021-7356

معرفی پهپادهای Phantom 4 Pro و Inspire 2.0

معرفی پهپادهای Phantom 4 Pro و Inspire 2.0

شرکت DJI اخیراً از نسل جدید پهپادهای خود یعنی همان Phantom 4 Pro و +DJI Phantom 4 Pro رونمایی کرده است. از ویژگی‌های مهم این محصولات می‌توان به دوربین یک اینچی با سنسور Exmor R CMOS و رزولوشن 20 مگاپیکسلی اشاره کرد، که همان سنسوری است که سونی در محصولات خود استفاده می‌کند. این نسل از فانتوم‌ها نسبت به مدل قبلی خود یعنی فانتوم 3 در اغلب موارد از قبیل کیفیت تصویر و محدوده تصویربرداری و پردازش، ارتقا پیدا کرده است. این شرکت همچنین DJI Inspire 2.0 را معرفی کرده است. پهپاد پیشرفته‌ای که به طور اختصاصی برای ساخت فیلم‌های پیشرفته ساخته شده و با سرعت بالای 67 مایل بر ساعت حرکت کند. DJI Inspire 2.0 دوربین‌هایی مثل Zenmuse X4S و X5S را پشتیبانی کرده و پیش‌بینی می‌شود که در آینده نزدیک از دوربین‌های بیشتری پشتیبانی کند.

[porto_content_box border_top_color=”blue”]

دوربین Zenmuse Z3، اولین دوربین هوایی با قابلیت زوم

[/porto_content_box]

ویژگی های مهم DJI Phantom 4 Pro:

سنسور 20 مگاپیکسلی یک اینچی
فیلم‌برداری 4k و 60 فریم بر ثانیه
عکاسی پی‌در‌پی 14 فریم بر ثانیه
جنس بدنه از آلیاژ آلمینیوم و آلیاژ منیزیم
سیستم پرواز خودکار با استفاده از سنسورهای Dual Rear Vision
مجهز به سیستم سنجش مادون قرمز
مجهز به چهار سنسور اجتناب از مانع و پنج سنسور تشخیص مانع
محدوده‌ی انتقال 4.3 مایلی
حداکثر زمان پرواز = 30 دقیقه

بررسی دوربین:

یکی از ویژگی‌های مهم که به شکل چشم‌گیری در Phantom 4 Pro ارتقا پیدا کرده است دوربین آن می‌باشد. دوربینی 20 مگاپیکسلی با سنسور یک اینچی و قابلیت فیلم‌برداری 4k با 60 فریم بر ثانیه. این دوربین، اولین دوربین شرکت dji  هست که مجهز به دیافراگم مکانیکی شده و قادر است اعوجاج‌های شاتر هنگام تصویر‌برداری با سرعت بالا یا تصویربرداری از اشیائی که حرکت سریع دارند را برطرف کند. در واقع نکته جالب توجه در این پهپاد‌ها این است که در بسیاری از جوانب به قدرتمندی دوربین‌های DSLR دستی می‌باشند. در کیفیت تصویر این پهپاد بسیار قدرتمند است درحالیکه در بسیاری از پهپاد‌ها این ویژگی به عنوان یک ضعف شناخته شده است.

این پهپاد قادر به ضبط فیلم با کیفیت H.265 4k و سرعت 30 فریم بر ثانیه بوده و همچنین قابلیت ارسال تا 100 مگابیت بر ثانیه را دارا می‌باشد. این ویژگی‌ها باعث شده تا فیلم‌برداری طولانی‌تر با کیفیت بالاتری را برای ما فراهم کند.

ساختمان پهپاد:

DJI در فانتوم 4 از ترکیب دو آلیاژ تیتانیوم و منیزیم محکم ولی سبک وزن استفاده کرده است. با اینکه دوربین این مدل جدید از مدل قبلی سنگین‌تر است، اما DJI فانتوم 4 را با همان وزن فانتوم سه تولید کرده است. این شرکت در تکنولوژی پرواز خود پیشرفت کرده و این دستگاه را به دو سنسور در پشت بدنه و دو سنسور در سمت راست و چپ مجهز کرده است، که باعث قابلیت تشخیص مانع در پنج جهت و قابلیت جلوگیری از برخورد با مانع در چهار جهت می‌شود.

کنترل از راه دور:



صفحه‌نمایش یا همان ال‌سی‌دی طراحی شده در فانتوم 4 پرو پلاس نسبت به فانتوم 4 پلاس متفاوت طراحی شده است. ریموت این محصول به سیستم انتقال ویدئو HD LightBridge مجهز شده است. به علاوه از سیستم تبدیل 5.8 Ghz  و 2.4 Ghz نیز پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های دیگر صفحه‌نمایش ریموت می‌توان به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن  1080p با روشنایی 1000 cd/m2 اشاره کرد، یعنی چیزی حدود دوبرابر تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند. این شرکت ادعا کرده است که حتی در روشنایی زیاد یا آفتاب شدید به راحتی می‌توان تصاویر واضحی را با آن مشاهده کرد. اپلیکیشن DJI GO  روی صفحه‌نمایش قابل دسترسی است. همچنین این ریموت از پورت‌های HDMI و Micro-SD پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه مجهز به wifi ، میکروفن و بلندگو است که به گفته‌ی سازنده، عمر باتری آن پنج ساعت می‌باشد. از مزایای کنترل از راه دور، دسترسی و تنظیم تمام این امکانات روی گوشی هوشمند شما می‌باشد.

قابلیت‌های نرم‌افزاری و پردازشی:

نرم افزار تعبیه شده در فانتوم 4 پرو امکانات زیاد و متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، از جمله طراحی مسیر روی صفحه‌نمایش برای هدایت دستگاه. جالب است نه؟ کافی‌ست مسیری که می‌خواهید پهپادتان طی کند را روی صفحه‌نمایش با انگشتتان بکشید. به علاوه از طریق این نرم افزار میتوانید تنظیمات دلخواهی که برای لنزتان نیاز دارید تنظیم کنید تا عکس های بهتری را به ثبت برسانید.

ویژگی دیگری که میخواهم به آن بپردازم ActiveTrack است. توسط این قابلیت پهپاد قابلیت دنبال کردن سوژه را دارد. اینکار را توسط الگوریتم های تشخیص هویت در عکس ها انجام میدهد. فانتوم پرو 4 میتواند سوژه های سریع را دنبال کند و همچنان سوژه را در داخل کادر حفظ کند. تمام اینکارها به طور اتوماتیک انجام خواهد شد. این شما هستید که تصمیم میگیرید فانتوم همه جا سوژه را همراهی میکند پشت سر سوژه، کنار آن، و یا در هر نقطه ی دیگری.

قابلیت TapFly نیز قابلیت جالب دیگری است که به شما امکان میدهد تا تنها با یک ضربه روی مکانی که میخواهید پهپاد برود دستور العمل را به آن داده و این خلبان هوشمند بهترین مسیر با کمترین موانع را انتخاب کرده و به سوی هدفی که شما برایشان تعیین کرده‌اید حرکت میکند.

“بازگشت به خانه” ویژگی که در این نسخه جدید اضافه شده است. توسط آن فانتوم بهترین مسیر را با توجه به شرایط برای بازگشت به مبدا یا خانه برمیگزیند. این ویژگی وقتی اهمیت پیدا می کند که ارتباط  با اوپراتور قطع شود و شما دیگر نگران بازگشت فانتوم خود نخواهید بود.

فناوری جالب دیگری که در این دستگاه استفاده شده است تکنولوژی دیداری آن است که فانتوم 4 با انجام یک سری حرکات مشخص مثل تکان دادن دست یا شمردن سه شماره عکس برداری می‌کند بدون آن که نیاز باشد تا دکمه ای را فشار دهید.

اگر به این محصول علاقه مند شدید میتوانید برای تهیه آن با نورنگار تماس بگیرید.

DJI Inspire 2.0DJI Inspire 2.0

ویژگی های اصلی :
شتاب از 0 تا 70 کیلومتر بر ساعت در 4 ثانیه
حداکثر سرعت پرواز 67مایل بر ساعت
مجهز به سیستم دو باتری
حد اکثر مدت پرواز 27 دقیقه
بالارفتن تا 20 فیت بر ثانیه و پایین آمدن تا 30 فیت بر ثانیه
مجهز به دوربین رو به جلو برای کنترل اوپراتور
پشتیبانی از دوربین های Zenmuse X4S, X5S
سیستم پردازش CineCore 2.0  تعبیه شده در بدنه
فیلم برداری 5.2K

فیلم برداری 4K با فرمت های H.264, H.265

این هواپیما برای فیلم سازی پیشرفته طراحی شده است.

DJI Inspire 2.0

این نوع از پهپادها برای فیلم سازی حرفه‌ای ساخته شده است. DJI Inspire 2.0 در بسیاری از جهات نوآوری های پیش گامانهای داشته است به طوری که با وجود بیشتر شدن سرعت پرواز کیفیت تصویر بهبود یافته است. با افزایش تعداد سنسورها در این پهپاد پرواز مستقل و خودکار بسیار بهبود یافته است. با منبع تغذیه دو باتری حتی اگر وسط پرواز یکی از باتری ها از کار بیافتد دستگاه از باتری دیگر تغذیه کرده و از کار نمی‌ایستد.
در Spotlight Pro از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده شده است، که با استفاده از آن خلبان می‌تواند عکس‌های نمایشی پیچیده گرفته و در حالیکه دوربین در حال حرکت است، تصویر را ویرایش کرده و آن را بهینه کند.

DJI Inspire 2.0 از ترکیب آلومینیوم و منیزیم و فیبر کربنی ساخته شده است. این دستگاه دارای سنسوری است که این امکان را فراهم می‌کند تا در وضعیت‌ عکس‌برداری پیچیده هم بتوان عکسی واضح و شفاف گرفت. همچنین این وسیله یک سنسور رو به پایین دارد تا در حالی که روی هوا معلق است بتواند از روی زمین موقعیت‌یابی  داشته باشد.

DJI Inspire 2.0

به همراه فانتوم 4، Inspire 2.0، TapFly  و Waypoint هم عرضه شده‌اند که کنترل پرواز مستقیمی را به طور هوشمندانه امکان‌پذیر می‌سازد.
Inspire 2 دارای بردموثر تا 4.3 مایل (حدود 7 کیلومتر) است و می‌تواند ویدیوی 1080p/720p  را از این فاصله منتقل کرده و همچنین به صورت FPV (نمای اول شخص) به خلبان یا اپراتور دوربین نمایش دهد. کاربران می‌توانند بین 2.4 و 5.8 گیگاهرتز یکی را انتخاب و بین این دو سوییچ کنند. گوینده می‌تواند صحبت کرده و به طور همزمان و مستقیم و با استفاده از DJI Inspire 2.0 توسط یکی از مدهای 1080i50 و 720p60‌ آن را پخش کند. تنها بایستی از طریق ریموت‌های ماهواره‌ای کنترل شوند.

پهپاد DJI Inspire 2.0 نیز به زودی وارد ایران خواهد شد و می‌توانید برای خرید آن با نورنگار تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *