021-7356

معرفی بک دیجیتال ۱۰۰ مگاپیکسلی IQ1 و دو لنز جدید از PhaseOne

معرفی بک دیجیتال ۱۰۰ مگاپیکسلی IQ1 و دو لنز جدید از PhaseOne

شرکت Phase One که یکی از تولیدکنندگان دوربین‌های قطع متوسط به شمار می‌آید، در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶ نسخه ارزان قیمت‌تر بک دیجیتال ۱۰۰ مگاپیکسلی خود، به همراه دو لنز دور آبی یا بلو رینگ جدید را برای دوربین XF معرفی کرده است. این بک دیجیتال IQ1 جدید علاوه بر اتصال به سری ساده‌تر IQ1، قابلیت متصل شدن به دوربین های Phase One سری XF و همین طور هاسلبلاد سری H را نیز دارد.

بک دیجیتال IQ1این بک دیجیتال IQ1 جدید دارای رزولوشن، حسگر ۵۳٫۷x40.4mm، دامنه داینامیک با ۱۵ استاپ، و برخی ویژگی‌های دیگر سری پیشتاز IQ3 است، با این وجود برخی کمبودها مانند امکانات عکسبرداری کم و نبودن درگاه HDMI و ارتباط WiFi در این مدل احساس می‌شود. در مدل‌های IQ1 امکان سهیم شدن باتری با بدنه XF وجود ندارد، همچنین این مدل دارای شاتر الکترونیکی نیز نبوده و توانایی تصویربرداری در حالت Live View را نیز ندارد. گزینه‌های نمایش این دوربین نیز بسیار محدود است و هشدار نوردهی نامناسب و ابزار کنترل محدوده نوردهی نیز در کنار سایر عملگرها و امکانات در منوها وجود ندارد. زمانی که بدنه XF همراه با بک IQ3 خریداری شود، Phase One لنز را به قیمت ۶۹۹۰ دلار (۵۹۹۰ یورو) به خریدار عرضه می‌کند، ولی این پیشنهاد برای مشتریانی که مایل به خرید بک دیجیتال IQ1 هستند ارائه نمی‌شود.

هاسلبلاد هم در نمایشگاه فتوکینا ۲۰۱۶ از طرح مفهومی دوربین جدید دوربین hasselblad v1d نیز رونمایی کرد.

لنزهای Schneider Kreuznach 45mm LS F3.5 و ۱۵۰mm LS F2.8 IF

این دو لنز نیز به سری لنزهای بلو رینگ، که به طور ویژه برای اتصال به حسگرهایی با تفکیک‌پذیری بالا ساخته شده‌اند، اضافه شدند. با مشاهده فاصله کانونی این لنزها، مشخص می‌شود که یکی در محدوده واید و دیگری در طیف تله فوتو قرار می‌گیرد. لنز وایدتر، Schneider Kreuznach 45mm LS F3.5 می‌باشد که زاویه دید ۴۸ درجه مشابه با لنز ۲۸mm بر روی دوربین های ۳۵mm دارد. وجود LS در نام لنز نشان دهنده ویژگی leaf shutter است. با استفاده از این فناوری، شاتر می تواند تا سرعت ۱/۱۶۰۰ ثانیه خود را با فلاش همگام سازد.

۴۵mm150mmشاتر برگی یا شاتر دیافراگمی، نوعی شاتر شبیه به دریچه دیافراگم لنز است، که در لنز‌هایی که دارای این شاتر هستند گروهی تیغه فلزی به طور مکانیکی و با سرعت زیاد باز و بسته می شوند تا جلوی نور را بگیرند. البته بر خلاف تیغه های دریچه دیافراگم که وقتی جمع می شوند تنها روزنه کوچکی را برای عبور نور ایجاد کنند، تیغه های شاتر برگی کاملا بسته می شوند و به طور کامل از ورود نور جلوگیری می‌کنند. لنز از ۱۰ المان در ۷ گروه بهره برده و گزینه‌های فوکوس دستی و خودکار را، با کمترین فاصله فوکوسی معادل با ۵۵ سانتی متر، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همه آنچه باید درباره دوربین مدیوم فرمت فوجی GFX 50S بدانید

دومین لنز، Schneider Kreuznach 150mm LS F2.8 IF نام دارد که همانند یک لنز ۹۴mm بر روی دوربین‌های ۳۵mm عمل می‌کند. این لنز می‌تواند تا سرعت ۱/۱۰۰۰ ثانیه، خود را با شاتر دوربین همگام سازد و نزدیکترین فاصله فوکوس آن نیز ۱۰۰ سانتی متر است. این لنز نیز از ۸ المان در ۷ گروه تشکیل شده و سازگار با فیلترهایی با قطر ۱۰۵ میلی متر می‌باشد. به گفته Phase One، این لنز عمق میدان بسیار پایینی نیز دارد که برای عکاسان پرتره خبر فوق‌العاده‌ای است.

بک دیجیتال ۱۰۰ مگاپیکسلی Phase One IQ1 یا بک دیجیتال IQ1 برای خریداران ۳۲۹۰۰ دلار (۲۶۹۹۰ یورو) هزینه در بر خواهد داشت، در عین حال لنز Schneider Kreuznach 45mm LS F3.5 نیز ۵۹۹۰ دلار (۵۲۹۰ یورو) و لنز Schneider Kreuznach 105mm LS F2.8 IF قیمتی برابر با ۶۹۹۰ دلار (۵۹۹۰ یورو) دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *