دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • تجهیزات صدا

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

  • محصولات آموزشی

لوازم جانبی دوربین

(همه محصولات)

پاناسونیک Lumix S5 رسما معرفی شد

اخبار عکاسی
پاناسونیک Lumix S5 رسما معرفی شد

البته به نظر نمی‌رسد که پاناسونیک Lumix S5 جایگزین خوبی برای صرفه‌جویی در هزینه و بودجه باشد. با وجود اینکه این دوربین به اندازه‌ی چشمگیری از S1، S1R و S1H کوچک‌تر است و حتی ابعاد آن از GH5 که یک دوربین میکرو سه چهارم است هم کوچک‌تر است، از یک بدنه‌ی آلیاژ منیزیم ضد نفوذ، همان سنسور مورد استفاده در Lumix S1 و توانایی‌های ویدیویی شگفت‌انگیزی بهره می‌برد.

آنچه خواهید خواند ... (مشاهده بیشتر)

مشخصات عکاسی پاناسونیک Lumix S5

برخی دوربین‌های بدون آینه‌ی پاناسونیک مثل Lumix S1H و GH5S مشخصا برای فیلمبرداری طراحی شده‌اند ولی Lumix S5 به شکلی طراحی شده است که هم برای عکاسی و هم فیلمبرداری مناسب باشد و بتواند توجه فیلمبردارها و عکاس‌ها را به شکل برابر جلب کند.

در قلب این دوربین یک سنسور 24 مگاپیکسلی فول فریم قرار دارد و از همان سیستم اتوفوکوس تشخیص کنتراست به همراه DFD (Depth From Defocus) پاناسونیک S1 استفاده می‌کند. پاناسونیک می‌گوید که این سیستم می‌تواند در شرایط نوری تا -6EV به شما کمک کند و با سرعت ارتباط بالای 480fps بین بدنه و لنزهای سری Lumix S می‌تواند در کمتر از 0.08 ثانیه به اتوفوکوس دست یابد.

پاناسونیک می‌گوید که در این مدل از تکنولوژی Deep Learning برای تشخیص بلادرنگ نوع سوژه و مشخصات انسانی مثل چشم‌ها، صورت، سر و بدن استفاده می‌کند و حتی در صورتی که افراد مقابل آن خیلی سریع هم حرکت کنند، پشتشان را به دوربین کنند و یا از آن دور شوند هم به ردیابی آن‌ها ادامه خواهد داد.

پاناسونیک Lumix S5 یک لرزشگیر هیبرید داخلی و یک لرزشگیر اپتیکال لنز محور دارد که می‌تواند تا 6.5 گام لرزش را جبران کند. در صورتی که از لنزهای بدون لرزشگیر اپتیکال استفاده کنید، این عدد به 5 گام کاهش خواهد یافت که باز هم عدد چشمگیری است.

همان سیستم تثبیت‌کننده‌ی انتقال سنسور نیز برای حالت 96 مگاپیکسلی رزولوشن بالا مورد استفاده قرار گرفته است که می‌تواند تا 8 عدد عکس JPEG و Raw که به صورت متوالی ثبت شده‌اند را به صورت داخلی با یکدیگر ادغام کند. همچنین یک حالت تحت عنوان Live Composite هم داخل این دوربین تعبیه شده است که برای عکاسی با نوردهی طولانی از صحنه‌های شبانه‌ای که می‌خواهید اجسام روشن را بدون نوردهی بیش از اندازه‌ی پس زمینه ثبت کنید مناسب است.

یک باتری جدید 2200 میلی آمپر ساعتی نیز در این دوربین تعبیه شده است که با یک بار شارژ می‌توانید با استفاده از منظره‌یاب زنده (LVF) تا 470 عکس ثبت کنید. در صورت استفاده از حالت ذخیره انرژی یا Power Saver این عدد به 1500 شات می‌رسد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از پورت USB-C همزمان از دوربین استفاده کنید و باتری را هم شارژ کنید.

دو عدد اسلات کارت حافظه‌ی SD/SDHC/SDXC در این دوربین تعبیه شده است ولی متاسفانه فقط یکی از این دو اسلات از UHS-II پشتیبانی می‌کند و اسلات دیگر فقط از استاندارد UHS-I پشتیبانی می‌کند. مثل دوربین‌های دیگر پاناسونیک، در این دوربین نیز حالت عکاسی 6K وجود دارد که در آن شما می‌توانید فریم‌های 18 مگاپیکسلی منحصر به فرد را از یک مجموعه عکس که با سرعت 30 فریم بر ثانیه ثبت شده‌اند انتخاب کنید.

کد تخفیف نورنگار

مشخصات ویدیوئی Lumix S5

دوربین پاناسونیک Lumix S5 به عنوان یک دوربین عکاسی فول فریم ارزان قیمت عملکرد خیلی خوبی دارد اما مشخصات ویدیویی آن هنوز هم به مشخصات عکاسی این دوربین برتری دارد.

قابلیت اصلی این دوربین در زمینه‌ی فیلمبرداری توانایی ضبط ویدیوهای 4k 60p/50p 4:2:0 10-bit به صورت داخلی است. نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه در کنار فیلمبرداری 10 بیتی باعث شده است که این دوربین بالاتر از سایر رقبای خودش قرار بگیرد.

گزینه‌های دیگری که در اختیار شما قرار دارند عبارتند از توانایی ضبط ویدیوهای 4K 30/25p 4:2:2 10-bit و 4K 30p 4:2:0 8-bit به صورت داخلی بدون هیچگونه محدودیتی. این موضوع به لطف تکنولوژی پراکندگی دمای فوق‌العاده‌ی پاناسونیک ممکن شده است. در حال حاضر مشکلات ناشی از حرارت یکی از بزرگترین معضل‌های دوربین‌های 4K است.

همچنین این دوربین با کمک ضبط کننده‌های خارجی و از طریق کابل HDMI توانایی ضبط ویدیوهای با کیفیت‌تر را نیز خواهد داشت. در حال حاضر امکان ضبط ویدیوهای 4K 60/50p 4:2:2 10-bit با استفاده از رکوردر خارجی فراهم شده است و یک آپدیت نرم‌افزاری هم امکان ضبط ویدیوهای 5.9K را نیز به شما خواهد داد.

پروفایل‌های V-Log/V-Gamut نیز به همراه V-Log View Assist، Waveform Monitor و چند حالت فیلمبرداری دیگر از جمله حالت آنامورفیک 4:3، Quick و Slow Motion، 4K Intervals و 4K HDR نیز در این دوربین گنجانده شده است.

پاناسونیک Lumix S5 قابلیت Dual ISO را از Lumix S1H به ارث برده است و از دو ایزو Native 640 و 4000 پشتیبانی می‌کند. این قابلیت مدارهای کنترل نویز را در تنظیمات ایزو بالا برای فیلمبرداری با حساسیت بالا فعال می‌کند. به گفته‌ی پاناسونیک، S5 تا +14 گام محدوده‌ی داینامیک را پوشش می‌دهد. این مقدار تقریبا با دوربین‌های سینمایی برابر است.

آپدیت نرم‌افزاری که قرار است اواخر سال 2020 برای این دوربین عرضه شود شامل خروجی HDMI ذکر شده، به همراه فیلمبرداری C4K، آنامورفیک 3.5K با نرخ فریم 50p و دیگر قابلیت‌های ویدیویی از جمله Vector Scope Display و Master Pedestal Adjustment و SS/Gain Operation (SEC/ISO, ANGLE/ISO, SEC/dB)  خواهد بود.

نویسنده : محمد خزائی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

منبع تغذیه و شارژرهای مستقل و پر‌قدرت DJI
منبع تغذیه و شارژرهای مستقل و پر‌قدرت DJI
1 روز پیش - زمان مطالعه : 2 دقیقه
معرفی و بررسی لنزهای موبایل ۳ Moment T-series
معرفی و بررسی لنزهای موبایل ۳ Moment T-series
5 روز پیش - زمان مطالعه : 7 دقیقه