021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

سفر عکاسی به روستای ابیانه

سفر عکاسی به روستای ابیانه

در دوره صفویه این روستای خوش منظره و خوش آب و هوا ییلاق درباریان و نزدیکان آن‌ها بوده‌ است. روستای ابیانه در وهله اول روستایی چند طبقه به نظر می‌‏آید که در بعضی موارد تا چهار طبقه آن را می‌‎توان مشاهده کرد.

 

 

شمار خانه‌‏های روستای ابیانه 500 واحد است. خانه‌ها بر روی دامنه‌ای در شمال رودخانه برزرود بنا شده‌ است به صورتی که پشت بام مسطح خانه‌های پایین دست، حیاط خانه‏‌های بالادست را به وجود آورده است و هیچ دیواری هم آنها را محصور نمی‏‌سازد.

 

 

ویژگی منحصر به فرد بعدی این روستا ظاهر خانه‌های آن است. پنجره‌‏های چوبی ارسی مانند ، ایوانها و طارمیهای چوبی مشرف به کوچه‌های باریک و نمای خارجی دیوارهای پوشیده شده با خاک سرخی که معدن آن در مجاورت روستاست، همه و همه به جذابیت این روستا می‌افزاید. این روستا یکی از بهترین محل‌ها برای عکاسی معماری به شمار می‌آید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۵ تکنیک عکاسی معماری

 

آتش کده‌ای که در این روستا واقع شده‌است، قدیمی‌ترین اثر تاریخی این شهر به حساب می‌آید. همچنین ابیانه دارای 11 مسجد و 2 زیارتگاه است که هرکدام آن‌ها مانند بقیه بناهای این روستا دارای زیبایی بصری هستند.

 

لباس‌های محلی‌ای که بر تن اهالی این روستاست خود می‌تواند موضوع جذابی برای عکاسی باشد. ابیانه دارای سه قلعه به نام‌های تخت ماهان، هرده و پال می‌باشد که هرکدام دارای قدمتی چند صد سال هستند.

 

 

روستای ابیانه در جنوب کاشان و در فاصله حدود 80 کیلومتری آن قرار دارد. سفر به ابیانه را می‌توان در برنامه‌های یکروزه جای داد، و تور سفر به این روستا در اکثر آژانس‌های گردشگری برگزار می‌شود، اما اگر قصد سفر دو روزه نیز کردید می‌توانید شب را در خانه‌ای روستایی بگذرانید و از شب نشینی در ایوان آن لذت ببرید.

 

 

 

روستای ابیانه یکی از بهترین مکانها برای عکاسی است. پس بار سفر خود را ببندید و برای ثبت عکس‌های هنری، معماری و آداب و رسوم مردم این اقلیم راهی شوید. شما چه شهرهایی را برای سفرهای عکاسی پیشنهاد می‌کنید؟ آن را در باکس نظرات با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه