021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سفر یکروزه به روستای آهار

سفر یکروزه به روستای آهار

روستای آهار در شمال شرقی تهران در بخش اوشان، منطقه رودبار قصران قرار گرفته است. باغستان و روستای قدیمی خوش آب و هوایی که به دلیل داشتن طبیعت بکر همیشه مورد توجه بسیاری از گردشگران و طبیعت دوستان بوده است. چمن زارهای وسیع، با غ ها و درختان کهن سال زیبایی کم نظیر و چشم نوازی به این تکه از دامنه های البرز بخشیده اند.

 

مطلب مرتبط:ترفندهای عکاسی با موبایل در سفر

 

pixel

 

آهار در حقیقت در محل تلاقی دو تنگه ای قرار دارد که یکی به سمت شمال غرب به ده تنگه و دیگری به سمت جنوب غرب به منطقه و مزارع و آبشار شکر آب و قله توچال و مرز شهرستانک منتهی می شود.

 

مطالعه بیشتر:تنظیمات دوربین برای عکاسی از غروب پاییز

 

در این منطقه می توانید جاذبه هایی مثل آبشار شکراب، امامزاده طاهر شکراب، آبشار ده تنگه، قلعه تاریخی دختر و قلل مرتفع مثل قله قلعه دختر، سی چال، توچال و قزقونچال را ببینید.

 

pixel.ir

 

-ده تنگه

 

برای رفتن به ده تنگه پس از رسیدن به میدان آهار و گذر از یک پل آهنی درهمان ابتدای راه به یک دوراهی می رسید که راه سمت راست را انتخاب کنید . پس از طی مسافتی در کوچه باغهای آهار و عبور از کنار رودخانه پر آب و خروشان به مسیر مالرویی که تا انتهای دره ده تنگه ادامه دارد می رسید تمامی مسیر را درختان زیبای چنار و گردو و سایر درختان میوه فرا گرفته است و چندین آبشار كوچك و بزرگ با جوش و خروش فراوان دیده می شود . در نهایت به آبشار بزرگ تنگه می رسید این محل جای مناسبی است برای استراحت و صرف ناهار دسته جمعی، آنهایی که اهل کوهنوردی هستند راه را برای رسیدن به قلعه دختر که قلعه ای نیمه مخروبه ای نیز به همین نام در آن واقع شده است ادامه می دهند.

 

-قصر دخترک (قزل ماما)

 

قلعه دختر که اسم اصلی آن قزل ماما به معنی قصر دخترک می باشد آتشکده ای ساسانی است که از سنگ ساروج ساخته شده است و به دلیل موقعیت آن با چشم انداز زیبا و وصف نشدنی به دهات اطراف اشراف دارد.

 

مسیرروستای آهار به ده تنگه از دید بسیاری از گردشگران زیباتر ازمسیر آن به شکراب است با این حال پیشنهاد می کنیم که یک روز دیگر را به روستا باغ شکرآب و آبشارپرآب آن و سایر دیدنی های این مسیر نیز اختصاص دهید.

 

پیکسل

 

مسیر دسترسی به روستای آهار

 

رای رسیدن به روستای آهار اگر شما ساکن تهران هستید به این صورت است، که ابتدا باید مسیرتان را از اتوبان بابایی در شمال شرق تهران آغاز کنید و از آنجا وارد جاده “لواسان – لشکرک” شوید. مسیر خود را به سمت فشم ادامه دهید و سپس وارد جاده اوشان در سمت چپ شده تا پس از مدت کوتاهی به روستای آهار برسید. حدودا ۲ ساعت از تهران تا روستای آهار فاصله است.

 

توصیه های لازم:

 

با توجه به کوهستانی بودن روستای آهار برای سفر به این منطقه کفش مناسب کوهنوردی بپوشید ولباس مناسب این فصل همراه خود ببرید. چون ممکن است یک رگبار پاییزی شما را غافلگیر کند!

 

مراقب ناپایداری های جوی باشید: قبل از اینکه سفرتان را شروع کنید حتما از اوضاع آب و هوای آن منطقه در چند روز آینده مطلع شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه