیست و ثانیا به دلیل داشتن فتوزیت‌های بزرگتر محدوده داینامیک و کنترل نویز آن نیز خیلی بهتر است.

اسلات کارت حافظه دوگانه

دوربین‌های Z6 و Z7 اورجینال به دلیل پشتیبانی از یک اسلات کارت XQD انتقادهای زیادی را در پی داشتند. با آپدیت‌های نرم‌افزاری بعدی این دوربین‌ها از فرمت CFexpress نیز که از لحاظ فیزیکی شبیه به کارت‌های XQD هستند پشتیبانی می‌کردند. با این وجود درخواست‌های زیادی در بین عکاس‌ها و فیلمبردارها برای انعطاف‌پذیری و امنیت اسلات دوگانه وجود داشت.

به همین خاطر نیکون در این دوربین‌های جدید از یک عدد اسلات CFexpress و یک عدد اسلات UHS-II استفاده کرده است. این موضوع برای فیلمبردارهایی که دوست دارند از کارت‌های مشابه برای فیلمبرداری استفاده کنند خیلی خوشایند نیست ولی برای افرادی که از دیگر دوربین‌های نیکون به این دوربین‌‎ها روی می‌آورند تصمیم خیلی خوبی بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *