021-7356

دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

به کمک آخرین نسخه‌ی برنامه‌ی PhotoScan از شر نور‌های مزاحم روی عکس‌ها خلاص شوید:

به کمک آخرین نسخه‌ی برنامه‌ی PhotoScan از شر نور‌های مزاحم روی عکس‌ها خلاص شوید:

دانلود و توضیح عملکرد برنامه‌ی PhotoScan

تابه‌حال شده سعی کنید از روی عکس‌های بچگی خود در آلبوم عکس بگیرید و آن‌ها را در صفحه‌های اجتماعی قرار دهید؟ حتماً مشاهده کرده‌اید که نور‌های خیره‌کننده و مزاحمی روی سطح عکس پدیدار می‌شوند و آن را خراب می‌کنند. هفته‌ی اخیر، گوگل آخرین نسخه‌ی برنامه‌ی PhotoScan را منتشر کرد که به کمک آن، می‌توانید از شر این نور‌های مزاحم در تصاویر، خلاص شوید.

دانلود برنامه در ادامه‌ی مطلب

این‌ برنامه با ادغام چند عکس با یکدیگر، نور خیره‌کننده را در آن‌ها به طور اتوماتیک پاک می‌‌کند. ممکن است سعی کنید زاویه‌ی تلفن همراه را کمی تغییر دهید تا نور خیره‌کننده در عکس حرکت کند  و این‌گونه از شر آن نور مزاحم خلاص شوید. ولی نهایتاً نور را به گوشه‌ی دیگری فرستاده یا به‌اجبار، از فاصله‌ی خیلی دوری عکس می‌گیرید که نهایتاً نتیجه بی‌کیفیت است. اما به کمک این برنامه، به‌راحتی می‌توانید به کیفیت موردنظر دست بیابید  و نور خیره‌کننده را نیز، حذف کنید.

برنامه‌ی PhotoScan

طراحان این برنامه عملکرد آن را شرح دادند” پس از ثبت اولین عکس، برنامه از کاربر می‌خواهد که چهار عکس دیگر نیز با زوایای متفاوت ثبت کند. به یاد داشته باشید عملیات ادغام و تراز، روی اولین عکس انجام می‌گیرد. پس از ثبت، عکس‌ها به دقت روی هم تراز می‌شوند تا نور خیره‌کننده در عکس اصلی حذف شود. در عملیات تراز کردن، سیستم  مثل یک پازل بخش‌های مختلف عکس را تشخیص می‌دهد و نقاط مشترک آن‌ها را با عکس اصلی پیدا می‌کند. سپس این تکه‌های پازل را به هم چسبانده  و عکس نهایی را تحویل می‌دهد. پس از تراز، سیستم تیره‌ترین طیف رنگ را برای عکس‌های ادغام شده انتخاب می‌کند تا بتواند نور خیره‌کننده‌ی مزاحم را حذف کند. “

آن‌ها همچنین تأکید داشتند که در این برنامه، تمام این پروسه‌ها به‌سرعت انجام می‌شوند تا بتواند در حداقل زمان ممکن، تصویر باکیفیتی به کاربر تحویل دهد.

طراحان این برنامه،‌ برای تراز دقیق عکس‌ها، از تکنیک ” obstruction-free photography” استفاده کرده و آن را به نحوی تغییر دادند تا بتواند با پردازشگر ضعیف‌ عکس‌ها در موبایل، سازگاری داشته باشد و عمل کند.

چون سیستم تلفن همراه از کامپیوتر ضعیف‌تر است، برای ویرایش و تنظیم نور موجود در تصاویر، به جای پیکسل باید از شبکه‌ و نقاط مختصات روی عکس استفاده کنید. از این طریق می‌توانید عکس را به بخش‌های متفاوتی تقسیم کنید و قسمت‌های کوچک‌تری را با تلفن همراهتان بررسی کنید.

شاید خیال کنید به کمک برنامه‌های گوگل، می‌توانید این نور‌های مزاحم را تعدیل و عکس‌‌ها را متناسب‌تر سازید. اما هرچقدر هم تلاش کنید بازهم روی تصاویر براق مثل عکس‌های آلبوم یا کاغذ‌ گلاسه، نقاط نوری خیره‌کننده‌ و آزاردهنده‌ای ثبت می‌شوند که به کلی کیفیت تصویرتان را از بین می‌برند. اما به کمک آخرین ورژن برنامه‌ی PhotoScan کاملاً می‌توانید از شر این نورها خلاص شوید.

دانلود این برنامه مخصوص اندروید

دانلود این برنامه مخصوص iOS

Read the latest car news and check out newest photos, articles, and more from the Car and Driver Blog.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عکس نوزاد خوابیده زیبا
جذاب ترین عکس های نوزاد و کودک
6 ماه پیش - زمان مطالعه : 13 دقیقه
چگونه حجم عکس را کم کنیم
كم كردن حجم عکس آنلاین
5 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
DPI چیست؟
DPI چیست؟
7 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
انواع کاغذ چاپ عکس و نحوه تشخیص آنها
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 9 دقیقه
Engagement photography
عکاسی اسپرت
10 ماه پیش - زمان مطالعه : 10 دقیقه
نرم‌‌افزار ویرایش عکس IOS
برترین نرم‌ افزارهای ویرایش عکس IOS
11 ماه پیش - زمان مطالعه : 6 دقیقه