دسته بندی محصولات

  • عکاسی

  • فیلمبرداری

  • نورپردازی

  • صدابرداری

  • لوازم جانبی

  • محصولات دست دوم

دوربین کمیاب مینیاتوری قرن نوزدهم به ارزش 28400 دلار

اخبار عکاسی
دوربین کمیاب مینیاتوری قرن نوزدهم به ارزش 28400 دلار

در برخی از اوقات در این برنامه یک دوربین عتیقه به نمایش گذاشته می‌شود که معمولا  نسبت به بقیه اجناس ارزش کمتری دارند. تاکنون مزایده‌ای برای وسیله‌ای مثل این وجود نداشته است. با این حال، یک تحقیق مختصری که بر روی اطلاعات کمی که در مورد نوع و خواستگاه یک دوربین انجام شد. این دوربین پس از اینکه متخصصان و تاریخ شناسان عکاسی اصالت این شی کمیاب را تایید کرده‌اند، قیمت پایه 60 پوند (85 دلار) برای آن تعیین شد.

 

تایید شده است که دوربین Auguste Berstrsch Chambre Automatique بسیار کمیاب است به طوری که اساساً ترکیبی از دوربین و میکروسکوپ است، ساخت آن به قرن نوزدهم برمی‌گردد و تخمین زده می‌شود که در حدود سال 1865 ساخته شده‌باشد. دوربین Bertsch پیشگام در اولین نوع از عکاسی ماکرو است اگرچه که در اصل بر روی مرزهای عکاسی میکرو قرار دارد.

 

این دوربین برای عکاسی از حشرات و گیاهان بسیار کوچک مورد استفاده قرار می‌گرفت تا جزئیاتی را که چشم قادر به دیدن آن نبود را آشکار سازد. دوربین در شرایط قابل توجهی قرار دارد و بسیار شگفت انگیز است. حراج به شدت حالت رقابتی به خود گرفت و دوربین به قیمت 20 هزار پوند (28400 دلار) به فروش رسید. به نظر می‌رسد که این تنها نمونه‌ی باقی مانده از دوربین‌های مینیاتوری Bertsch باشد به همین دلیل می‌تواند یک گزینه ی جذاب برای یک مجموعه‌دار واقعی باشد.

 

 

نویسنده : نورنگار - آ.ف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *