دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

نیکون Z9 با قابلیت انتخاب صدای شاتر معرفی شد

اخبار عکاسی
نیکون Z9 با قابلیت انتخاب صدای شاتر معرفی شد

نیکون Z9 با توانایی تغییر صدایی که شاتر الکترونیکی ایجاد می کند و همچنین با پخش زنده ای که این شرکت نشان داد در حال معرفی است .

 

در حالی که نیکون سال گذشته اعلام کرد توانایی شخصی سازی صدای شاتر دوربین Z9 را دارد ، سفت‌افزار بتا که اجازه این قابلیت را می‌دهد هرگز به طور گسترده در اختیار مشتریان قرار نگرفت.

 

نیکون مشابه کاری که سال گذشته انجام داد ، صدای شاتر قابل انتخاب را در پخش زنده ای که در YouTube منتشر کرد و توسط Nikon Rumors مشاهده شد ، به اشتراک گذاشت. بحثی که حدود دو ساعت و هفت دقیقه به طول انجامید.

 

ارائه دهنده نیکون سه صدایی را به نمایش می گذارد که در حال حاضر در دسترس هستند و از آنجایی که Z9 دارای یک شاتر کاملا الکترونیکی است، صدا کاملا اختیاری است . کلیک استاندارد Z9 ، یک کلیک بیشتر شبیه به دوربین DSLR ، و  صدای شاتر که بیشتر شبیه به آنچه از دوربین فیلم نیکون شنیده می شود، است.

 

علاوه بر امکان انتخاب بین این گزینه ها ، میزان صدای شاتر را می توان بین یک تا پنج تنظیم کرد ، یکی بی صدا و پنج بلندترین است.

 

یکی از صداهایی که سال گذشته به نمایش درآمد ، صدای میو گربه بود ، که نشان می‌دهد نیکون در مقطعی علاقه داشت به عکاسان این توانایی را بدهد که فراتر از صداهای سنتی دوربین و جلوه‌های صوتی ، صدایی سرگرم‌کننده را گسترش دهند . این گزینه در سال جاری نمایش داده نشد . با این حال ، این شرکت در چت یک نظرسنجی برگزار کرد و از بینندگان پرسید که آیا می‌خواهند دوربین بتواند صداهای دیگری تولید کند ، که 93٪ پاسخ مثبت دادند.

 

از نظر فنی ، ویژگی صدای شاتر سفارشی که در سال 2022 نشان داده شد ، نمونه اولیه ای بود که فقط برای سرگرمی ساخته شده بود ، اما نیکون می گوید که پاسخ به آن آنقدر مثبت بود که تصمیم گرفت آن را به یک ویژگی واقعی تبدیل کند .

 

با توجه به اینکه دلیل واقعی تبدیل شدن این ویژگی به دلیل بازخورد مثبت بود ، منطقی است که اگر این ویژگی به خوبی مورد استقبال قرار گیرد ، نیکون صداهای دیگری ، از جمله صداهای سرگرم کننده مانند میو گربه ، را اضافه خواهد کرد. اگر چنین است ، امیدواریم که یک سال کامل دیگر به نتیجه نرسد.

نویسنده : پشتیبانی نورنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *